Neoprávněná reklamace u mobilu.
Zdravím. Chci se zeptat, jak mám rozumět pojmu „neoprávněná reklamace“. Už dvakrát jsem reklamoval telefon, který nešel zapnout, takže jsem ho nemohl používat. Dvakrát se mi vrátil opravený s tím, že reklamace nebyla oprávněná a že byl nahrán nový operační systém. Když se to stane potřetí mám nárok na vrácení peněz? Já jako běžný uživatel přece nemusím umět si to tam nahrát sám. Už mám i strach to vypnout, že se to nerozjede.
Zajímavá 0 před 2347 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Obávám se, že máš smůlu. Odstraněním původního OS a instalací upraveného OS jsi nesplnil záruční podmínky – podobně jako když třeba u PC si sám vložíš nějaký HW. Jde o prinip, nezáleží na tom, zda-li zákrok byl či nebyl prkotina.
Jakmile např. na PC v záruce odstraníš plomby (pečetící přelepy) – byť jen za účelem obyčejného vyfoukání prachu, záruku ztrácíš, podobně, jako když s autem nedodržíš záruční servisní prohlídky. U mobilů se instalace upraveného OS považuje za nedodržení záručních podmínek už od jejich počátků, pokud vím.
0 Nominace Nahlásit |
Řekl bych, že to znamená, že oni na reklamačním mobil zapnuli a nic s ním nebylo, tak aby se vyřešilo, že to půjde i po vrácení, systém přeinstalovali (resp. určitě ho dali jen do továrního nastavení).
0 Nominace Nahlásit |
Neoprávněná reklamace = neuznaná reklamace.
Pokud Vám první dvě reklamace neuznali,
jste stále na začátku…
0 Nominace Nahlásit |
Také se přikláním k tomu, že v otázce není nic o tom, že by si maajitel sám něco přehrával. A jestli telefon chcípnul třeba při automatický aktualizaci systému, byla by to oprávněná reklamace. Chtělo by to podrobnosti a příp. se servisem nedat tak snadno odbýt a přinejmenším se ptát. Třeba proč proboha přehrávali ten systém, když byl telefon podle nich vpořádku?
A když ta reklamace byla neoprávněná, proč ji nechtěli zaplatit? (nebo chtěli??) nemohlo to být třeba proto, že kdyby se v tom majitel začal šťourat proč že jako chcou tu opravu platit, museli by nakonec připustit že ta reklamace oprávněná byla?
aliendrone – máš pravdu, ale v případě, že je OS přehrán v rámci reklamace, tak se nejedná o nesplnění záručních podmínek. Něco jiného by bylo dát mobil do servisu, kde ho přehrají, ale jestli to udělali na reklamaci, kde ten mobil byl kupován, tak to není ten případ.
Pokud to podáš touto formou, tak lze souhlasit. Jenže… k přijetí této formy NELZE přistoupit z důvodu cituji: „Já jako běžný uživatel přece nemusím umět si to tam nahrát sám.“
Podle mne z toho dosti jasně vyplývá, že k reinstalaci OS došlo zásahem uživatele.
Já bych řekl, že to bylo brané tak, že po první reklamaci bylo řešením přeinstalovat systém, proto si ho při druhém problému mohl přeinstalovat sám (aby nemusel posílat na reklamaci, která by mohla být neoprávněná), ale to neumí.
Podle mě jasně vyplývá, že k reinstalaci OS proběhlo až při reklamaci a uživatel do toho nijak nežgáral :D .
Tak třeba nám odpoví a zjistíme, jak to bylo.