Odpověděl/a – 21.leden 21:19
Jasně.
Spousta věcí je v právním řádu jenom proto, protože tam jsou už dlouho. Jinými slovy to jde vyjádřit také tak, že „my víme, že to děláme špatně, nicméně už to tak děláme dlouho, tak to tak budeme dělat dál“.
Druhá věc je, že právní řád se snaží řešit relativně všecko tak, aby to jako rámcově bylo pokryto, kdyby, co já vím, co kdyby.
Třetí věc je, že kdysi jsme měli lodní flotilu, a když by hrozilo nebezpečí z prodlení, tak to muselo být nějak ošetřeno, co dělat. Dnes nemáme lodní flotilu, u kolesového parníku na Vltavě, asi, nebezpečí z prodlení poněkud hrozit nebude, takže je to, dávno, de facto lex imperfecta.
Jinak ano, za Husáka měli kapitáni lodí nějakou „právnické školení mužstva“, nebo jak to říct. Ale to byla jiná doba, jiné „nároky“ na OČTŘ, než je tomu dnes. Dnes si to moc dobře neumím představit.
Odpověděl/a – 21.leden 21:20
Jasně.
Spousta věcí je v právním řádu jenom proto, protože tam jsou už dlouho. Jinými slovy to jde vyjádřit také tak, že „my víme, že to děláme špatně, nicméně už to tak děláme dlouho, tak to tak budeme dělat dál“.
Druhá věc je, že právní řád se snaží řešit relativně všecko tak, aby to jako rámcově bylo pokryto, kdyby, co já vím, co kdyby.
Třetí věc je, že kdysi jsme měli lodní flotilu, a když by hrozilo nebezpečí z prodlení, tak to muselo být nějak ošetřeno, co dělat. Dnes nemáme lodní flotilu, u kolesového parníku na Vltavě, asi, nebezpečí z prodlení poněkud hrozit nebude, takže je to, dávno, de facto lex imperfecta.
Jinak ano, za Husáka měli kapitáni lodí nějaké „právnické školení mužstva“, nebo jak to říct. Ale to byla jiná doba, jiné „nároky“ na OČTŘ, než je tomu dnes. Dnes si to moc dobře neumím představit.