V obdélníkové zahradě roste broskvoň. Tento strom je od dvou sousedních rohů zahrady vzdálen 5 metrů a 12 metrů a vzdálenost mezi zmíněnými dvěma rohy je 13 metrů. Dále víme,že broskvoň stojí na úhlopříčce zahrady . Jak velká může být plocha zahrady ? Kdyby jste byl někdo tak hodný a napsal mi přesné řešení s postupem a odpovědí .. Děkuju moc ! :))
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? chudst před 4729 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Domácí úlohy se tady neřeší, ale možná by se hodila věta starého Pytágora.
3Kdo udělil odpovědi palec? annas, samicek333, venkovan
před 4729 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Už jsem na tuto otázku odpovídal, odpověď viz odkaz. Přeci to nebudu kopírovat. 😉
P.S. A co na to chudst? 🙂
Zdroj: http://www.odpovedi.cz/otazky/jak-vyresit-ulohu
0 Nominace Nahlásit |
Nakresli si to v měřítku. A uvidíš řešení sám (sama). Podívej se
co se teď učíte a spoj si vše dohromady a řešení ti samo vyskočí.
Nezlob se – možná je to ode mne kruté nenapsat celý postup, ale
matematika je o logickém uvažování. A to potřebuješ celý život.
0 Nominace Nahlásit |
Alesh: Dekuju, vy jste nezklamal :)
Ale presto prosim par poznamek:
„Určitě si celou úlohu nakreslit, úsečky a, b, c tvoří pravoúhlý
trojúhelník.“
A jak mam poznat pri nacrtu, ze je to pravouhly trojuhelnik? (Ano, je – 52+12^2=132) – tohle me se priznam nenapadlo. Co kdyzby tomu tak nebylo?
A v podobnosti trojuhelniku jsem ztracen. Vim ze existuje, ale pravidla uz si nepamatuji. Kazdopadne – dekuju :)
Nedomluvili jsme se na tykání? 🙂
Kdyby to tak nebylo, tak by se do toho muselo jít přes goniometrické věty a
funkce.
Pravidla pro podobnost trojúhelníku si taky nepamatuju, ale dokážu si je
vždy představit. Matematika není o paměti, ale o představivosti a
schopnosti odvozovat. 😉
Joj, asi ano, pardon :) Mas pravdu, je o schopnosti odvozovat, ale abys mohl odvozovat, musis mit nejake zaklady. U kreslicich veci s obrazci mi to dela krapet problem, coz me stve. Ale to uz je trosku jina kapitola :) Jeste jednou dekuju.
jj, základ musí být, ale v matematice stačí fakt hodně málo, pak už je to taková „logická stavebnice“.
Panove: ano, matematika je o logickem uvazovani, ktere potrebujeme cely zivot, ale obcas potrebujeme popostrcit.
Na rovinu, me ted vazne reseni nenapada. Rikate pythagorovku – a co s ni? Ceho docilim tim, ze to pouziju?
Vazne me stvou tady ty reci o domacich ukolech. On(a) nechce vedet jen vysledek, on(a) chce znat i postup – pokud mu/ji to ted vysvetlite, bude to moci aplikovat v obdobnych prikladech uz sam/a.
A mimo to me to taky zajima. Ne kazdeho hned vsechno napadne – tim se taky ridim, kdyz odpovidam obcas na domaci ukoly. I kdyzby z tech deseti lidi byli jen dva, kteri to mysli vazne a chteji pomoct (nejen vyresit ukol), tak jim rad vzdy pomuzu. Mrzi me, ze u ostatnich to vetsinou nevidim.
Reseni tohoto me taky nenapada – kdyzbych se na to zeptal ja, poslali byste me taky do haje? Pokud ano, je to smutne. Pokud ne, tak se zamyslete nad tim, cim se tazajici lisi od me osoby. Jeho umysly neznate, nevite, jestli se to chce opravdu naucit anebo chce jen vyresit DU. Pokud se to chce opravdu naucit, pak si myslim, ze si zaslouzi plnohodnotnou a kvalifikovanou odpoved. A pokud se to nechce naucit, pak si odpoved nezaslouzi zadnou.