Aby se trup letadla nezhroutil, využívá se přetlakování kabiny
v závislosti na výšce letu.
Používá se takové přetlakování i v ponorkách? Nebo tlaku vody
odolává jen díky tvaru a síle trupu?
Zajímavá 0 před 2433 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
V letadlech je kabina přetlakována kvůli tomu, aby se tam dalo dýchat, kvůli konstrukce trupu to není. Ve výškách nad 3000 m už začínají dýchací obtíže. Ponorka je naopak „podtlakována“, je tam zachován atmosférický tlak. V okolním prostředí tlak s hloubkou naopak stoupá, zhruba o 1 atm. na každých 10 hloubky. Okolní tlak je limitujícím faktorem při stavbě ponorek, válcová konstrukce trupu dobře odolává. V extrémních případech při ponorech do několikakilometrových hloubek už musí být použit kulový tvar kabiny, jako u někdejších batysfér a batyskafů.
6Kdo udělil odpovědi palec? led, Hlada, Dochy, Mc Merkurion, JájsemRaibek, dubraro
před 2433 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je to opačně. U letadla je tlak v kabině větší než venku. U ponorky je tlak v kabině menší než venku. V obou případech je to tak proto, aby v kabině mohli žít lidé.
3Kdo udělil odpovědi palec? Dochy, Mc Merkurion, JájsemRaibek
před 2433 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2632 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1356 | |
led | 1346 | |
aliendrone | 1172 | |
zjentek | 1062 | |
Kelt | 1005 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |