Život je denně krutý, protože slabí ze sebe dělají agresivní, aby nebyla vidět ta jejich slabost. Proč se raději nepoddají citům, aby bylo JASNĚ PATRNÉ, kdo dokáže společnosti pomáhat a kdo pomoc nutně potřebuje? Proč „demokratická“ civilizace nedokáže takto přirozeně chápat a existovat? To civilizaci ani trošku nemrzí, že svým přístupem vlastně ukazuje přírodě záda a probouzí tak její nejhorší já, jako jsou pandemie a živelné pohromy? Fakt nestojí nikomu za to zastavit se a projevit to své dobré já ještě dříve, než přijde do Troubek, Pičína anebo Prahy tornádo?
(Zkuste připustit, že za teplo nemůže Čína, nýbrž vy a vaše povaha. Schválně, co se stane. Děkuji.)
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, dudu před 1237 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
UPHelp,
individualismus je něco jiného než egoismus
Egoista vyzvedává své vlastní já, svou osobu nad všechny ostatní. Je to rys jeho osobnsti. Na jiném mu nezáleží.
Individualismus je pro člověka důležitý, jde o svobodu výběru a rozhodnutí.
Jenže bohužel lidé se dehumanizují, začínají převažovat negativní vlastnosti – závist, nenávist, zlo místo jakési pokory, vstřícnosti, soucítění, tedy morálnchí vlastností atd. Není lidská malost neobyčejně velká?
Jak napsal Dalajláma o soucitění
„Ryzí soucítění je založeno na jasném uznání faktu, že druzí – podobně jako my sami – chtějí štěstí a že mají právo překonat utrpení.
Na tomto základě člověk získává zájem o druhé, ať je jeho přístup jakýkoli. To je soucítění.“
Zdroj: https://citaty.net/temata/souciteni/
Opakuji, stačí dodržovat sedmero přikázán zprava, , tedy pravidla morálky. Z božího přikazání vycházel Morální kodex budovatele socialismu.
Zpravidla velké služby neprokážou tzv. velcí přátelé ale především ti malí. Solidarita funguje, i když nevím, v jaké míře.
Nemělo by platit vietnamské přísloví? Nic jsi neprodal líp, než cos daroval?.“
Kdo nezažil katastrofu, nepochopí, že často na psychiku stačí, když není v neštěstí sám.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Možná v nás doznívá zvyklost z období Římské říše, kde soucit byl považován za slabost. V mírnější podobě to někde platí dodnes – např. v naší rodně. Nepamatuji se, že by se někdy otec se mnou mazlil, natož hrál.
0 Nominace Nahlásit |
Tak už to chodí na celém světě, že až v dobách neštěstí, okupace nebo nedostatku se národ semkne, protože všichni plují na jedné lodi. Soucit se jinak projevuje jen občas, když je někdo konfrontován s nějakým nešťastníkem a uvědomí si, že totéž může potrefit i jeho. Jinak se stará jen o své věci, rodinu a svůj prospěch.
0 Nominace Nahlásit |
Svobodné projevení citů je do jisté míry nebezpečné. Takový člověk je považován za „slabého, měkkotu“. To už začíná v rodinách/partnerství. Z pudu sebezáchovy je člověk opatrný (někdo to neumí), zvláště, po nepříjemné zkušenosti. Jeden to neumí, druhý se nechce odhalit, být oslaben. Od počátku lidské civilizace je tu někdo, kdo chce, má více, než ostatní. Jsou tady síly (jedinci, skupiny), které využívají lidské touhy a závisti, ke svým bezohledným cílům. Ke svému prospěchu. Člověk se od jisté doby snaží ovládat i přírodu. Chová se bezohledně, drancuje ji. Ničí ji, cestou, za vylepšením svého života
0 Nominace Nahlásit |
Protože už nemají na výběr. Všechno musí jít až do krajností, aby
se lidé „projevili.“
Stále se zdůrazňuje individualismus (egoismus) a prospěch celé společnosti
na úkor emocí, pochopení a soucitu.
Upravil/a: UPhelp
0 Nominace Nahlásit |
Ano, učíme se skrývat své city, své soukromí. Vše si zabezpečujeme, všude jsou hesla, vše jistíme, zamykáme se na dva západy, skrýváme svou víru, příjmy a pod. A když jednou ten pohár přeteče, tak se uvolní ventil emocí. Ale nejsem psycholog, a tak to vidím takto.
0
před 1237 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
zjentek, „Pokud do tebe nekopal za názor a naopak ten tvůj uznával, tak
ti projevoval úctu.“ kiež by to bola pravda, al často to nie je tak (teraz
nehovorím v súvislosti s vašou diskusiou s dudu, ale len k zmyslu tejto
vety.
„Pokud do tebe nekopal za názor a naopak ten tvůj uznával,“ môže byť
aj príznakom slabosti, alebo naopak nezáujmu, jednoducho uznával navonok
preto, že o tom nechce diskutovať. Zvrátené, nie?
Jo. A pak je tady ještě zvrácenější verze člověka>> nakopat druhému za názor a pak o tom stejně nechtít diskutovat.
@dudu: Záleží jen na tobě. Pokud do tebe nekopal za názor a naopak ten tvůj uznával, tak ti projevoval úctu. Což znamená, že před tebou projevoval své city. A jestli ty se „po vzoru“ teď chováš tzv. drsně k druhým a v duši cítíš, bůhví jakej seš drsňák a jak je máš vycvičený, tak jinde díky těmto „vlastnostem“ můžeš působit taky jen jako kašpárek k smíchu. Jde jen o cestu. O to, kterou zvolíš a koho na ni potkáš. Zjentkovi můžeš věřit, ten má JINAČÍ zkušenost! Drsnější a taky bolestivější.
Je od tebe hezké, že sis opět našel chvíli abys mě poučil. Ovšem již tradičně směšuješ moje vjemy se svými mindráky a přitom netušíš, že otcovu péči vydatně nahradily svojí četností otcovy sestry – moje tety a jejich rodiny. Při výchově našich dětí jsem byl pravda poměrně národný, zato vnoučata usilovně rozmazluji a rozmazlovat budu. Mám k tomu prostor, neboť jsou ve věku od 12-ti do pětadvaceti let. Přesto jsem si jist, že rostou ve slušné a inteligentní osobnosti.
Já ti štěstí neberu, naopak. Jen tvrdím, že většinu DOSPĚLÝCH lidí nepoučí, i kdyby si k tomu obětavý vyčlenil třeba celý svůj život, ne jen nějakou „rozmarnou chvíli“.
…Ale neřeš. Máš okolo sebe příliš mnoho života na to, abys šel do hloubky. Mohl bys ho (je) tím ošidit. Každý člověk na světě chce vychovat inteligentní osobnosti, které by světu „správně vládli“ – správně se v něm chovali a orientovali. A svět vypadá, jak vypadá. A který důkaz hovoří výmluvněji, než výsledky? Věz, že tě plně chápu. I s celou rodinou. A jsem přející, takže i vám všem přeji, ať je vám na světě krásně. );
annas | 5913 | |
Drap | 4614 | |
led | 2999 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2240 | |
zjentek | 1646 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1302 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |