http://www.novinky.cz/domaci/402289-moravsky-kras-potrebuje-lodni-kapitany-kvuli-eu.html
Zajímavá 7Pro koho je otázka zajímavá? annas, anonym, johana 56, briketka10, ratava, gagaga, dust8 před 1832 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Podle nařízení RVHP, vlastně EU- určitě a pramici musíš zaregistrovat na Námořním úřadě. Toto už nemá obdoby.
0 Nominace Nahlásit |
Tedy, nevím, kolik směrnic o vodní přepravě EU letos vydala. Moc jsem jich nenašla, tak snad jsem přečetla tu správnou- článek nikterak neodkazuje…
>Nikdo při jejím vzniku nepočítal s drobnou anomálií, kterou jsou Punkevní jeskyně<
citace směrnice:„Členské státy mohou z povinnosti stanovené v odstavci 1 vyjmout všechny členy posádky plavidla nebo skupiny členů posádky plavidla, kteří mají zvláštní kvalifikaci pro provozování plavidel výhradně na vnitrostátních vnitrozemských vodních cestách, jež nejsou napojeny na síť splavných vodních cest jiného členského státu. Takovýto členský stát může členům posádky plavidla vydávat národní osvědčení o kvalifikaci za podmínek, které se liší od obecných podmínek stanovených v této směrnici. Platnost těchto národních osvědčení o kvalifikaci je na vnitrostátní vnitrozemské vodní cesty, které nejsou napojeny na síť splavných vodních cest jiného členského státu…“
Nevím, nakolik je „váš rybník“ propojen do evropských vod… ale na v článku zmiňovanou Punkvu (její úsek) by se uvedená výjimka asi aplikovat i mohla… otázkou je, co je snažší- nadávat na směrnici, nebo si z(a)jistit výjimku… :o)
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?qid=1462660316739&uri=CELEX:52016PC0082
(tak snad nebyla nějaká směrnice vydaná později jak v únoru…)
0 Nominace Nahlásit |
Rybník neni propojen s žádnou soustavou, ale přes to nemohu počítat s tím, že by ČR schválila kvůli mě vyjímku, když to neudělalala pro Punkvu. A i kdybych požádal, tak minimálně tato sezona je ztracená.
:O)
Oni ani v té Unii nemají moc zapotřebí vám ten život ztěžovat. Natož
zatracovat někomu sezonu. Myslím, že i doposavaď ČR vydávala průkazy
platné pouze na našem území, jejich vyřízení nikterak neprotahovala. Tak
vám se na vašem rybníku ani toho tolik nezmění, jen kdyby k vám přišel
nově uchazeč o práci, že vám s převážením pomůže, budete vědět,
že jeho kapitánské zkoušky jsou momentálně evropsky uznávané a že jeho
kvalifikace je stejná, ať je z jakéhokoliv státu (EU). Vy, s vaším
„rybničním povolením“ v cizině ale neuspějete. Punkva na tom bude asi
obdobně (>O převoz turistů v člunech se stará v Punkevních
jeskyních devět stálých lodníků a asi 20 brigádníků. Jsou to
z větší části studenti středních a vysokých škol, kteří si obvykle
rok až dva přivydělávají převážením turistů.<)
2.3. Z důvodu proporcionality byla řada opatření odložena, například rozšíření požadavků na členy posádky působící na vnitrozemských vodních cestách, které nejsou napojeny na síť splavných vodních cest jiného členského státu. Členské státy s nenapojenými vnitrozemskými vodními cestami však musí uznávat osvědčené kvalifikace členů posádky z ostatních členských států.
Ta směrnice není až tak zbytečná- přeci i na silnici chcete, aby minimální znalost řidičů byla stejná. Lodní doprava není u nás tolik rozšířená, ale i tak by kapitán (např.) z Francie měl mít stejné (minimální) znalosti jako kapitán z Polska a v rámci prac.nabídek by ověření o způsobilosti z jednoho státu mělo být uznáno i v tom druhém… Nebo- mi to tak přijde fér…
annas | 5913 | |
Drap | 4620 | |
led | 3002 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2240 | |
zjentek | 1650 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1312 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |