2× lomeno x na druhou se rovná 2× lomeno x.x a to se rovná 2 lomeno
x
Podmínky ( x se nesmí rovnat nule)
! Nechápu kde se vzali ty podmínky, vím jak se to počítá, ale jestli
jsme to vzali z konečného výsledku a nebo ze zadání?
A proč je v tom výsledku x.x ?! je tam sice x na druhou a asi se to má
rozložit na x.x ale moc to nechápu! Proč to nenechám na x na druhou a proč
zrovna x.x A pak se to zkrátí to už vím jak na to a jak poznám, že už je
to konečný výsledek a vím, že už se tam nic nemá dělat?
DĚKUJI ZA ODPOVĚDI
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? kapka, bolak před 4377 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Michal Kolesa: (2×)/(x2)=(2×)/(x*x)=(2)/(x). Není třeba editor rovnic – střížku napíšete Pravý Alt+Š).
Podmínky – tak nulou nikdy dělit nelze, co vím… já nikdy neměl rád výrazy ani rovnice, ale tohle si pamatuji…
0 Nominace Nahlásit |
vše je v učebnici popřípadě vysvětlí učitel
5Kdo udělil odpovědi palec? anonym, skrz, anyone, aIice, Michal Kole
před 4377 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
skús si to spraviť ako hru – graficky so zápalkami,
poďme s malými číslami:
x=počet zápalok (napríklad 2)
a teraz prikladaj/odoberaj zápalky, ako keby si počítala na papieri
s číslami.
Snáď touto „škola hrou“ to ľahšie pochopíš
4Kdo udělil odpovědi palec? johana 56, Sůwa, rudolf.th, otaznik007
před 4377 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Žádný jemovatel se nesmí rovnat nule, ať už v zadání, ve výsledku nebo v průběhu počítání. Zkus si dát do kalkulačky nějaké číslo a vydělit ho nulou, uvidíš že ti nedá kloudný výsledek. Dokonce i windowsácká kalkulačka ti vyhodí hlášku: „nulou nelze dělit“.
Pokud máš tedy ve jmenovateli nějakého zlomku (x), tak x≠0.
Pokud tam máš x², je to to samý. x²≠0; x≠0
A pokud by bylo ve jmenovatli (x+4)≠0, tak číslo 4 převedeš na druhou
stranu rovnice a víš že x≠-4.
A pak bys postupovala pokaždé, protože pokud tam nenapíšeš podmínku, je vlastně celý příklad špatně. Učitelka dosadí za „x“ číslo kterému se „x“ nesmí rovnat a rovnice nevyjde.
„x*x“ je tam proto, aby se to dalo lépe krátit, jinak je to to samý co „x²“
a konečný výsledek poznáš tak, že už nebude čím krátit, výsledek už nepůjde nijak zjednodušit
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?kapka Nahlásit |
Kdyby jsi to napsala nějak normálně tak bych dotaz víc pochopil a mohl odpovědět.
Napiš prosím na info@odpovedi.cz ať naprogramují „editor rovnic“.
Domácí úkoly tu jsou každý den, tak vidím tuto funkdy jako nezbytnost.
Sice někteří na domácí úkoly zde prskají – každý má právo na svůj názor.
Já si spíš myslím, že když už sem někdo napíše svůj domácí úkol a chce ho po nás vypracovat, tak je lepší nepsat jen čísla a vzorec, ale SLOVNĚ jednoduše vysvětlit, jak se úloha řeší, či dát, alepoň nějakou obecnou radu jak začít úlohu řešit, dle rčení chytrému napověz, hloupého kopni.
Někdy stačí jen napsat, u geometrické úlohy, barevně si to načrtni a zvýrazni si co znáš a podívej se do matematicko fyzikální tabulek na vzorce a chytrému svitne.
Sice jsem úkol nevypracoval, ale pomohl jsem.
Podmínka je obvykle vztah něco jako „malá rovnice“ čemu se nemá rovnat výsledek
třeba u lomených výrazů, což je defakto napsané jinak dělení se jmenoval po dosazení hodnot do výrazu a vypočtení nesmí rovnat 0
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek