Zde není myšleno ,abychom ihned oplatili zlo,protože nemáme právo nikoho soudit ani trestat.Zde je pravda taková,že pokud bytost spáchá negativní čin, duchovní ůroven mu přidělí trest,většinou mnohonásobně větší, než jaký spáchal.Např. v Koránu není myšleno trestat bezvěrce tak, aby je arabové zabíjeli,ale aby jim dali víru.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3850 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Není to tak jednoduché.
„Oko za oko“ je zásada známá již z Chamurappiho zákoníku, nejstaršího dochovaného zákoníku světa vzniklého v Babylónii před téměř 3800 lety.
Stejně tak ji převzal hebrejský starý zákon. Židé brali tato slova, jako příměr, prioncip přiměřenosti. Nemělo by jít o „krevní mstu“, ale o spravedlivý trest vyměřený veřejně.
Pokud budeme brát doslava a utratíme někomu oko za to, co vám udělal , jde o jakousi krevní mstu. Mohla by pokračovat donekonečna. Kdy by se trestání zastavilo? Slepí by přicházeli o oči? Pachatel nemá zůstat bez potrestání.,
Takže o vině by měl rozhodnout nestranný soud. Zvolit trest tak, že přihlédne k přímé škodě či újmě, bolesti, léčení, trvalým následkům atd. .
Spravedlnost je jen jedna, nelze ji podplait na rozdíl od soudce. Bohužel. . Pachatel se nebojí vlastního svědomí, ale soudu, takže často dělá vše pro to, aby nebyl. dopaden.
Lidská nevědomost a její rodné sestry hloupost a zaujatost jsou sice
nesmrtelné, ale záleží na všech, zda je nechají mluvit. Jenže jaký je
morální obraz naší současné společnosti ?
Doplňuji:
Upraveno dle http://m.rozhlas.cz/nabozenstvi/salom/_zprava/523058
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Biblické nařízení „Oko za oko, zub za zub“ je zákonem
milosrdenství. Zákonem milosrdenství od Všemohoucího Boha, který se tímto
způsobem snaží uspořádat vztahy mezi lidmi.
Hebrejsky „Oko za oko, zub za zub“ zní "Oko pod okem, zub pod zubem.“ Už
staří židovští rabíni tady to nařízení interpretovali v tomto duchu.
„Oko pod okem, zub pod zubem“ mělo podle nich znamenat, že tvé oko je
stejně vzácné jako oko tvého souseda. Člověk si měl uvědomit při
čtení Mojžíšova zákona, že všichni lidé mají před Všemohoucím Bohem
stejnou hodnotu. Nikdo není upřednostňován. Ten, kdo si na sobě zakládá,
tak si má uvědomit, že není lepší než ostatní lidé okolo něj. Naopak
ten, který se cítí nedoceněný, tak takový člověk si má uvědomit, že
není horší než jiní lidé.
„Oko pod okem, zub pod zubem“ lze chápat jako akt Božího milosrdenství.
Milosrdenství, kdy si my lidé máme uvědomit, že před Bohem jsme si rovni.
Což by nás mělo vést k pokoře a možná tak můžeme předejít
jakémukoliv zločinu, který bychom chtěli spáchat vůči jiné lidské
bytosti. Nejenom proti jejich oku, nebo zubu, ale proti celé lidské
bytosti.
– See more at: http://blisty.cz/art/22641.html#sthash.peMpbQmu.dpuf
0 Nominace Nahlásit |
Zřejmě v tom máš trošičku zmatek. A vysvětlení jakéhokoliv textu mohou být rozdílná.
0 Nominace Nahlásit |
Ty to taky, ale nechápeš.
Když oko za oko tak oko za oko a ne oko za hlavu. Žádný mnohonásobně
větší trest, ale úplně stejný.
0 Nominace Nahlásit |
Neodporuješ si kapánek http://www.odpovedi.cz/otazky/jak-vitate-tzv-multikulturni-evropu-ja-jsem-pro-prijdou-jsem-ruzne-komunity-prinesou-jejich-viru
0 Nominace Nahlásit |
Dovolte otazku.
Zda v Koránu není trestat bezvěrce, proč tak činí pomocí atentátu na
lidech, kteří jim nikdy neublížili, jen si šli například nakoupit na
tržiště?
A vykonavatelé jsou pokládáni za hrdiny.
0 Nominace Nahlásit |
Devátá súra se pak zabývá tématikou boje s nevěřícími ještě
o něco zevrubněji. Tato súra motivuje k boji slibem nebeské odměny (9:38)
a před odmítnutím boje varuje Božími tresty (9:39). Korán kritizuje
vlažnost a nezájem o boj (9:43–47) a nabádá, aby muslim investoval do
boje svou osobu a majetek
(9:41; 61:11), neúčastnit se je hříchem mimo chromé, nemocné a slepé
(48:17). Korán dále mluví o tom, že ten, kdo zemře při džihádu získá
nesmírnou odměnu (4:74) a vyzývá k dosažení celosvětové nadvlády
islámu:
zdroj: http://www.getsemany.cz/node/2681
-
Myšlen je trest, ale adekvátní činu.
annas | 5913 | |
Drap | 4620 | |
led | 3002 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2240 | |
zjentek | 1650 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1312 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |