Dobrý den, synovi bylo v únoru 6 let, měří 106 cm, váží 15 kg. Od 10 měsíců je sledován na neurologii – komunikující hydrocefalus – vše v pořádku; dále je sledován na endokrynologii – již prodělal několik stimulačních testů, které ne zcela 100%vyjadřovaly, zda je malý díky nízké hladině růstového hormonu; já měřím 164,6 jeho otec 175, oba dva jsme vyroslti až po 15 roku. Zatím mně všichni (lékaři, ředitelka MŠ i ZŠ) říkají, že by do školy měl nastoupit, je velice šikovný, slovní zásobu má velice bohatou již od dvou let. Ale když zavedu řeč na to, že je malý, tak to mi každý řekne, zda jsem si jistá, že za ten rok nějak enormě vyroste. Vůbec nevím, co mám dělat. Můžete mi nějak poradit?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 5355 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
výška snad proboha nemá co dělat s tělesnou vyspělostí! Ať jdou do háje s takovými kecy. Jen ho tam dejte.
0 Nominace Nahlásit |
Rozhodující pro nástup do školy je duševní a rozumová zralost nikoliv
výška a váha. Nejsem odborník, abych mohla odhadnout nakolik je
kominikující hydrocefalus překážkou k nástupu do školy, ale jsem
přesvědčená, že lékaři by Vám v takovém případě jasně řekli, že
by potřeboval odklad.
Pokud je ovšem vše z lékařského a psychologického hlediska v pořádku,
a totéž tvdrí i ředitelka ZŠ, pak nevidím k odkladu důvod.
Když jsem nasptupvala do školy já, byla jsem možná tak malá, ne-li
menší, než Váš syn a navíc jsem měla docela slušnou podváhu (tu mám
dodnes), pravda, v té době byly děti průměrně menší než dnes, ale
také se to bralo vážněji.
Vy a chlapcův otec, podle Vámi zmíněných údajů, také nejste zrovna
nejvyšší, takže předpokládám, že to bude především dědičné.
Do tělesné vyspělosti navíc patří daleko důležitější faktory –
držení těla, chůze atd. Samotný vzrůst není až tak zásadní. Takže
pokud chlapci v nástupu do ZŠ nebrání zdravotní stav, vůbec bych se toho
nebála.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek