Odpoveď byla označena jako užitečná
1. Dnes je to jinak
https://en.wikipedia.org/wiki/Rebirth_(Buddhism)
"Moderní naturalistické výklady
Ve 40. letech interpretoval JG Jennings učení o znovuzrození v méně než
doslovném smyslu. Věřil, že doktrína anatty (ne-já) je neslučitelná
s názorem, že činy jednoho jedince mohou mít dopad na stejného jedince
v budoucím životě,
Jennings tvrdil, že doktrína skutečné transmigrace byla „indickým dogmatem“, které , ale není součástí původního Buddhova učení. Znovuzrození by však místo toho mohlo být chápáno jako opakování našich sobeckých tužeb, které by se mohly opakovat „v nekonečných následných generacích“. V této interpretaci mají naše činy důsledky mimo náš současný život, ale nejsou „kolektivní, ale individuální“.
Britský buddhistický myslitel Stephen Batchelor nedávno předložil podobný pohled na toto téma:
Bez ohledu na to, čemu věříme, se naše činy odrazí až po naší smrti. Bez ohledu na naše osobní přežití bude odkaz našich myšlenek, slov a činů pokračovat prostřednictvím dojmů, které zanecháme v životě těch, které jsme jakýmkoli způsobem ovlivnili nebo se jich dotkli.
Thajský modernistický buddhistický mnich Buddhadāsa (1906–1993) měl také racionalistickou nebo psychologickou interpretaci znovuzrození. Tvrdil, že jelikož neexistuje žádná podstatná entita ani duše ( átman ), „nikdo se nenarodil, neexistuje nikdo, kdo zemře a znovu se narodí.
2. Jinak převtěleni vysvětluje Dalajláma – je to velmi složité. Kdo se považuje za převtělení Buddhy se dovíte v odkazu.
https://www.dalailama.com/messages/retirement-and-reincarnation/reincarnation
„Reinkarnace je to, co se stane, když se někdo narodí znovu po smrti předchůdce;“ emanace je, když se někteří projevují, aniž by zdroj zemřel.
Praxe rozpoznávání, kdo je kdo identifikací něčího předchozího života, se objevovala, i když sám Shakyamuni Buddha žil.
Minulé a budoucí životy byly před příchodem buddhismu prosazovány v domorodé tibetské tradici Bon. A od rozšíření buddhismu v Tibetu prakticky všichni Tibeťané věřili v minulé i budoucí životy. Vyšetřování reinkarnací mnoha duchovních mistrů, kteří zastávali Dharmu, a také zvyku oddaně se za ně modlit, vzkvétalo všude v Tibetu. Mnoho autentických písem, domorodé tibetské knihy jako Mani Kabum a Pětinásobné učení Kathang a další, jako jsou Knihy učedníků Kadama a Jewel Garland:
Nicméně současná tradice formálního uznávání reinkarnací mistrů poprvé začala na počátku 13. století uznáním Karmapy Pagshi jako reinkarnace Karmapy Dusum Khyenpy, a to jeho žáky v souladu s jeho předpovědí.
Od té doby došlo k sedmnácti inkarnacím Karmapy za více než devět set let. Podobně od uznání Kunga Sangmo jako reinkarnace Khandro Choekyi Dronme v 15. století došlo k více než deseti inkarnacím Samding Dorje Phagmo. Mezi uznávanými v Tibetu jsou tedy mniši a laičtí tantrikáři, muži i ženy. Tento systém rozpoznávání reinkarnací se postupně rozšířil do dalších tibetských buddhistických tradic a do Bon v Tibetu.
Dnes jsou reinkarnovaní uznáváni ve všech tibetských buddhistických tradicích, Sakja, Geluk,Kagjü a Nyingma, stejně jako Jonang a jsou někteří ostudou.
Karmapa
Jeho Svatost Karmapa je považovaný za nejdéle vědomě se zrozujícího lamu (tib. tulku) Tibetu a je označován jako „živý buddha“. Je duchovní hlavou linie Karma Kagjü, jedné ze škol tibetského buddhismu.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Karmapa
Upravil/a: annas
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Rokio Nahlásit |
No, já jsem asi reinkarnát samotného Johannese, ale poradce Buddha na mně občas mrkne. Myslím, že Buddha se reinkarnovall jen do srdcí miliónů šťastných lidí.
0 Nominace Nahlásit |
Je to naopak. Buddha je devátou, předposlední, reinkarnací (avatarem) boha Višnu. Jako Buddha přišel Višnu znovu povznést učení, které bylo zapomenuto.
0 Nominace Nahlásit |
annas | 5913 | |
Drap | 4604 | |
led | 2997 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2238 | |
zjentek | 1643 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1298 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |