Dobrý den,
můj dotaz se týká obchodního práva a vrácení zboží v zákonné
lhůtě 14 dnů.
V internetovém obchodě jsem zakoupil grafickou kartu za 6906Kč včetně
poštovného.
Zboží jsem vrátil v zákonné lhůtě 14dnů prodejci. Prodejce má nárok
při vrácení peněz na odpočet skutečně vynaložených nákladů. Bylo my
však naúčtováno 996Kč. Částka je prý „storno“ poplatek za vrácení
zboží od prodejce dodavateli a poštovné za odeslání zboží k dodavateli.
Může my tato částka být naúčtována? S prodejcem není již možná
další domluva, jak mám tedy případně dále postupovat?
Děkuji
Doplňuji:
Reakce na příspěvek od Hykam
Děkuji za odpověď, nicméně s tím stále nesouhlasím. Názory na tento problém se opravdu liší, ČOI toto sice neřeší, ale po telefonické domluvě prý prodejce nemá nárok vyžadovat proplacení nákladů spojených s vrácením zboží od něj k jeho dodavateli, toto potvrdil i jistý právník na jiném serveru. Zákazník přeci nemůže mít vliv na smluvní vztah mezi prodejcem a jeho dodavatelem. Tento „storno“ poplatek by mohl činit i třeba 50 procent z původní ceny a pak by nějaké vracení zboží v zákonné lhůtě nemělo žádné opodstatnění.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? iceT před 4977 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Je to nepochybně vysoká částka a pokud byste chtěl na prodejci její zdůvodnění, musel byste ho žalovat. Myslím, že by ji dokázal zdůvodnit a že to má předem ošetřené. Storno poplatek dodavateli je sporný. Další náklady ale prodejci vzniknou. I pouhé rozbalení může být problém pro další prodej. Většina krabic má samolepku jako pečeť, která se rozbalením poruší. Deska se teď nejspíš bude muset prodat se slevou nebo nějak jinak a to bohužel něco stojí.
0 Nominace Nahlásit |
Asi vás zklamu , ale prodejce má právo po vás vyžadovat vynaložené náklady. Je to tak trochu jeho ochrana, aby si kdokoliv cokoliv objednával a vracel. Menší e-shop by se dal tímto způsobem i zlikvidovat. Nezapomeňte, že prodejce musí vrácený výrobek nechat buď originálně zabalit, aby ho mohl dále prodat, nebo má druhou možnost prodat výrobek ve slevě
0 Nominace Nahlásit |
Chybí zde podstatné. Jaké podmínky pro uzavření kupní smlouvy měl
prodejce zveřejněné na internetu s kterými jste souhlasil když jste si
objednával zboží !
Většinou tam ten poplatek kolem 500 Kč mívají.
Navíc si pletete vrácení zboží bez udání důvodu s reklamací.
0
před 4977 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Děkuji za odpověď i uživateli mosoj.
Obchodní podmínky jsem nezmiňoval, mají jen standardní text „Prodávající vrátí spotřebiteli vynaložené finanční částky kromě skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží do 30 dnů od odstoupení.“
Reakce na příspěvek od Hlada
Taktéž děkuji za odpověď. Nemám nic proti dalším vzniklým nákladům, ale jediná „překážka“ při otvírání krabice a dostaní GPU ven byla pouze ona samolepka. A krabici by měl prodejce otevřít na požádání i přímo na prodejně, když se zákazník na zboží chce před koupí nejdříve podívat.
Reakce na příspěvek od Hykam
Děkuji za odpověď, nicméně s tím stále nesouhlasím. Názory na tento problém se opravdu liší, ČOI toto sice neřeší, ale po telefonické domluvě prý prodejce nemá nárok vyžadovat proplacení nákladů spojených s vrácením zboží od něj k jeho dodavateli, toto potvrdil i jistý právník na jiném serveru. Zákazník přeci nemůže mít vliv na smluvní vztah mezi prodejcem a jeho dodavatelem. Tento „storno“ poplatek by mohl činit i třeba 50 procent z původní ceny a pak by nějaké vracení zboží v zákonné lhůtě nemělo žádné opodstatnění.