Auto je nafťák toyota 4×4 a příští měsíc de na STK, a výměnu
oleje.
Ale bylo zjištěno že je už teď nutno olej dolejt.
Auta má asi 13–14 roků.A olej kterej tam chce nalejt
je,–-10W-40 polosyntetický motorový olej.Pak tam je napsaný ještě –
SAE 10W-40--------API SL/CF a ACEA A3/B3,B4–02 Jde jen o 1l. Protože on si
ten olej nechá vyměnit až doma.Napsala sem všechny instrukce co mi byli
daný.
Děkuju
Doplňuji:
zjentek klídek sem jen prostředník, a auto 14 roků není na vodpis, nebo ty
si kupuješ auto každý čtyři roky? De voto že on neví jakej tam je olej,
jinak by se tady nemusel ptát, mrknul by na cedulku, a koupil by ten co tam
píšou.
Ale de o to jestli je mýchatelnej děkuju
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? annas, briketka10, gagaga, zzzlatokopka před 3652 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
V pohodě dolejte.
Klasifikace dle ACEA A3/B3 a B4–02 jsou oleje určené pro vznětové
motory.
Na ničem jiném nezáleží.
Doplňuji:
Novější motory vyžadují ještě klasifikaci C3, ale pro dolití nic
nezkazíte. Navíc motor nového typu určitě nemáte.
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
Instrukcí je i tak málo. Záleží na tom, jaký olej je v autě teď.
3Kdo udělil odpovědi palec? annas, redy, briketka10
před 3652 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
tak teď už stačí jenom vědět, jakej olej tam má nalitej a ten litr
toho samýho tam klidně můžeš dolejt ..ale u tý šunky se asi nic nestane,
i když to tam naleješ a nebudeš se pídit po typu toho stávajícího oleje,
jenže pak musíš co nejdříve na tu výměnu! A pak si tam „napusť“ do
plnýho třeba tu 10W-40ku + novej filtr a máš to ..ty to taky píšeš
stylem, jako by ti ty instrukce přeposílala gagaga někde z cest ..piš to
česky né?
Doplňuji:
jó, je míchatelnej
Upravil/a: zjentek
0 Nominace Nahlásit |
Nedolévat nic, ale ihned uskutečnit plánovanou výměnu oleje, stejně mí za měsíc budeš dělat. Tak proč to odkládat.
0 Nominace Nahlásit |
redy, hlavne nevymenujte ten olej Vy..!
jak Vas uz tady znam, tak Vy byste ho nalila do odstrikovacu ! :p
Pro muže kapitána.
Tazatelka uváděla specifikaci
oleje který chtěla dolít do naftového motoru, nikoliv specifikaci kterou
předepisuje výrobce pro daný motor.
Já tvrdím, že tento olej může klidně dolít, neboť je určený mimo
jiné, také pro naftové motory.
A klidně na něj může jezdit stále. Pokud má motor filtr pevných částic
je dobré aby olej měl klasifikaci C3.
Ono to s těmi oleji není vůbec kritické.
Dále pletete dohromady viskozní klasifikaci dle SAE s výkonnostní dle API ,
ACEA atp. pokud vůbec víte o co jde.
Rozhodující je ta výkonnostní klasifikace. Viskozní si tam dejte jakou chcete, podle toho jestli jezdíte více v létě nebo v zimě, jestli máte hodně startů za den atp.