Avatar uživatele
ReSet

Nestartuje Fabie 1.4 16V 55kW. Kde by mohl být problém?

Dobrý den, rád bych tu vyřešil můj problém, tak doufám, že mi někdo užitečně odpoví, každopádně budu rád za jakoukoliv odpověď. Trošku jsem se už koukal, čím by to mohlo být. Startér je v pořádku, točí se a vysunuje. Vypadá to ale, že nejde elektřina ke slabému kabelu na cívku startéru. Čím by to mohlo být? Může být kabel někde přerušený, nebo nevím… V pojistkové skřínce tak mě to odkazuje na 52 (15A modrá) pojistka je dobrá a šťáva do toho taky jde. No nebere mi to hlava, čím by to mohlo být, ještě mě napadlo, jestli by v tom malém kabelu k té cívce startéru nebyl zoxidovaný kontakt zevnitř, to sice by tam držel (to drží), ale byl by tam přechodový odpor a nechodilo by to, ale teď už se na to nepodívám, není venku nic vidět :D
Díky všem za odpověď

Zajímavá 0 před 2485 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
aliendrone

Vůbec nerozumím popisu poruchy – hlásíš že startér je v pořádku (točí se a vysunuje), takže nechápu, proč se s ním dále zabýváš? Startér totiž nic jiného nedělá, než se se točí a vysune pastorek do věnce setrváku. To proto, aby mohl točit motorem. Ujasni si nejdřív na co se vlastně chceš zeptat.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
dubraro

U moderních aut se to řeší jinak. Vezme se počítač, připojí k řídící jednotce, přečtou se poruchy a ty se odstraní.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
mosoj

Kdyby nešla elektřina na cívku tak startér nevysune! Vůbec celé to je podané systémem nemtudum. Startér vysune a točí se a co dělá motor?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Pruzkumnik

sice to není dvoutakt, ale zkusils vyměnit svíčky? :D
Kámošova Babetta taky furt pálila žárovky(na jiné cívce statoru) kvůli vadné svíčce :D
Zkrátka Je to vo sviečkach :D

Zdroj: https://www.y­outube.com/wat­ch?v=qidxmvbQmPI

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
ReSet

Startér jsem mi nejde v motoru zkusil jsem ho vyndat a natvrdo zkusit přes baterku a funguje . Takže právě proto mě napadlo že by to mohlo být přechodovým odporem v tom kabelu k cívce

před 2485 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Hlada

Vymontování bylo zbytečné. Jestli jde do kabelu proud, stačí vyzkoušet žárovkovou zkoušečkou. Vlastní funkci pak přímým spojením, jak píše kolega. Tím se zároveň potvrdí nebo vyloučí přechoďák.

před 2485 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

Cituji: „Startér jsem mi nejde v motoru zkusil jsem ho vyndat…“

To jsem se toho dozvědel… :(
TOČÍ anebo NETOČÍ motorem po otočení klíčkem? Jestli ne, odpoj kabel relé startéru (to je ten, kterému říkáš „ten slabý od cívky“) a připoj externím drátem + od baterky. (BACHA, jestli je startér v pořádku, tak začne točit motorem – ne abys tam měl zařazený kvalt nebo kravatu pod klínovým řemenem!!) Eh… snad se při tom nezabiješ… doufám. ;) :D :D

před 2485 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ReSet

Omlouvám se , automechanik nejsem takže některé info je asi těžké pochopit tak jak jsem to napsal . Jinak motor to nastartuje když to je natvrdo = točí se . To by teda mělo znamenat že je chyba v tom relé kabelu že? Napadlo mě teda rozebrat spínací skřínku a podívat se kde je na tom kabelu chyba .

před 2483 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

No obecně musíš jít se zkoušečkou od spínačky až ke startéru, dokud problém nenajdeš. (konkrétně tohle by nemělo být obtížné, myslím, že to dáš i ty) Pořiď si schéma (stáhni na internetu) zapojení elektroinstalace – to ti mnohé objasní/usnadní. (k tvému příslušnému modelu/roku výroby)

Jinak má pravdu dubraro – pořiď si VAGkabel a program k diagnostice, když se chceš v autě vrtat.

před 2483 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek