Předpis č. 262/2006 Sb. – Zákoník práce, zejména par. 92 a 93.
Zdroj: http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2006-262
0 Nominace Nahlásit |
Nevím jak je to ze zákona, ale můj zaměstanavatel (a po revoluci jich
bylo požehnaně), nikdy nekoukal na zákoník práce.
Jejich jediná připomínka byla „Máte svobodu, můžete jít kam chcete, ale
v pondělí se hlaste na oosobním pro výpověď.“
A takto jsme chodili několik sobot za sebou.Nejhorší bylo, že toto řekli
v pátek ve 12 – 13 hodin.
A někdy jsme museli i v neděli a NIKOHO nezajímalo, že mám (a nejen já,
ale i jiní) na víken naplánováno něco jiného.
Kvůli takovýmto vydřiduchům jsem nemohl jít ani na svatbu své dcery.
Zlatí komunisti, tam toto NIKDY nepřicházelo v úvahu, protože nejezdili
autobusy a komunisti toto respektovali.
0
před 3155 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
PO dlohé nemoci kyčle jsem se vrátila do práce a vedoucí mi řekl že ho nezajíma že jsem samoživitelka a že musím chodit každou sobotu do práce že jsem se 7 měsícu doma válela mám bolesti stále ale on nekouká co mám napsané os lékaře co mám dělat děkuji
0
před 1057 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Lahny: dnes jsou zákony a můžeš se bránit. Za komárů odpovídající zákony a možnost se bránit nebyly. Když jsi protestoval, skončil jsi v Jáchymově. Myslím, že by ti to ve své zaslepenosti docela pomohlo 🙂
Takže za komunistů NEBYLO povinnost chodit o víkendu do práce (vyjma
pracovních sobot, kdy byla zajištěna doprava do práce a z práce).
NIKDY jsem v Jáchymově neskončil.Můj argumet byl(a nejemom můj ale všech
lidí co dojížděli), NIC MNĚ NEJEDE.
Což komunisti respektovali a NIKOHO nenutili aby si vzal taxíka (což mně
v nynější době všichnu nadřízením nařizovali).
Pokud chtěli přesčasy na sobotu, tak MNĚ ZAPLATILI AUTO (nebo auto někoho
z vesnice, s kterým jsem do práce dojížděl), ale nikdo z nás
v Jáchymově neskončil!!!!!!!!
Komunisti respektovali to, že jsou lidi chudí A ŽÁDNÝ Z NICH SI NEMŮŽE
AUTEM DOVOLIT DOJÍŽDĚT DO PRÁCE!!!!!!,což v dnešní době nikoho
nezajímá.
Nemohu posoudit jak to bylo ve městech, beru jen jak to bylo na vesnicích (bydlím 5 km od města, které má 6000 obyvatel a za komunistů tam bylo 7!!!! prosperujících fabrik, dneska jenon 1!!! a tam mně nutili vzít si taxíka na sobotní směnu).Za komunistů nás autobit z odpolední směny rozvážel domů a v další vesnici autobusák přespával, aby vzal lidi na ranní směnu.Dneska je toto všechno odborané a
bohužel jsem to špatně odmáčkl, takže pokračuji
autobusy NEJEZDÍ.Tím pádem nás všichni podnuikatelé NUTÍ!!!!!! jezdit do
práce auty a tím pádem NAŘIZUJÍ víkendy.
Kdo Nepřijede, tak v pondělí (nejpozději na konci měsíce ) KONČÍ!!!
ALE TO JAK VIDÍM ty nepochopíš, protože dělníci v tomto režimu jsou pro
podnikatele LŮZA S KTEROU MOHOU ZAMETAT, což za komunistů
nebylo možné.
No, vidím, že jsem trefil letící husu. Za bolševika se muselo KAŽDOU sobotu chodit do práce, později každou druhou, ještě později ustoupili i od toho. Samozřejmě kvůli tomu jezdily autobusy, protože auta měl málokdo, kromě papalášů a loajálních prospěchářů. Dnes už má auto skoro každý – protože si na to VYDĚLALI!, Proto má hromadná doprava ekonomické potíže a spoje, kde jezdí denně dva chudáci, se ruší. Výroba se dnes centralizuje, proto není několik továren v každé díře. Výhody jsou jasné. Naproti tomu jsme měli za první republiky SEDM konkurenceschopných automobilek. Bolševici je dokurvili tak, že nakonec zůstaly na vedlejší koleji jen dvě. Proč? Protože je řídili neschopní dělníci se správným politickým profilem…:-)
pro Kepler
Dneska to auto MUSÍ MÍT KAŽDÝ a ne že si na to lidi vydělají.
Když jsem v devadesátých letech sháněl práci, tak se mně
zaměstnavatelé ptali, jak budu jezdit do práce.Když jsem řekl, že
autobusem (tenkrát ještě u nás na vesnici jezdily), tak mně odmítli,
protože potřebují flexibilní lidi a ne aby se jim vymlouvali na to, že jim
nic nejede.ATENTO TREND PŘETRVÁVÁ DODNES, protože když jsem někde MUSEL
dělat dvanáctky a dělník z další směny nepřišel, tak jsem pokračoval
další čtyři hodiny (ČILI ŠESTNÁCTKU) a telefonem zvedli dalšího TAKÉ
SE MNĚ TO STÁVALO), který musel o čtyři hodiny přijít dříve.
Takže v takovýchto případech se NECHYTÁTE AUTOBUSAMA a tím pádem u nás
na vesnici autobus jezdí 3× za den.Za komunistů jsem se na jakoukoliv směnu
a z jakékoliv směny dostal, protože ty autobusy jezdili.
A pokud jsem musel zůstat déle, tak fabrika měla pohotovostní auto, které
mně (teda nejen mně, ale ostatní, kteří dělai přesčas a nic jim pak
nejelo) odvezlo až k baráku.KTERÝ ZAMĚSTNAVATEL TO DNES UDĚLÁ???
A nevím jestli je ekonomické (a zrovna tak ekologické) když z naší
vesnice a okolních denně vyjíždí stovka aut za prací (dříve na to
stačily dva autobusy!!), protože řidič, který vezl lidi z odpolední měl
v poslední vesnici místnost kde přespával (byla tam uklízečka, která se
starala jak o jeho jídlo, tak o čisté povlečení) a pak zase svážel lidi
na ranní směnu.
Vydělával jsem tenkrát 2500 a TÝDENKA mně stála 2 KČS.
Od r. 2000 djíždím (teda byl jsem několikrát nezaměstnaný) a jepodle
vzdálenosti jsem platil měsíčně 3000 JEN ZA BENZÍN a vydělával jsem
10000.
Jak říkaám, zlatí komunisti tenkrát jsme na této vesnici měli více
komfortu než dnes.Škola, školka, krák Jednoty, prosperující družstvo,
hospodu s tanečním sálem a autobusové spojení na všechny směny.DNES
Z TOHO TADY NEMÁME NIC!!!
Komunisti se snažili udržet lidi na vesnicích a mít rovnoměrně osídlenou
republiku.Tihleti ženou všechno do měst a vesnice vymírají,protože
autobusu jsou odbouraný, školy na vesnicích nejsou, zrovna tak krámy
s jídlem.
Mělo být krám, bohužel jsem se překlepl a už to po sobě nekontroloval.