Avatar uživatele
Otazník123

Proč je u parní lokomotivy část páry vypouštěna rovnou z pístu a ne do komína?

Např. na tomto videu: https://www.y­outube.com/wat­ch?v=aytGovwLU­yo Jak při rozjezdu tak po celou dobu jízdy uniká malá část páry přímo z pístů.

Zajímavá 0 před 2015 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
dubraro

V tomto případě si myslím, že strojvedoucí upustil páru jen pro efekt, a to nikoliv z pístu, ale nejspíš z předehřívání válce a válcového maziva. Malý únik za jízdy je daný nedokonalým těsněním. Pára se do komína za normálních okolností nepouští, ale některé lokomotivy mají ejektor, který zesílí tah komína a tím podpoří hoření na topeništi. Parní lokomotiva je překvapivě složitý stroj.

Zdroj: https://vtm.zi­ve.cz/clanky/jak-rozjet-parni-lokomotivu-od-skrtnuti-zapalkou-k-pohybu-pistu-v-parnim-stroji/sc-870-a-192924/default­.aspx#part=1

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Hlada

Při rozjezdech měl otevřené odvodňovací ventily. Pak je zavřel. Při jízdě po mostě už pára od pístů neuniká.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek