na obrázku je výpis z novinového článku z 29.10.1923 opisujúceho
let prvého cestujúceho na prvom lete novej leteckej spoločnosti ČSA. Celý
článok zo dňa 30.10.1923 si môžete prečítať (vľavo dole) vo fotokópii archívu Lidových novín
Čo myslíte uronia štátne médiá aspoň symbolickú slzu po pristáti tohto
posledného letu?
Aký pocit vo vás vyvoláva táto správa pri čítaní informácie o zániku
tejto spomienky na „jeden z pilierov našej národnej hrdosti“?
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? marci1, cappuccino před 74 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Je to smutné, na druhou stranu ČSA zůstaly jako jedny z nejstarších
aerolinek, protože ty ostatní postupně krachovaly. Také není důvod, aby
byly státní, je dobře, že byly zprivatizovány (neřeším teď
způsob).
O zániku registrace resp. převzetí ze strany Smartwing média infromují,
např. https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/ekonomika/v-rijnu-zaniknou-ceske-aerolinie-reporteri-ct-zmapovali-jejich-vzestup-a-pad-352850
Tady vysvětlení, co se vlastně změní: https://zdopravy.cz/prvni-airbus-a220-v-barvach-csa-dorazi-v-listopadu-ponese-registraci-ok-eya-222601/
0 Nominace Nahlásit |
Smutné 😕
Jejich konec nese bolestně i bývalý pilot a viceprezident Českých
aerolinií Miloš Kvapil. „Na nebi jsem strávil asi 17 tisíc hodin na
35 typech letadel… Konec Československých a Českých aerolinií je pro mě
velká bolest,“ řekl ČT24.
https://www.epochtimes.cz/2024/09/11/jedna-z-nejstarsich-aerolinek-sveta-konci-csa-prejde-pod-smartwings/?welcomeuser=1
0 Nominace Nahlásit |
Opět „jen“ povzdech a smutek.....
POSTUPNĚ PŘICHZÍME O TO, CO FUNGOVALO 100 I VÍCE LET…..
Něco zcela zaniklo, něco je v cizích rukou, má jiné názvy
led,
rodiče a prarodiče se podíleli na „budování“ ČSR A ČSSR.
Pokračovali v tradicích, později znárodněných, státních podnicích. ve
výrobě a vývoz z prestižních, světoznámých firen/podniků.
Během svého života, zažívali nebývalý rozvoj technických vymožeností.
První automobily, rádio/rozhlas, tramvaje, trolejbusy, elektrické lokomotivy,
vlaky motoráčky, letadla. kombajny, secí stroje, traktory, televizory,
chladničky, mrazáky, telefony, mobilní telefony, PC, NTB.
První cesty do vesmíru.
A to nemluvím o takové samozřejmosti, jakou jsou radiátory s ústředním
vytápěním. Kašny a pumpy na dvoře, nahradily vodovody. Otočili v nových
bytech kohoutem a tekla voda (studená i teplá).
Splachovací WC v bytě, místo latrín a kadibudek.
A to jsem na spousty věcí, jistě zapomněla 😉
MY jsme se, na ZDŠ , v HODINÁCH zeměpisu, učili, kde se, v kterém
městě, kraji, oblasti ČSSR,
máme jaké výrobní podniky. Znali jsme jejich názvy, výrobky (stejně, jako
rodiče).
Jam co vyvážíme (kde ve světě „slouží“ naše lodní šrouby,
čerpadla ze Sigmy Olomouc/(Ženevské jezero/, naše ocel šla na dračku….
ČESKÝ GRANÁT, SKLO, PORCELÁN, KŘÁŠŤÁL, ZRCADLA, BIŽUTERIE, VÁNOČNÍ
OZDOBY, jízdní kola, šicí stroje i zbraně …….
Věděli jsme, kde se co pěstuje, zpracovává
JIŽ PO DESÍTKY LER JSME SVĚDKY, JEJICH KONCŮ.
První ranou byla privatizace, Klondike, likvidace konkurence.
https://vyskovsky.denik.cz/zpravy_region/z-podniku-socialismu-jsou-chatrajici-pomniky-minulosti-20191028.html
Slovenské značky jsou populární i čtvrt století po rozpadu státu
https://www.lidovky.cz/ceska-pozice/slovenske-znacky-jsou-popularni-i-ctvrt-stoleti-po-rozpadu-statu.A180309_094220_pozice-tema_houd
POSTUPNĚ PŘICHZÍME O TO, CO FUNGOVALO 100 I VÍCE LET…..
Život jde a půjde dál, ale JAK, TOŤ OTÁZKA ;) Něco je „shnilého“, ve
státě českém i slovenském, v Evropě….. (!).
Říká se tomu „pokrok“ (nebo krok zpět?)
Upravil/a: da ny
0 Nominace Nahlásit |
zjentek, otázka je opytovacia vete ukončená
otáznikom
Špeciálne pre vás, aby ste ju v naozaj dlhom popise otázky nehľadali:
Čo myslíte uronia štátne médiá aspoň symbolickú slzu po
pristáti tohto posledného letu?
Aký pocit vo vás vyvoláva táto správa pri čítaní informácie o zániku
tejto spomienky na „jeden z pilierov našej národnej
hrdosti“?
A právě a ZEJMÉNA proto, abych ji nemusel hledat, zde máme POLE PRO OTÁZKU. A právě do tohoto pole pro otázku PATŘÍ OTÁZKA a nic jiného (dalej byste tuná mala postupovat a správat sa podl'a správne nabytých osobných zkúseností- „otázka je opytovacia vete ukončená otáznikom“).
Tak teď už snad mé otázce namísto odpovědi rozumíte 🙄🙏😉
Pepa25, máte pravdu, nezmení sa veľa.
Len pre nás starších je aj takáto malá zmena Veľkým odchodom časti
nášho života, pre nás to nebola len obyčajná letecká spoločnosť, ale
symbol nášho schopnosti života a rovnocennosti s veľkými svetovými
štátmi. Ten náš pot stál za tú hrdosť!
led: určitě to nebyla obyčejná letecká společnost, ale byl to vždy národní dopravce. Že se jeho vnímání takového dopravce (celosvětově) hodně posunulo je posáno tady: https://en.wikipedia.org/wiki/Flag_carrier
„Ke konci 20. století bylo mnoho z těchto leteckých společností převedeno na obchodní společnosti nebo státem vlastněné spoelčnosti a některé zcela privatizovány. Letecký průmysl byl také postupně deregulován a liberalizován, což umožnilo větší svobody letecké dopravy zejména ve Spojených státech a v Evropské unii, spolu s podpisem dohody Open Skies. Jedním z rysů takových dohod je právo země určit více leteckých společností, které budou obsluhovat mezinárodní trasy, takže neexistuje jediný „vlajkový dopravce“.“
Pre mňa osobne je to jedna zo súčastí môjho života. Zažila som aj zánik Slovenskej časti tejto pôvodne československej spoločnosti. Tento rok budem zažívať aj zánik jej českej časti. Verím, že tak ako svojho času napísali Lidové Noviny o jej Prvom komerčnom lete v roku 1929, tak aj dnes v roku 2024 okrem VTM uroní slzu aj niektoré české štátne médium a rozlúči sa so spoločnosťou ktorá sto rokov propagovala našu vlasť.