Drap
Děti neváží tolik co dospělí, zaberou méně místa, na přepravu se
spotřebuje méně energie.
anonym
Dospělý je za prvé větší, zabírá tedy více místa. Dospělý má
také většinou vlastní příjem, má tedy z čeho platit. Děti hradí
jízdné z peněz svých rodičů. Cestuje-li dítě s dospělým, tak je
tento dospělý při sezení může držet na klíně, čímž nezabírá
další sedadlo.
To, že se dnes děti chovají jako nevychovaní fracci a neuznávají slušnost
pustit dospělého sednout, by mělo dnešní přepravce vést i ke změně cen
jízdného. Je to opět o hrazení jízdného z peněz jejich rodičů. Když
ale právě tito rodiče nedokáží svým potomkům vštípit zásady
slušného chování, potom by za svou selhávající výchovu měli nést
vyšší odpovědnost a platit plné jízdné.
Na obhajobu dnešní mladé generace uvádím, že jsem se setkala s dětmi,
které pouštějí starší osoby sednout i dnes. Je to spíše výjimka, ale
tím více něco takového mile překvapí.
anonym
Otázka je chybně formulovaná, spíše by mělo být proč jsou oproti
plnému jízdnému slevy (děti, studenti, senioři rodinné, skupinové,
internetově objednané, kilometrická banka apod.)
Proto se odpovědi odvíjejí od mylné premisy o váze atd.
Nákladová kalkulace je podle sedadla, kapacity a celkových provozních
nákladů.
Společným jmenovatelem slev je jednak sociální a jednak motivační
hledisko.
Proto jsou zvýhodňováni ti, pro něž by jinak jízdenka byla příliš
drahá, také je tu promítána prorodinná politika státu.
Např. od r. 2012 se vlak pro seniory stal dražší, než autobusy na těchže
tratích, což se zákonitě projevilo na vytíženosti druhů přeprav.