Avatar uživatele
Usoman

Proč mají nádraží na větších vesnicích tu (nepoužívanou) první kolej, jež je z části schovaná v zemi (pražce)?

Proč tomu tak je? Vídávám to téměř všude.

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? sesednizkola, Gestas před 2428 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Gestas

Tipuju, že koleje na vyhýbání, které ale vzhledem k hustotě provozu na dané trati nejsou potřeba.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
annas

Nejen to, ale na regionálních tratích se ruší i nádraží, čekárny. V rodné obci byla nádražní budova s čekárnou, vedle velká „hala“ – venkovní čekárna, která vznikla v době, kdy vlak využívalo hodně cestujících. Dnes jezdí vlak poloprázdný.

Před nádražím vedly tři koleje – ta, která je na fotografii – často zarůstala, protože po ní jezdily zpravidla jen nákladní vlaky – možnost vykládky zboží na rampu a pak do skladiště vedle nádraží. Jezdilo se po druhé oleji a na třetí se v případě potřeby křižovaly vlaky.

Vlaková přeprava je dnes omezena, velké náklady se přepravují jen na hlavních tratích, takže správa dopravních cest koleje zrušila, v obci zůstala jen jedna.

Stejně tak se ruší prodej jízdenek, funkce výpravčího zanikla, jízdenky se prodávají ve vlaku.

Postupně se tak děje po celé republice. V obci, kterou zmiňuji, byla už zbořena venkovní čekárna, zbořeny WC a bude se bourat i nádražní budova.

Na trati , která vede mezi mezi dvěma městy, existují jen dvě stanice, kde se křižují vlaky a je možnost přestoupit na jinou vedlejší trať. Tam je zachovaný i personál.

Nejen prodej jízdenek je pro železniční cesty administrativní zátěž, někde se o tom mluvilo v TV.
--

Doplňuji.
První kolej je/byla na většině nádražích, hlavně na těch menších, takto zarostlá a bývá/bývala na rozdíl od ostatních kolejí převážně o něco níže, aby se právě s nákladními vagóny lépe manipulovalo a lépe se z vagónu zboží vykládalo a nakládalo do vagónů. Všechno se provádělo ručně, takže šlo o snadnější přístup.

Na první koleji se zpravidla vlaky nekřižovaly. Dojížděla jem vlakem velmi dlouho, takže jsem to všechno vypozorovala a všímala se, když přijížděl nákladní vlak co nejblíž k rampě a výšky rampy a vstupu do vozu se vyrovnaly.

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Lamalam

Pokud je ve stanici více kolejí, tak slouží (sloužily) k vyhýbání vlaků.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Jiří Zlámal

Jedná se o tzv. manipulační kolej – sloužila k přistavování nákladních vozů ke skladišti, které obvykle stálo kousek vedle od staniční budovy. Dnes se skladiště už skoro nikde nevyužívají, tak se nevyužívá ani manipulační kolej.
Na manipulační kolej vlaky nepřijíždí ani z ní neodjíždí. Vlak vždy musí zastavit na některé tzv. dopravní koleji a vozy na manipulační kolej připosunovat. Je to kvůli zabezpečení dopravy. Taky se tato kolej nedá (kvůli tomu že na ní jsou výkolejky) použít k objíždění vlakové soupravy lokomotivou (když se vlak vrací) a už vůbec ne na vyhýbání. Na to jsou koleje dopravní.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek