Odpověděl/a – 14.září 10:04
Ano, ať už se bavíme o žijícím autorovi nebo nějakém historickém, tak pokud byl (je) slavný, tak i jeho knihy budou ceněné. I třeba pokud autor napsal nějaký ten bestseller, tak i jeho další díla budou mít vyšší reklamu díky jménu autora, tím i větší prodejnost a podobně (i když už třeba nebudou vyloženě „bestsellery“ ani nebudou souviset s tou jeho předešlou úspěšnou knihou – ale stačí, že souvisí s tím slavným autorem).
Není ani tak podstatné za kolik se prodává jeden kus, než jak jde na
odbyt. Cenu si může vydavatel libovolně nastavit téměř jak chce. To však
neznamená, že když dá cenu vysoko, že na tom hodně vydělá a že si ji
lidi budou kupovat.
U knihy je taky důležitá propagace, různé „bestsellery“ mají tento
titul dávno předtím, než výjdou poprvé na trh… takže to samozřejmě
nedává smysl, kniha si nemůže říkat „nejlépe prodávaná“, když
ještě není v prodeji. Jenže už samotný název bestseller ji přidá na
hodnotě/vážnosti a nakladatel se postará o to, aby bestsellerem byla –
díky reklamě a spol.
Cenu knihy samozřejmě určuje víc věcí, než renomé autora. Navíc
i knihy od populárního autora bývají levné – ale hodně prodejné.
Tzn., že poptávka je sice vysoká, ale nabídka taky, ještě vyšší –
spousta výtisků (třeba i od víc nakladatelství) a taky eknihy, takže to
je obří množství, aby uspokijilo poptávku. A je tam vlastně nadbytek…
zvlášť když třeba započteme různá vydání, stará i nová.
Cena knihy za kus je zpravidla úplně o něčem jiném, než o autorovi –
přestože jako taky hraje roli. Ale těch faktorů, které udávají za kolik
se bude prodávat, je několik (v tomto ohledu i důležitějších).
Odpověděl/a – 14.září 10:13
Ano, ať už se bavíme o žijícím autorovi nebo nějakém historickém, tak pokud byl (je) slavný, tak i jeho knihy budou ceněné. I třeba pokud autor napsal nějaký ten bestseller, tak i jeho další díla budou mít vyšší reklamu díky jménu autora, tím i větší prodejnost a podobně (i když už třeba nebudou vyloženě „bestsellery“ ani nebudou souviset s tou jeho předešlou úspěšnou knihou – ale stačí, že souvisí s tím slavným autorem).
Není ani tak podstatné za kolik se prodává jeden kus, než jak jde na
odbyt. Cenu si může vydavatel libovolně nastavit téměř jak chce. To však
neznamená, že když dá cenu vysoko, že na tom hodně vydělá a že si ji
lidi budou kupovat.
U knihy je taky důležitá propagace, různé „bestsellery“ mají tento
titul dávno předtím, než výjdou poprvé na trh… takže to samozřejmě
nedává smysl, kniha si nemůže říkat „nejlépe prodávaná“, když
ještě není v prodeji. Jenže už samotný název bestseller ji přidá na
hodnotě/vážnosti a nakladatel se postará o to, aby bestsellerem byla –
díky reklamě a spol.
Cenu knihy samozřejmě určuje víc věcí, než renomé autora. Navíc
i knihy od populárního autora bývají levné – ale hodně prodejné.
Tzn., že poptávka je sice vysoká, ale nabídka taky, ještě vyšší –
spousta výtisků (třeba i od víc nakladatelství) a taky eknihy, takže to
je obří množství, aby uspokijilo poptávku. A je tam vlastně nadbytek…
zvlášť když třeba započteme různá vydání, stará i nová. A zase
naopak, knihy i od „neznámých“ autorů mají kolikrát vysokou cenu
(žánr, obor – čím se zabývají, ohlas/hodnocení veřejnosti, žádanost
podle potřeba… týká se například odborných a podobných děl. Různá
právní, architektonická a jiná díla se budou často prodávat za vysokou
cenu za kus, přestože o autorovi nemusí být vůbec nic známo..).
Cena knihy za kus je zpravidla úplně o něčem jiném, než o autorovi –
přestože jako taky hraje roli. Ale těch faktorů, které udávají za kolik
se bude prodávat, je několik (v tomto ohledu i důležitějších).