K této otázce mě inspirovala zpráva z dnešních večerních zpráv, kdy dvě devadesátileté ženy (z toho jedna řídila)zavily smrt motorkáře. Myslím, že v tomto věku (pokud se ho někdo vůbec dožije) nejsou prohlídky jednou za čas k ničemu. Náhlá slabost, nevolnost nebo jiná indispozice v tomto věku se dá očekávat snad kdykoliv i v nejméně vhodnou dobu za volantem auta.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 13Pro koho je otázka zajímavá? anonym, honza19hk, samicek333, hanulka11, tom004, anonym, Damiana, sdesigner, anonym, osamělývlk, alenad, anonym, marijakes před 4476 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Myslím si , že věková hranice je celkem neobjektivní , někdo neumí
řídit a nezná pravidla SP ani ve 30 a někdo bravůrně a s přehledem
řídí i v 80letech – takže jsem jasně za lékařskou prohlídku po
80 letech .
Poznámka není mi 79 ani 80let .
9Kdo udělil odpovědi palec? aramah, Michal Kole, pusinka50, tom004, baghira, Ar, anonym, anonym, osamělývlk
před 4476 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ano, máš pravdu. Ale pravda je taky to, že velmi pomalá auta na silnici,
na která nadáváme, že brzdí provoz, řídí vždy výhradně starší a
staří lidé, kteří vědí, že nemůžou riskovat.
Naopak 90% havárií v Česku nyní způsobují mladí lidé kolem 20-ti let,
takže já bych to řešila stanovením naopak minimální věkové hranice
získaní řidičáku nad 25 let a ještě navíc, podobně jako to mají
v Itálii a v Rusku, kde řidiči s praxí kratší 2 let mohou jet mimo
obec pouze 70 km/hod a na dálnici pouze max 90 km/hod...... a byl by na
našich silnicích konečně klid.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym Nahlásit |
Náhlá příhoda se může stát i mnohem mladším lidem, ale přikládním se ke stanovení hranice. Ono nejde jen o nevolnost. slabost, ale i reakce, schopnost rychle řešit vzniklé situace a nebezpečí vidím i ve znalosti pravidel silničního provozu, která se občas mění.
4Kdo udělil odpovědi palec? Michal Kole, Damiana, anonym, Kamionacka09
před 4476 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ano, když jsem to četla jen jsem zírala že ještě jim nechali řidičák
.
myslím, že 80let by bylo ažaž . jen můj názor
tatínek sám ještě mu nebylo 70 let říkal – holka nějak se na to už
necítím a přestal sám jezdit – myslím, že lidéjsou
nesebekritičtí
0 Nominace Nahlásit |
zase se to smazalo Člověk napíše 2 řádky a aby je psal znova
poděkuj programátorům znova to kvůli ním psát nebudu
Doplňuji:
Lepší by byla zdravotní prohlídka TĚSNĚ před jízdou než nějaká
„věková“ hramice.
Věková hranice je v zákoně u dětí, od kdy smějí to, a znám dost "puberťáků, kteří to udělali pod 15 lety.
Dnes už to není technicky problematické, aby řidiče vyšetřil stroj než živý doktor. V autě můžou být senzory, které budou snímat řidičovi „fyziologické“ parametry a když bude „krize“ auto samočinně zastaví.
Upravil/a: Michal Kole
0 Nominace Nahlásit |
No 90 rokov je naozaj dost na soferovanie podla mna…raz sa mi tu v taliansku stalo ze mi vybehol dedusik na stopke do hlavnej a nebyt dobreho auta a ASR tak to nerozchodim. Ale ako uz tu bolo pisane najviac robia problemy mladi neskuseny a vypatlani vodici. Podla mna by bolo zarucene najlepsie robit pri vodicskom preukaze psychotesty ci je ten clovek vobec sposobily vyjst na cestu. Od tych sedemdesiatich by som pozadoval bezplatne potvrdenie od lekara kazdym rokom ci ten clovek jesposobily soferovat a ci netrpi nejakou chorobou (ktorou to by urcili odbornici) ktora by znemoznovala bezpecne soferovanie. U nas (cesko aj slovensko) by sa maly zmenit pravidla od zakladovlebo tych umrti na cestach je strasne vela na moj vkus. Tu v severnom (v severnom podotykam) taliansku som na vlastne oci nevidel anijednu havarku za ten rok co som tu a to som na cestach kazdy den. ludia tu nemaju MBcky ale porshe, audiny, bavoraky a mohli by sa riadne utrhnut z retaze…no nerobia to…su trpezlivy…je tu rakusko nemecky vplyv tak asi preto. Daj u nas do ruk mladikovi Porsche 911 carerra..rozbije vsou silou na najblizsom stlpe…
0 Nominace Nahlásit |
Myslím si, že ne. Lidi jsou každý jiný a je to individuální, alenad má pravdu, že někdo neumí řídit ani ve 30, plně souhlasím.
0 Nominace Nahlásit |
no hele,víc škod a nehod zaviní mlaďáci co zrovna dostali papíry a chtějí machrovat a nejlépe když jsou zhulený a na mol.
Pokud někdo celej život jezdí,tak nevidím důvod proč by nemohl jezdit i v 90letech,ovšem jeho zdravotní stav by tomu měl odpovídat.A co se týče motorkářů,tak ti na tom nejsou o nic lépe s dodržováním SP než ti důchodci.
Např můj dědek(84) jezdí i te´d a jezdí i s traktorem a Tatrou.Řekl bych že jezdí lépe než kterýkoli mladík co zrovna vylezl z autoškoly.
0 Nominace Nahlásit |
Michale- o čem to proboha píšeš? alenad-lékařské prohlídky jsou povinné od 60let. A s postupujícím věkem jsou častější, marijakes-naprosto souhlasím, mám stejný názor, jen jsem to nechtěla rozepisovat, hanulka- smekám před sebekritickým tatínkem, to u chlapů není běžné. Vyřiď mu velký pozdrav! Ono nejde jen o sebekritiku, ale řídit auto znamená i určitou volnost a nezávislost a vzdát se toho, znamená i změnu životního stylu.