Protože se neumím správně dotázat, nechám dotaz být jak je a budu doufat, že někdo ho pochopí.
A pokud konkrétní autoři dokáží zvednout cenu knihy (nikoli hodnotu, ale cenu ve smyslu finančním) už jen svým jménem či pseudonymem, pak poprosím o výpis těchto autorů. Děkuji.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Rokio před 793 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ano. I keď predajnú cenu určuje nakladateľ a kníhpredajca, neznámy
autor je vždy istým rizikom pre finančný zisk nakladateľa a predajcu. Je to
v prvom rade obchod. Bez reklamy (ktorá čosi stojí) a bez sponzora sa
neznámemu autorovi ťažko preráža.
Väčšina čitateľov siahne radšej po známom, médiami veľa propagovanom
autorovi. Všimnite si tie mohutné reklamy knižných titulov v médiách bez
ohľadu na to, že mnohé odstrčené tituly menej známych, alebo aj širokej
verejnosti neznámych sú veľakrát na vyššej úrovni, ale nižšej cene,
než tie často aj „knižné braky“ vychytených autorov… Jednoducho veľa
čitateľov číta(?), vystavuje doma knihy podľa toho, čo sa práve nosí.
Kladie sa väčší dôraz na " módnu istotu" než na čosi neznámeho. Slávny
autor prináša pre nakladateľa vyšší zisk. Čo povie návšteva, priatelia,
známi, keď nebudem mať vo svojom repertoári to, čo sa dnes nosí, číta,
pozerá pri pohľade na preplnené poličky kníh, ktoré rada čítam, napriek
„módnemu nezáujmu“. Rýchlo do popredia aspoň 2–3 diela vychytených
autorov. aj tak si nikto nevšimne nerozrezaná a neohmatané strany.
Dám vám príklad: autor písal zaujímavým a pútavým spôsobom o svojej ceste úspešného vysokoškoláka na dráhu bezdomovca. (tento rok očakávam jeho 4.knihu). Nakladateľ jeho prvú knihu prijal (už to bolo až neuveriteľné šťastie) ale, bol ochotný zaplatiť mu mizivé percento (asi 1%) z predpokladanej ceny, ale až na základe predaja kníhkupcom a následne čitateľského záujmu. Mediálna reklama k titulu nebola viditeľná. Pri ďalšej knihe sa autor rozhodol pre svoje knihy platiť tlač a distribúciu z vlastných zdrojov. Dnes jeho príbehy poznajú mnohí, predáva svoje diela písané naozaj pútavým spôsobom osobne na ulici, festivaloch, na trhoch, objednávajú si ju aj cez internet a posiela ich kupcom za cenu pokrývajúcu jeho náklady a príspevok na stravu, ale pre oficiálne nakladateľstvá, tým aj pre verejnosť, „nie je zaujímavý“. Jednoducho nemá „mediálnu a politickú tlačenku“ pretože, hoci pútavým spôsobom, ukazuje život nielen u nás, ale aj vo svete, v jeho pravdivom svetle. Neskrýva ani svoje vlastné chyby. A to smú len vyvolení autori!
Povedzme si úprimne, nepodliehate mnohí, ano aj vy, čo toto teraz čítate, takzvanej „mediálnej móde“ prezentovanej (rozumej pretláčanej) masovokomunikačnými prostriedkami, rovnako aj pri čítaní, pozeraní a hodnotení vašich „obľúbených autorov“ kníh, filmov, športovcov, politikov… aj príspevkov na tejto stránke? Podľa mnohých príspevkoch na tejto stránke odpoveď je krátka a nie je to vyjadrenie nesúhlasu. Prejavuje sa to aj v bodovaní ich príspevkov.
Ďakujem za trpezlivosť pri čítaní tohto „mediálneho braku“
Upravil/a: led
0 Nominace Nahlásit |
Samozřejmě, a to zásadně. Jméno prodává, takže po knize s věhlasným nebo aspoň známým autorem je vyšší poptávka a vyšší poptávka vede k vyšší ceně.
0 Nominace Nahlásit |
Ano, ať už se bavíme o žijícím autorovi nebo nějakém historickém, tak pokud byl (je) slavný, tak i jeho knihy budou ceněné. I třeba pokud autor napsal nějaký ten bestseller, tak i jeho další díla budou mít vyšší reklamu díky jménu autora, tím i větší prodejnost a podobně (i když už třeba nebudou vyloženě „bestsellery“ ani nebudou souviset s tou jeho předešlou úspěšnou knihou – ale stačí, že souvisí s tím slavným autorem).
Není ani tak podstatné za kolik se prodává jeden kus, než jak jde na
odbyt. Cenu si může vydavatel libovolně nastavit téměř jak chce. To však
neznamená, že když dá cenu vysoko, že na tom hodně vydělá a že si ji
lidi budou kupovat.
U knihy je taky důležitá propagace, různé „bestsellery“ mají tento
titul dávno předtím, než výjdou poprvé na trh… takže to samozřejmě
nedává smysl, kniha si nemůže říkat „nejlépe prodávaná“, když
ještě není v prodeji. Jenže už samotný název bestseller ji přidá na
hodnotě/vážnosti a nakladatel se postará o to, aby bestsellerem byla –
díky reklamě a spol.
Cenu knihy samozřejmě určuje víc věcí, než renomé autora. Navíc
i knihy od populárního autora bývají levné – ale hodně prodejné.
Tzn., že poptávka je sice vysoká, ale nabídka taky, ještě vyšší –
spousta výtisků (třeba i od víc nakladatelství) a taky eknihy, takže to
je obří množství, aby uspokijilo poptávku. A je tam vlastně nadbytek…
zvlášť když třeba započteme různá vydání, stará i nová. A zase
naopak, knihy i od „neznámých“ autorů mají kolikrát vysokou cenu
(žánr, obor – čím se zabývají, ohlas/hodnocení veřejnosti, žádanost
podle potřeba… týká se například odborných a podobných děl. Různá
právní, architektonická a jiná díla se budou často prodávat za vysokou
cenu za kus, přestože o autorovi nemusí být vůbec nic známo..).
Cena knihy za kus je zpravidla úplně o něčem jiném, než o autorovi –
přestože jako taky hraje roli. Ale těch faktorů, které udávají za kolik
se bude prodávat, je několik (v tomto ohledu i důležitějších).
Upravil/a: Disraeli
0 Nominace Nahlásit |
Neasi, když to napíše zjentek z horní dolní tak bude mít asi stejnou jako když to napíše Kačer Donald…
0 Nominace Nahlásit |
Je mnoho slavných spisovatelů, kteří už nežijí, takže záleží na vydavateli, zda se mu to vyplatí. Mnoho děl bylo několikrát zfilmováno , jsou různá vydání, překlady knih a pod. Někdo možná letí, je aktuální, ale za pár let to nikoho zajímat nebude. Takže téma, autor, nakladatel. Třeba Jan Hus, Komenský, Victor Hugo, Jaroslav Hašek, a Michal Viewegh, David Brown a jiní. To není akce typu Albert, Lídl.
0 Nominace Nahlásit |
Jednoduše- zda se dá předpokládat, že taková či maková kniha bude mít na trhu vyšší cenu, protože ji napsal ten či onen autor. Děkuji.
Jméno autora jistě ovlivňuje prodejnost knihy, tedy i umožňuje nastavit vyšší prodejní cenu.
Příklad může být předstírané spoluautorství, kdy si mladý neznámý autor nechá připsat na obálku už senilní spisovatelskou celebritu. Nebo ghostwriting, kdy nakladatel nechá napsat někým text a slavný vytížený autor se pod něj jen podepíše.
annas | 5913 | |
Drap | 4615 | |
led | 2999 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2240 | |
zjentek | 1647 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1305 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |