Avatar uživatele
Kryšpín

Sníží počet dopravních nehod omezení jízd seniorů pouze v kraji jejich bydliště?

BESIP a Ministerstvo dopravy připravuje uvedené opatření, případně povolení jízdy jenom na určených silnicích. Jezdí pomaleji, občas zmatkují na křižovatkách, nemají ten blesko postřeh a.pod. Dle mého názoru je to dobrý návrh, když bude potřebovat senior jezdit v jiném kraji odhlásí se a přehlásí tam kam bude potřebovat a poté může zase zpět.

Vložte prosím odkaz na zdroj, z něhož je možné vycházet.

Upravil/a: annas

Zajímavá 0 před 1932 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

Taky si myslím, že je to blbost. Víc by pomohl řidičák na zkoušku pro ty mladé a nezodpovědné dárce orgánů.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
aliendrone

Kecáš – ve skutečnosti připravují ČTVRTOU světovou válku (scénáře té třetí jsou už dávno hotové)! ;) :D :D

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
elkon

Další kachna, slyšíš něco na půl ucha a už jede poplašná zpráva.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Má to smysl u lidí kteří potřebují jezdit, ale mají již částečně omezené schopnosti vzhledem k nemocem, které typicky vyšší věk provázejí. Ale:

  1. neváže se to přímo k věku, ale k lékařem zváženému aktuálnímu stavu člověka
  2. Stěhovat to oprávnění z kraje do kraje podle potřeby je blbost, jde o omezení na oblast, kterou dotyčný zná a cítí se tam psychicky „v pohodě“

Může to snížit počet dopravních nehod, ale ne výrazně. Senioři přeceňující své mentální schopnosti jsou podle mně jako příčina dopravních nehod poměrně nevýrazná skupina. Dále pokud už nehodu způsobí, půjde spíše o poměrně banální následky. S velkou pravděpodobností to nebudou tragické nehody při vysokých rychlostech jako nebezpečné předjíždění, nezvládnuté zatáčky z důvodu nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky apod…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ivzez

Je to nesmysl, dopravní nehody nemohou nic snížit.

Upravil/a: ivzez

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dubraro

Pokud se něco sníží, tak jedině kvalita života seniorů. Věková skupina řidičů nad 70 let způsobuje dopravních nehod nejméně.

Zdroj: https://euroz­pravy.cz/doma­ci/doprava/198406-v-cesku-ridi-desetitisice-devadesatiletych-ridicu-jezdi-lepe-nez-mladi/fotografie-50469

Upravil/a: dubraro

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mc Merkurion

… kachna to nejni, jak někdo píše – takto totiž uvažují naši politici – podle mne to stačí řešit touto samolepkou: http://magnety-nalepky.cz/119/mag­net-senior-za-volantem-2.jpg …

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Pepa25

Takové omezení neprojde, protože je dost problémové až nesmyslné (např. pokud senior bydlí na hranice kraje a jezdí 5 km do sousední vesnice na nákup), takže nemá smysl spekulovat nad jeho účinností. Ale dokážu si představit, že

  1. bude tlak na doktory na případná omezení („brýle nutné“) nebo i nedovolení řízení – nyní je to značně formální (pouze se zkracují doby mezi prohlídkami)
  2. by se omezila např. jízda po dálnicích nebo jiné vytipované více rizikové ježdění

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Schluker

Dost silne o tom pochybuji. Seniori se obvykle na dalkove jizdy nevypravuji. Navic, seniori obvykle jezdi trasy, ktere maji naucene. Zmena dopravniho znaceni a prednosti je muze nemile zaskocit, protoze casto jezdi “po pameti” a nesleduji dopravni znaceni.

Resenim by podle me byly lepe definovane podminky lekarske prohlidky, vcetne reflexu atp. A jejich korektni prubeh, ne stylem “tak letos ale naposled.”

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zjentek

Zavedl bych MINIMÁLNÍ povolenou rychlost, všude rozmístil patřičné značky a hotovka. Však tihle „akrobati“ by pak sami od sebe zůstali sedět doma na zadku a fertig- pohodový a HLAVNĚ PLYNULÝ provoz na cestách zajištěn!

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
ivzez

McMerkurion,

mně to silně připomíná „žluté hvězdy“. Podle mne by měly stačit lékařské prohlídky.

před 1931 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Pepa25

Faktem je, že stáží je rizikový faktor a málokdo si to připustí (zvlášť když toho najezdil hodně). Podle mých pozorování v okolí se to láme někdy kolem 70. Vůbec tím neříkám, že lidé nad 70 by neměli řídit! Jen by si měli uvědomovat, že mají horší reakce, což je dáno fyziologicky. Samozřejmě, většinou si to uvědomují a nepouštějí se do většho provozu nebo jezdí pomalu (i když někdy až moc, což vytváří také rizikové situace).

před 1931 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Rokio

Kepler: Tomu nerozumím. Jak to myslíš? Pokud někdo neřekne, že chce darovat po smrti svoje orgány, tak na jeho orgány nikdo nešáhne. Já například nechci darovat po smrti svoje orgány, protože se domnívám, že to má vliv na můj posmrtný život. Pokud by byla moje mrtvola rozporcování po smrti, tak bych třeba v nebi svoje orgány neměl a byl bych jako chodící mrtvola.

před 1932 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

Rokio,

už zase ty tvoje ničím nepodložené dohady.

U nás je to naopak: pokud někdo za svého života „neprohlásí“, že orgány darovat nechce, má se za to, že s darováním souhlasí.

Nesouhlas by musel být zanesen v Národním registru osob nesouhlasících s posmrtným odběrem tkání a orgánů.
( https://www.u­zis.cz/registry/dal­si-registry/narodni-registr-osob-nesouhlasicich-posmrtnym-odberem-tkani-organu )
____

Nebe neexistuje a kdyby náhodou ano,
pak tam stejně nebudeš mít žádné orgány.
Navíc si myslím, že by ses do něj nedostal.

před 1931 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Tak se říká mladým motorkářům, v přehnaném slova smyslu.

před 1932 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

Rokio>>> A zkusils zapřemýšlet o tom, co se asi tak s tvými orgány stane po pár letech tlení v zemi (o pohřbu žehem nemluvě) oproti tomu, když třeba dalších deset či dvacet let spolehlivě v někom fungují? Myslíš, že když tvé orgány (primárně měkké tkáně) za dva-tři roky podlehnou totálnímu rozkladu, bude z tebe v pekle zombík? ;) :D

před 1932 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Šach-mat 🙂

před 1932 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek