Avatar uživatele
JájsemRaibek

Používá se přetlaku kabiny v ponorce tak, jako se toho využívá v letadlech?

Aby se trup letadla nezhroutil, využívá se přetlakování kabiny v závislosti na výšce letu.
Používá se takové přetlakování i v ponorkách? Nebo tlaku vody odolává jen díky tvaru a síle trupu?

Zajímavá 0 před 2433 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

V letadlech je kabina přetlakována kvůli tomu, aby se tam dalo dýchat, kvůli konstrukce trupu to není. Ve výškách nad 3000 m už začínají dýchací obtíže. Ponorka je naopak „podtlakována“, je tam zachován atmosférický tlak. V okolním prostředí tlak s hloubkou naopak stoupá, zhruba o 1 atm. na každých 10 hloubky. Okolní tlak je limitujícím faktorem při stavbě ponorek, válcová konstrukce trupu dobře odolává. V extrémních případech při ponorech do několikakilome­trových hloubek už musí být použit kulový tvar kabiny, jako u někdejších batysfér a batyskafů.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
dubraro

Je to opačně. U letadla je tlak v kabině větší než venku. U ponorky je tlak v kabině menší než venku. V obou případech je to tak proto, aby v kabině mohli žít lidé.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek