Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 14.září 10:04

Ano, ať už se bavíme o žijícím autorovi nebo nějakém historickém, tak pokud byl (je) slavný, tak i jeho knihy budou ceněné. I třeba pokud autor napsal nějaký ten bestseller, tak i jeho další díla budou mít vyšší reklamu díky jménu autora, tím i větší prodejnost a podobně (i když už třeba nebudou vyloženě „bestsellery“ ani nebudou souviset s tou jeho předešlou úspěšnou knihou – ale stačí, že souvisí s tím slavným autorem).

Není ani tak podstatné za kolik se prodává jeden kus, než jak jde na odbyt. Cenu si může vydavatel libovolně nastavit téměř jak chce. To však neznamená, že když dá cenu vysoko, že na tom hodně vydělá a že si ji lidi budou kupovat.
U knihy je taky důležitá propagace, různé „bestsellery“ mají tento titul dávno předtím, než výjdou poprvé na trh… takže to samozřejmě nedává smysl, kniha si nemůže říkat „nejlépe prodávaná“, když ještě není v prodeji. Jenže už samotný název bestseller ji přidá na hodnotě/vážnosti a nakladatel se postará o to, aby bestsellerem byla – díky reklamě a spol.

Cenu knihy samozřejmě určuje víc věcí, než renomé autora. Navíc i knihy od populárního autora bývají levné – ale hodně prodejné. Tzn., že poptávka je sice vysoká, ale nabídka taky, ještě vyšší – spousta výtisků (třeba i od víc nakladatelství) a taky eknihy, takže to je obří množství, aby uspokijilo poptávku. A je tam vlastně nadbytek… zvlášť když třeba započteme různá vydání, stará i nová.
Cena knihy za kus je zpravidla úplně o něčem jiném, než o autorovi – přestože jako taky hraje roli. Ale těch faktorů, které udávají za kolik se bude prodávat, je několik (v tomto ohledu i důležitějších).

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 14.září 10:13

Ano, ať už se bavíme o žijícím autorovi nebo nějakém historickém, tak pokud byl (je) slavný, tak i jeho knihy budou ceněné. I třeba pokud autor napsal nějaký ten bestseller, tak i jeho další díla budou mít vyšší reklamu díky jménu autora, tím i větší prodejnost a podobně (i když už třeba nebudou vyloženě „bestsellery“ ani nebudou souviset s tou jeho předešlou úspěšnou knihou – ale stačí, že souvisí s tím slavným autorem).

Není ani tak podstatné za kolik se prodává jeden kus, než jak jde na odbyt. Cenu si může vydavatel libovolně nastavit téměř jak chce. To však neznamená, že když dá cenu vysoko, že na tom hodně vydělá a že si ji lidi budou kupovat.
U knihy je taky důležitá propagace, různé „bestsellery“ mají tento titul dávno předtím, než výjdou poprvé na trh… takže to samozřejmě nedává smysl, kniha si nemůže říkat „nejlépe prodávaná“, když ještě není v prodeji. Jenže už samotný název bestseller ji přidá na hodnotě/vážnosti a nakladatel se postará o to, aby bestsellerem byla – díky reklamě a spol.

Cenu knihy samozřejmě určuje víc věcí, než renomé autora. Navíc i knihy od populárního autora bývají levné – ale hodně prodejné. Tzn., že poptávka je sice vysoká, ale nabídka taky, ještě vyšší – spousta výtisků (třeba i od víc nakladatelství) a taky eknihy, takže to je obří množství, aby uspokijilo poptávku. A je tam vlastně nadbytek… zvlášť když třeba započteme různá vydání, stará i nová. A zase naopak, knihy i od „neznámých“ autorů mají kolikrát vysokou cenu (žánr, obor – čím se zabývají, ohlas/hodnocení veřejnosti, žádanost podle potřeba… týká se například odborných a podobných děl. Různá právní, architektonická a jiná díla se budou často prodávat za vysokou cenu za kus, přestože o autorovi nemusí být vůbec nic známo..).
Cena knihy za kus je zpravidla úplně o něčem jiném, než o autorovi – přestože jako taky hraje roli. Ale těch faktorů, které udávají za kolik se bude prodávat, je několik (v tomto ohledu i důležitějších).