Odpověděl/a – 13.duben 2:37
Na to je několik cest. Počkat do konce funkčního období a zpětně jej stíhat a odsoudit, zbavit jej úřadu a odsoudit (uvnitř státu), vymyslet nový způsob – myšlenka takového tribunálu není nereálná. Všechno jde, když se chce. Nemusí jít ani o trvalý orgán/instituci, soud. Stačí vyloženě speciálně zřízený (dočasný a jednoúčelový) s ojedinělými pravomocemi – meziárodními.
Je tu samozřejmě otázka vnucování. Pokud by se toho ten stát
neúčastnil, nesouhlasil by s tím, nešlo by soudit/trestat hlavu státu bez
jeho souhlasu… ALE všechno jde, když se chce. Důvod a opodstatnění
stačí vymyslet, respektive řádně odůvodnit a pak uskutečnit. Zakročení
nebo potrestání genocidy, diktatury překračující hranice státu (a třeba
ani to ne), válečné a jiné zločiny, zpochybnění a znevážení
hlasování (hlasu) toho státu a jeho významu z důvodu paradoxu, že sám
stát a jeho vedení by nikdy nemohlo být PRO, když logicky je u moci a
v jeho vedení ten, kdo by měl být stíhán a po/trestán a šel by sám
proti sobě (ten jedinec i ten stát).
Třeba Američané nehledí na to, co je v jejich pravomocích a vměšují se,
ať jde o hlavu státu nebo cokoli. No problema někoho sesadit, provést
převrat a podobně. Otevřeně samozřejmě taky, zahájit válku atd (seženou
si k tomu mandátek, třeba v rámci celého NATO i OSN – nebo ani to ne)
a jde to levou zadní. Už záleží jen na odůvodnění (a úspěšnosti
provedení).
Taky zahrnout, že mezinárodní právo taky není neměnné ani „základní
práva“ ani doktríny, listiny atd.
Platí právo vítěze (a světě div se, platí to i v mezinárodním
právu a jeho uznávání, přijímání něčích práv, jejich vnímání,
listin,…). Vše jde vždy nějak odůvodnit, potažmo legalizovat – více
i méně věrohodně. Něco „velkého“ se ve státě udělalo (nebo se
chystá), ale není to v současných zákonech země? Tak se podíváme do
historie státu, jestli tam něco takového nebylo. Není? TAk se podíváme do
jiných státu, pokud ani tam nic takového není, tka do jejich historie, pokud
ani tam, tak se to nějak „vydedukuje“ z přirozeného práva nebo se
prostě rovnou vymyslí i bez řádného odůvodnění… prostě se to dá
v platnost. A jak není neměnný právní řád, tak není neměnný ani
celý právní systém. Vše jde pozměnit nebo vytvořit něco zcela
nového.
Podobně se dá teoreticky (i prakticky) přizpůsobovat, měnit a dokonce
zcela obměňovat i mezinárodní právo a vše, co se ho týká.
Odpověděl/a – 13.duben 2:41
Na to je několik cest. Počkat do konce funkčního období a zpětně jej stíhat a odsoudit, zbavit jej úřadu a odsoudit (uvnitř státu), vymyslet nový způsob – myšlenka takového tribunálu není nereálná. Všechno jde, když se chce. Nemusí jít ani o trvalý orgán/instituci, soud. Stačí vyloženě speciálně zřízený (dočasný a jednoúčelový) s ojedinělými pravomocemi – meziárodními.
Je tu samozřejmě otázka vnucování. Pokud by se toho ten stát
neúčastnil, nesouhlasil by s tím, nešlo by soudit/trestat hlavu státu bez
jeho souhlasu… ALE všechno jde, když se chce. Důvod a opodstatnění
stačí vymyslet, respektive řádně odůvodnit a pak uskutečnit. Zakročení
nebo potrestání genocidy, diktatury překračující hranice státu (a třeba
ani to ne), válečné a jiné zločiny, zpochybnění a znevážení
hlasování (hlasu) toho státu a jeho významu z důvodu paradoxu, že sám
stát a jeho vedení by nikdy nemohlo být PRO, když logicky je u moci a
v jeho vedení ten, kdo by měl být stíhán a po/trestán a šel by sám
proti sobě (ten jedinec i ten stát).
Třeba Američané nehledí na to, co je v jejich pravomocích a vměšují se,
ať jde o hlavu státu nebo cokoli. No problema někoho sesadit, provést
převrat a podobně. Otevřeně samozřejmě taky, zahájit válku atd (seženou
si k tomu mandátek, třeba v rámci celého NATO i OSN – nebo ani to ne)
a jde to levou zadní. Už záleží jen na odůvodnění (a úspěšnosti
provedení).
Taky zahrnout, že mezinárodní právo taky není neměnné ani „základní
práva“ ani doktríny, listiny atd.
Platí právo vítěze (a světě div se, platí to i v mezinárodním
právu a jeho uznávání, přijímání něčích práv, listin, a vnímání
toho práva/jeho problematiky,…). Vše jde vždy nějak odůvodnit, potažmo
legitimovat- více i méně věrohodně. Něco „velkého“ se ve státě
udělalo (nebo se chystá), ale není to v současných zákonech země? Tak se
podíváme do historie státu, jestli tam něco takového nebylo. Není? TAk se
podíváme do jiných státu, pokud ani tam nic takového není, tka do jejich
historie, pokud ani tam, tak se to nějak „vydedukuje“ z přirozeného
práva nebo se prostě rovnou vymyslí i bez řádného odůvodnění…
prostě se to dá v platnost. A jak není neměnný právní řád, tak není
neměnný ani celý právní systém. Vše jde pozměnit nebo vytvořit něco
zcela nového.
Podobně se dá teoreticky (i prakticky) přizpůsobovat, měnit a dokonce
zcela obměňovat i mezinárodní právo a vše, co se ho týká.
Odpověděl/a – 13.duben 6:40
Na to je několik cest. Počkat do konce funkčního období a zpětně jej stíhat a odsoudit, zbavit jej úřadu a odsoudit (uvnitř státu), vymyslet nový způsob – myšlenka takového tribunálu není nereálná. Všechno jde, když se chce. Nemusí jít ani o trvalý orgán/instituci, soud. Stačí vyloženě speciálně zřízený (dočasný a jednoúčelový) s ojedinělými pravomocemi – meziárodními.
Je tu samozřejmě otázka vnucování. Pokud by se toho ten stát
neúčastnil, nesouhlasil by s tím, nešlo by soudit/trestat hlavu státu bez
jeho souhlasu… ALE všechno jde, když se chce. Důvod a opodstatnění
stačí vymyslet, respektive řádně odůvodnit a pak uskutečnit. Zakročení
nebo potrestání genocidy, diktatury překračující hranice státu (a třeba
ani to ne), válečné a jiné zločiny, zpochybnění a znevážení
hlasování (hlasu) toho státu a jeho významu z důvodu paradoxu, že sám
stát a jeho vedení by nikdy nemohlo být PRO, když logicky je u moci a
v jeho vedení ten, kdo by měl být stíhán a po/trestán a šel by sám
proti sobě (ten jedinec i ten stát).
Třeba Američané nehledí na to, co je v jejich pravomocích, a vměšují
se, ať jde o hlavu státu, nebo nikoli. No problema někoho sesadit, provést
převrat a podobně. Otevřeně samozřejmě taky, zahájit válku atd.
(seženou si k tomu mandátek, třeba v rámci celého NATO i OSN – nebo
ani to ne) a jde to levou zadní. Už záleží jen na odůvodnění (a
úspěšnosti provedení).
Taky zahrnout, že mezinárodní právo taky není neměnné ani „základní
práva“ ani doktríny, listiny atd.
Platí právo vítěze (a světe, div se, platí to i v mezinárodním
právu a jeho uznávání, přijímání něčích práv, listin, a vnímání
toho práva/jeho problematiky,…). Vše jde vždy nějak odůvodnit, potažmo
legitimovat – více i méně věrohodně. Něco „velkého“ se ve státě
udělalo (nebo se chystá), ale není to v současných zákonech země? Tak se
podíváme do historie státu, jestli tam něco takového nebylo. Není? TAk se
podíváme do jiných států, pokud ani tam nic takového není, tak do jejich
historie, pokud ani tam, tak se to nějak „vydedukuje“ z přirozeného
práva nebo se prostě rovnou vymyslí i bez řádného odůvodnění…
prostě se to dá v platnost. A jak není neměnný právní řád, tak není
neměnný ani celý právní systém. Vše jde pozměnit nebo vytvořit něco
zcela nového.
Podobně se dá teoreticky (i prakticky) přizpůsobovat, měnit a dokonce
zcela obměňovat i mezinárodní právo a vše, co se ho týká.