Tyhle kontroly jsou zlo, a měl by se vymyslet lepší systém. Všichni víme, jak to je, ČOI podnikatele pokutuje za všemožné blbosti.
A když na mě někdo zavolá inspekci za to, že ho pošlu do… vyřešit si svoje mindráky jinam a ne za to, že bych snad klamal, šidil apod., co mám dělat? Bude mi nakonec udělena sankce za to, že mi cenovka přepadla mimo krabici se zbožím.
Mimochodem mi tuhle jedna ženština z ČOIky tvrdila, že i přesto, že
jsem příbuzný majitele a provozovatele prodejny, musím s rodiči mít
sepsanou smlouvu, abych mohl prodávat. Co je na tom pravdy? Jedná se
o bezplatnou výpomoc, nikdo si mě z daní neodškrtává..
EDIT: Ohledně té výpomoci vás asi odkážu na mou původní otázku, tam mi
byly poskytnuty odpovědi v rozporu s jejím tvrzením: https://m.odpovedi.cz/otazky/mohu-vypomahat-v-zivnosti
Upravil/a: Odpovědi.cz
Zajímavá 0 před 2687 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Bránit se lze tak, že bude vše v naprostém pořádku a nebude za co pokutovat. Ženština z ČOI má pravdu.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?ivzez Nahlásit |
ČOI jako kontrolní orgán řeší vše podle správního řádu. Na místě
může být uložena bloková pokuta, ovšem proti té není odvolání. Nebo
může být zahájeno správní řízení a zde máš možnost se odvolat
k vyšší instanci. Myslím, že k Ministerstvu obchodu a průmyslu, popř.
se domáhat svých práv u správního soudu.
Rovněž tak může být přestupek řešen domluvou. Domnívám se, že
zapadlá cenovka by mohla být řešena domluvou, tedy bez finančních sankcí.
Ale záleží co vše kontrola najde.
Nemáš pravdu v tom, že ČOI kontroluje na udání. ČOI nemůže kontrolovat
přímo konkrétní nahlášený případ, ale na udání provede kontrolu dle
svého uvážení a v případě zjištění nedostatků to bude řešit.
Nebude však řešit přímo tvou stížnost – udání na třeba nesprávnou
reklamaci tvých bot v obchodě.
Co se týče pomoci, ano měl bys mít smlouvu s rodiči – příbuzným nebo
být jako spolupracující osoba na základě živnostenského zákona.
0 Nominace Nahlásit |
Podnikatel (obchodník) je povinen zboží viditelně označit.
Pokud označení někam přepadlo, měl jste je vrátit a omluvit
se zákazníkovi.
Jestli podnět ke kontrole dal on, byl oprávněný. Vy jste byl povinen
se
k zákazníkovi chovat slušně (podle mne lidé s popisováným
jednáním
nemají v obchodě co dělat).
Je Vám jasné, že bez zákazníků nebude zisk?
__________
Poznámky:
Některé kontroly opravdu podnikatelům zbytečně ztěžují život,
ale v uvedeném případě byla kontrola i případná pokuta na místě.
K výpomoci rodinného příslušníka jsem odpověděla včera.
0
před 2685 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek