Avatar uživatele
MmSs

Zničení řídící jednotky špatným zapojením autobaterie ?

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, odpojil jsem baterii v autě (jenom +, mínus – zůstalo připojené) a následně zase připojil +, auto vyhodilo na palubní desce chybu airbagu- diagnostika ukázala spoustu chyb řídící jednotky. Je možné že jsem zničil řídící jednotku pouze oním napolo rozpojením a zapojením ?

Zajímavá 0 před 1948 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Dochy

Odpojení a připojení plus pólu není „špatné zapojení“. Normálně by se nemělo nic stát.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
dubraro

Pravděpodobně nikoliv, je to velmi odolný kus elektroniky.
Mám ale příhodu, kdy ke zničení řídící jednotky skutečně došlo. V Fabii se pokazil regulátor alternátoru. Napětí neřízeného alternátoru stoupá až ke 100V. Nějaký čas držel napětí v palubní síti brutálně přebíjený akumulátor, když se vyvařil elektrolyt tak napětí vyletělo nahoru a byla zničena podstatná část elektroinstalace – řídící jednotka, relátka, žárovky…

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
mosoj

Není. Tímto způsobem se běžně resetují některé řídící jednotky. Řídící jednotka se pak sama nastavuje podle další jízdy. Samozřejmě, jsou i jiné algoritmy resetu.
Zkus to odpojit ještě jedenou a nech to odpojené alespoň minutu. Potom to připoj a pro jistotu před nastartováním zapni klíček do polohy ON vyčkej alespoň 5 sekundu a znovu ho bez nastartování vypni. To udělej 3×, potom auto nastartuj. Pokud se to nenapraví musíš do servisu aby udělali reset ŘJ softwarově. Některá auta to takto mají, aby jsi musel s každým prdem do servisu. Vím že to měli dříve Škodovky. Jak to mají nyní nevím.
U takto vybavených aut, se to, na př. při výměně baterie, dělá tak že se nejdříve připojí jakákoliv baterie alespoň 5V( 2× 4,5 V a pod.) a potom se teprve AKU odpojuje. Připojená baterie drží řídící jednotku po dobu odpojení AKU v provozu. Po připojení nového AKU se přidaná, baterie odpojí

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
orwell

Jak už zde zaznělo, ke zničení ŘJ nebo jiné elektroniky by prostým odpojením akumulátoru dojít rozhodně nemělo. Ale u některých vozů dojde k vymazání paměti závad, což může být někdy velmi nepříjemné. Obzvláště při pozdějším vyhledávání závad objevujících se krátce a nepravidelně. Něco podobného jsem zažil po nechtěném vybití akumulátoru. Jeden známý musel po výměně autobaterie vlastními silami dokonce volat servisáka, který přifrčel s notebookem a zprovoznil mu to doma v garáži. Pryč je doba, kdy jsme si takovéto ptákoviny dělali běžně sami a bez problémů. Dnes i vyměnit si sám prasklou žárovku ve světlometu je u některých vozů docela fuška.
Ještě jsem zapomněl na důležitou věc: doufám, že jsi neodpojil + akumulátoru za chodu motoru. To by pak mohlo platit to, co říká dubraro.

Upravil/a: orwell

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek