Avatar uživatele
12kolemjdouc

Proč se na netu píše o Lakomci, že se v něm používá er-forma?

Er-forma (er je německy on) je forma vypravování ve 3. osobě, v němž tzv. autorský vypravěč zaujímá postoj nezaujatého pozorovatele průběhu děje.

Jak to muze byt ve 3. osobe. Vzdyt tam jsou dialogy mezi postavami. To je 1. osoba.

Zajímavá 0 před 1537 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

„Drama – má děj jako epika, ale děj se uskutečňuje formou
dialogu mezi jednotlivými postavami, případně i monology
těchto postav. “

http://www.vos­vdf.cz/cmsb/da­ta/prilohy/141030-EU_penize_do_skol_C­J/VY_32_INOVA­CE_0312_SLAMO­VA_0202.pdf

Er a ich-forma se řeší u prózy, protože o dramatu to není jednoznačné, i když u dramatu nás autor např. charakteristikou prostředí, období atd. uvádí do děje, dílo napsal, sám už být účastníkem.

O autorovi dramatu se říká, že jde o interní subjekt, něco vypravuje prostřednictvím jednajících osob, pokud třeba na začátku nepředstavuje dílo, prostředí. atd.

V dramatu u řeči postav převažuje dialog = du forma, může být i monolog = ich forma (třeba vystupuje jako postava sám autor). Pokud se objevuje autor a vypráví příběh = er-forma.

Pokud jste dílo četl, poznáte sám, jak je to s autorem. .Zkuste posoudit u tohoto konkrétního díla.

Až dodatečně jsem si všimla, že zde už stejná otázka byla.

Na netu se drama posuzuje tak, že autor dílo napsal – tedy on příběh vypráví prostřednictvím jednajících osob , tedy zpravidla na jevišti. .

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
quentos

O dialogy nejde, jde o text mimo přímou řeč. Ten je psán ve 3. osobě.
Znáte někoho, kdo o sobě mluví ve třetí osobě? To by pak er forma nebylo skoro nic.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Justin1

Dialogy postav se nepočítají. Rozhodující je, jestli vypravěč je jen pozorovatelem, nebo vypráví z pohledu některé postavy.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek