Ahoj, potřebovala bych poradit. Mám trvalé bydliště na úřadu
v městě Kadani ale už rok se tam nezdržuji, protože jsem se přestěhovala
200km. Troufám si říci, že se do bývalého bydliště nikdy nevrátím,
proto bych si chtěla změnit trvalé bydliště do nynějšího města. Ale
slyšela jsem, že nejde přecházet z jednoho úřadu na druhý, sem a tam.
Že pokud jsem nyní vedena na úřadu, musím klasicky někam na byt či dům.
Je to pravda? Žiji v pronajatém bytě, kde určitě nemám nárok na trvalé
bydliště. Potřebovala bych se situací poradit, protože je pro mě
nereálné dojíždět 200km daleko pro poštu, nebo například kdybych jednoho
dne potřebovala na úřad práce, dojíždět až tam. Moc děkuji za Vaši
reakci. Aneta
Doplňuji:
Nevím jestli jsme si dobře rozuměli. Trvalé bydliště mám na úřadě a
nyní potřebuji také na úřad ale do města které je vzdálené 200km od
dosavadního. Nejde mi jen o doručování pošty, chci mít trvalé bydliště
v městě v kterém žiji ale ne přímo na adrese mého bytu, protože vím,
že majitel nesouhlasí. Proto se ptám zda mohu přejít z jednoho úřadu na
druhý. Díky moc
Zajímavá 0 před 4045 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Můžeš se informativně zeptat na obci,ve které se momentálně
nacházíš a bydlíš,jak to je doopravdy.Je jasné,že s trvalým pobytem
v pronajatém bytě je to na štíru,hlavně kvůli exekutorům,ale doslechla
jsem se,že hlásit se k trvalému pobytu můžeš i bez souhlasu majitele
s podnájemní smlouvou v ruce,ovšem v podnájemní smlouvě musí být
uvedeno,co vše máš v bytě užívání a co je a není tvoje.
Podotýkám,že toto není z mé hlavy,kolegyni to řekla zaměstnankyně
socálního úřadu.
0 Nominace Nahlásit |
Stačí na poště dosavadního bydliště oznámit doručovací adresu svého nynějšího bydliště. Myslím, že se za tuto službu platí nějaký poplatek. To už ti sdělí na jakékoli poštovní pobočce .
0
před 4045 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je to nesmysl.
Doplňuji:
V místě svého nynějšího bydliště si zajděte na úřad (obecní,
městský,obvodní) a přihlašte se k trvalému pobytu. (Musí k tom u být
souhlas majitele nemovitosti.) Odhlášení na Vaší předchozí adrese provede
už tento úřad.
V případě, že se Vám jedná o přeposílání pošty z jednoho
bydliště do druhého, tak jde na poště Vašeho nového bydliště zřídit
službu, tzv. „Dosílání“. Tato služba je ale, bohužel, zpoplatněna a
stojí měsíčně asi 120,– Kč. Je tedy dobré ji využít pouze
krátkodobě a všechny, kdo by Vám měli něco posílat, uvědomit o změně
adresy.
Upravil/a: anonym
0
před 4045 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Aneto, na základě čeho nyní bydlíte?
Máte-li uzavřenu řádnou nájemní smlouvu, nepotřebujete k přihlášení trvalého pobytu souhlas majitele (naopak – on Vám nesmí bránit se k trvalému pobytu přihlásit!).
Zajděte s nájemní smlouvou na obecní úřad a přihlašte se k trvalému pobytu.
0
před 4045 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Samozřejmě, že jde získat bydliště znovu na úřadě v místě, kde nyní bydlíte. Je nesmysl, aby takový administrativní zádrhel nutil občany cestovat třeba dvakrát měsíčně přes půl republiky.
Horší to bude s ÚP a v případě, že byste chtěla požádat o nějakou sociální dávku. V těchto případech je nutné postupovat u jednotlivých občanů podle místa trvalého pobytu. Pokud jde o úřad práce, tak bych se pokusila domluvit, jestli by Vaši agendu nebyli ochotni zcela mimořádně postoupit úřadu práce v místě Vašeho nynějšího bydliště. Moc na to nesázím, ale někdy i úředníci mile překvapí.
Tohle by mělo jít… Přes jakousi žádost mi to kdysi prošlo. Na ÚP jim stačila nájemní smlouva, trvalý pobyt nebyl třeba. (je to pár let zpátky)