Člověk sedí na zadnici sedm hodin v kuse, poslouchá věci, které nechce
vědět a nijak ho nezajímají, nudí se, a potom, když přijde domů, musí
si zase sednout na zadnici a snaží se (mnohdy marně) vtlouci do hlavy ty
věci, přestože vlastně ani netuší, k čemu mu budou a proč se je musí
učit.
Myslíte si, že kdyby měli lidi víc času pro sebe a pro rozvoj své vlastní
osobnosti, že by poté byli sťastnější, kreativnější a
sebejistější?
Protože děti školou „promarní“ celé dětství a hlavně pubertu, která
hraje z lidského stádia vývinu z hlediska psychiky tu nejdůležitější
roli. Je tedy jasné, že škola stoprocentně osobnost a povahu ovlivní,
mnohdy ne dobrým způsobem.
A prosím, nepište sem věci jako „a co bys chtěla dělat, zrušit
školu?“ a tak dále, opravdu se nad tím zamyslete, samozřejmě, že
alespoň ty základní věci se děcka musí naučit, ale myslím si, že škola
má pro člověka strašně úzké obzory. Učí se prostě matika, čeština,
jazyky (a jako vedlejší předměty biologie, chemie atd.), a když to
člověka nebaví, je to jeho problém, a je doslova nucen marnit čas, který
by mohl využít na jiné věci, na věci, které by mu třeba pomáhaly
k rozvoji. Jak si myslíte, že by to například dopadlo, kdyby se jako
hlavní předměty učila třeba dřevořezba, nebo něco s uměním,
s pohybem atd.
Jistě, můžete namítnout, že některé lidi nemusí bavit dřevořezba a ty
ostatní, ale to je to, o čem mluvím; školství si z miliónu možností
vybralo zrovna tyhle, a odmalička vtlouká lidem do hlavy, že tyhle možnosti
jsou ty nejdůležitější, čímž všechny ovlivní. Nemá cenu, když někdo
namítne, že ho to nebaví, navrhne jiné, umělecké činnosti, v takovém
případě je sražen dolů a nařknut, že nezná pravé hodnoty a že by měl
přestat myslet na voloviny.
Takže: myslíte si, že kdyby se lidem nechal volný prostor a neuvazovali by
se do oprátek, tak by se mohli mnohem volněji rozvíjet a jejich charakter by
měl mnohem širší pojem?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Dane, anonym, Luxx před 3491 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Kdo je nejlepší student ? Ten co dovede u zkoušky bezmyšlenkovitě blekotat „moudrosti“ pána profesora jak nahraný pásek…o nějakém vlastním názoru a kreativitě osobnosti nemůže být řeč. Škola staví mantinely a kdo vybočí z řady je lump.
0 Nominace Nahlásit |
Jó ty budeš asi osobnost !!!!!
Vysvětlovat zde něco, zřejmě nemá cenu.
3Kdo udělil odpovědi palec? ivzez, briketka10, Löwe
před 3491 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Umime diky skole da se rict (vsechno a nic). Pro upresneni se jedna o to, ze nas nauci veci, ktere se nam budou vzdy hodit jako treba (cteni,psani a zakladni pocty) a mimo to spoustu dulezitych faktu treba (zemepis, dejepis, literatura, fyzika, chemie). Muzete si tam oblibit (vytvarnou vychovu, telocvik, hudebku). Dalo by se pokracovat. Potiz je v tom, ze nas uci spousty nepotrebnych informaci a malo se cili na zivot jako takovy. Cely system by se mel upravit, aby z deti udelal vice schopne jedince do zivota a ne jen chodici encyklopedie, co pak nevi kloudne ani jak vymenit zarovku, ci pribyt hrebik a nebo poskytnout prvni pomoc. Proc nenauci deti trochu varit treba uz na zakladni skole v devate tride? Proste vice praktickych rad do zivota. Strasne by take potrebovali nejakou povinu zdravotni vychovu, aby meli prehled o tom co je zdrave a co ne. Jak se stravovat a co delat kdyz uderi nejaka nemoc. Bez tohojsou pak bezmocni a odkazani pouze na rodice ci lekare ktery ne vzdy odhadne o co presne jde a jiste pokud by bylo dite dostatecne informovane ze skoly, tak bude vedet jak se zachovat. Hlavne ze dostanou tablety a budou vedet jakou reakci vytvori dusik smichany s medi a posypany jodem. Opravdu nutne a potrebne do zivota, ze?
0 Nominace Nahlásit |
Vůbec si nemyslím, že by školství bránilo osobnostnímu rozvoji. Jistě by se mnoho věcí dalo dělat jinak, ale že by školství nějak bránilo rozvoji, je nesmysl.
2Kdo udělil odpovědi palec? briketka10, sesednizkola
před 3491 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
áno, tunajšie školstvo nie je nič moc, ani sebelepší učiteľ tento fakt nezmení
viete.....existuje 16 základných typov osobností + rôzne medzitypy.......každý typ sa prirozene vie sústrediť na niečo iné a aj učiť sa bude určitým spôsobom.....ani neviem, či tento systém vyhovuje aspoň dvom.trom typom.....nehovoriac, ako ubližuje učiteľom
terajšie školstvo absolútne kašle na kritické myslenie a ,,sedliacky rozum".....deti sa nepripravujú na realitu…ale na testy
navyše, tento systém (a jasné, že ľudia v ňom) hrubo trestá všetky odchýlky, či už pozitívne alebo negatívne (nehovoriac o tom, že mnohé deti s poruchami majú napr. veľmi vysoké IQ alebo výrazný talent na jednu vec......v skutočnosti deti nie sú buď šikovné a duševne zdravé alebo narušené a hlúpe)
0 Nominace Nahlásit |
Asi trochu záleží na tom, zda ZŠ a jeslí 1. či 2. st., nebo nějaká vyšší či odborná škola, ......
0
před 3491 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nemyslím si, že je to nejvíc samotným školstvím a vybranými
předměty, ale spíš PŘÍSTUPEM samotných učitelů. I takhle jsme měla
učitele, co jsem měla ráda (i jejich předměty), a učitele, které jsem
opravdu nesnášela (i jejich předměty). A když to najednou učil někdo
jiný, najednou to šlo a bavilo mě to.
Jasně, že když učí někdo koho to nebaví, děti nesnáší a léčí si na
nich komplexy a shazuje je, tak to nemůže být dobrý a bavit to nikoho
nemůže (to je utrpení) ☹
Možná tě budou zajímat tyhle stránky: http://www.svobodauceni.cz/
http://www.eduin.cz/
0
před 3490 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5913 | |
Drap | 4653 | |
led | 3008 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2243 | |
zjentek | 1664 | |
ivzez | 1445 | |
aliendrone | 1431 | |
quentos | 1425 | |
elkon | 1339 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |