Avatar uživatele
huxa

Proč dělá tolika lidem problémy počítání se zápornými čísly?

Osobně jsem ani nikdy moc nepoužíval a neznal pojem odčítání, neboť je to vše sčítání se zápornými hodnoty, ovšem setkávám se s tím, že i na střední škole s tímto značná část studentů nedokáže dobře počítat a trvají jim početní úlohy se zápornými čísly mnohem déle, než s čísly kladnými. Čím je toto způsobeno? Chybnými školními osnovami, kdy se se zápornými čísly setkávají lidé až v posledních ročnících ZŠ?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? carpediem před 3687 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
mosoj

Říkáš, že odečítání je sčítání záporných čísel ?

Tak mně potom vysvětli proč je :

  • 1 – (-1) = 0
  • 1+ (-1) = –2

Komu pak to počítání se zápornými čísly dělá vlastně problémy.
Doplňuji:
Carpediem : proč na teploměru. Nebyla by lepší číselná osa ,

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
carpediem

Spousta lidí neví, jak si to má představit, já jsem to dítěti vysvětlila na teploměru, pochopil hned.

To máš stejné jak rovnice, jen se to řekne, hned má plno lidí husí kůži, a přitom jsou jednoduché.
Doplňuji:
Mosoji pokud to člověk pochopí v praxi, tak na číselné ose problém mít nebude:-)

Upravil/a: carpediem

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
huxa

Mosoj-toto je zase sčítání násobení --> –1+(-1).(-1), nicméně to už je odporné. Netvrdím, že odčítání je zbytečné.

před 3687 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Já nic nenásobím, ale zase nemáš pravdu.

před 3686 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek