Avatar uživatele
vanad

Vrací poštovné polské eshopy při vrácení zboží?

Koupil jsem zboží na polském eshopu a chci ho vrátit. Má polský obchodník povinnost vrátit poštovné tak, jako to mají eshopy u nás?
Doplňuji:
Tak jsem nakonec našel odpověď. I když jste oba vedle. Ale i tak díky za snahu.

http://www.evrop­skyspotrebitel­.cz/nakupy-online/caste-otazky-nakup-na-internetu-27574
„Vrátí mi e-shop při odstoupení od smlouvy i poštovné, které jsem zaplatil za dopravu výrobku od obchodníka ke mně?
Ano. Dle rozhodnutí Soudního dvora EU je e-shop povinen vrátit poštovné zaplacené za dopravu výrobku k zákazníkovi.“

A co se týká českých eshopů, ti mají rovněž povinnost vracet zákazníkům poštovné. Zákazníkovi se nevrací pouze poštovné za odeslání zpět k obchodníkovi.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: vanad

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? hanny 2 před 3921 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

A kdepak jsi vzal informaci o tom, že české e-shopy mají povinnost vracet poštovné??
Pokud se (v Česku) rozhodneš vrátit zboží a tvůj nákup splňuje podmínky pro zákonný tento nárok, učiníš tak na vlastní náklady (tedy poštovné za zboží zpět obchodníkovi hradíš ty) a prodejce je povinen ti vrátit kupní cenu zboží (případně poníženou o náklady na uvedení zboží do stavu před koupí) – nikoli ale poštovné.
___
A mooooc bych se divil, kdyby polské e-shopy měly povinnosti rozsáhlejší…
Doplňuji:
OK – v tom případě se omlouvám za mystifikaci.

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
hanny 2

Přesně jak píše mowla.Nakupuji u polského bonprixu a poštovné rozhodně nevracejí!
Doplňuji:
Tak to se teda omlouvám!
Ale určitě to nikdo nedodržuje,aspoň jsem to neslyšela.A ob­chodníci hřeší na neznalost zákazníků!

Upravil/a: hanny 2

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek