Dobrý den, prosím o odpověď na tento případ.Zákazník přišel po 15. dnech s žádostí o zpětné vystavení dokladu o prodeji obuvi. Prý neobdržel účtenku! Může po tolika dnech chtít vytisknout doklad, když ani neví který den to bylo?! Je povinnost naší prodejny mu vystavit po tolika dnech zpětný doklad?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? chudst, P.T. před 4851 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Není to vaše povinnost.Učtenku měl vyžadovat hned při nákupu a to jste měli povinnost mu ji vystavit.
0 Nominace Nahlásit |
tak to rozhodně ne – nemá přeci doklad, že tam obuv koupil, jak vy víte že jsou boty od vás
0 Nominace Nahlásit |
Pokud váš účetní systém zaznamenává skladovou zásobu (a jakože by v dnešní době měl), neměl by pro vás být problém dohledat konkrétní prodej, nicméně by jste měli chtít ty boty vidět, aby jste měli jistotu, o jaký model se jedná. Pak je srovnání s historií ve vašem systému hračkou.
Ale ano – není vaší povinností mu dávat kopii účtenky, pokud není
zákazník schopen jakkoliv prokázat (např. svědek),že boty (cokoliv) koupil
u vás. Vydávání nákupních dokladů je běžnou praxí obchodů i po
mnohem delší době, než je 15 dnů 🙂 Ale musí být ze strany zákazníka
prokazatelné,že v konkrétní prodejně bylo zboží zakoupeno.
Doplňuji:
Ad Fidel: Ano, chtěl jsem poukázat na „mou“ dobrou vůli vyjít mu
vstříct a pokusit se účtenku dohledat. Ale to jsme u dobré vůle.
V případě,že na ni bude trvat,musí mi dokázat,že to u mě koupil – ten model musím prodávat/prodával jsem, má svědka (tuším že zákon počítá i s čestným prohlášením, ale to bych teď kecal), řekne mi datum kdy k prodeji cirka mělo dojít, atd. Tohle všechno já jsem povinen mu uznat a účtenku dohledat.
Vemte si elektro – plno mých známých šlo do obchodu pro kopii účtenku před koncem (2leté!!!) záruční doby, aby si mohli nechat servisovat spotřebič. Stačilo říct o co se jedná a alespoň přibližné datum prodeje a účtenka byla na světě. A to samé s botama. Prodejci může být jedno,proč chci účtenku – pokud jsem schpen prokázat,že TY boty jsem tam koupil (viz. důvody výše), je prodejce POVINEN mi kopii vydat. Anebo jak jsem výše psal, prodejce není povinen vydat kopii účtenky, pokud nejsem schopen prokázat nákup onoho zboží.
Mimo jiné to prostě určuje Zákon o ochraně spotřebitele z Občanského zákoníku:
Další povinnosti při prodeji výrobků a poskytování služeb
§ 16
(1) Na žádost spotřebitele je prodávající povinen vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název prodávajícího, jeho identifikační číslo osoby, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.
Upravil/a: P.T.
0 Nominace Nahlásit |
Podle mne na to nárok rozhodně nemá. Vaše právo ovšem je mu vyhovět (např. nemáte pochybnosti a je to technicky možné). Vím, že třeba v globusu jsou schopni dohledat účtenky i několik let zpětně…
0 Nominace Nahlásit |
Pokud platil platební kartou nemněl by to být problém.
0
před 4849 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dobrý den,
potřebuji vystavit kopii dokladu o koupi.
Koupil jsem dva mobilní telefony. Prodejce mi vystavil paragon – který slouží i jako záruční list – má na něm číslo.
Jeden telefon mi byl ukraden – a právě k tomuto telefonu jsem daňový doklad – paragon ztratil. A potřebuji pro pojišťovnu vystavit nový – nebo kopii o koupi.
Znám výrobní číslo telefonu IMEI a taky mám předběžné číslo dokladu (doklad o koupi druhého telefonu).
Prodejce mi doklad nechce poskytnout. Z důvodu, že má jednoduché účetnictví. Nedohledá ho ani podle IMEI čísla… (Ale myslím, že se mu nechce…)
Je z toho nějaká cesta – může ho po prodejci chtit pojišťovna? Aby zjistila jestli je pragaon originál?
Děkuji