Avatar uživatele
zjentek

Mohu vyvěsit na internet kamerové záznamy z loupeže ve vlastním domě, kde kamera mimo jiné natočila i tváře lupičů?

Můžu původní, originální záznamy rovnou „vypustit do éteru“, tzn. publikovat tam, kde je pravděpodobné, že se začnou virálně šířit? Nebo musím lupičům „zamazat“ tváře anebo tak něco?

Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? ivzez, marci1, Rokio, EKSOT123 před 1907 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
marci1

„Zveřejňovat záznamy bez souhlasu je zcela vyloučeno.
V případě, že jste si na svém pozemku nainstalovali kamerový systém a následně došlo k incidentu, který tento systém zaznamenal (např. zachycení zloděje při vloupání do domu), můžete samozřejmě pořízený záznam předat Polici ČR za účelem vyšetřování. Nejste však za žádných okolností oprávněni takový záznam zveřejnit, např. na sociálních sítích. Nejvyšší správní soud judikoval, že to by bylo možné pouze za předpokladu existence výslovného souhlasu osoby zachycené na záznamu. Představa, že vám zloděj uděluje souhlas se zpracováním jeho osobních údajů pro účely zveřejnění kamerového záznamu, je vskutku úsměvná. Proto se raději vlastním aktivitám při pátrání po zloději přes sociální sítě vyhněte“.

http://www.du­mazahrada.cz/ca­sopis/clanky/24495-bezpecnostni-kameru/

V USA je to asi možné. Majitelka auta zveřejnila foto mladíka, který ji vykrádal auto a náhle zjistil, že je v autě kamera. 🙂
https://www.no­vinky.cz/koktej­l/clanek/zlode­je-prekvapila-kamera-v-aute-zvecnila-jeho-prekvapeni-40298941?dop-ab-variant=11&seq-no=6&source=hp

Upravil/a: marci1

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Rokio Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Arne1

Ne. Podle našeho právního řádu má pachatel trestného činu nárok na větší ochranu než jeho oběť.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
ivzez

Nesmíte. Můžete je jedině poskytnout policii.

Existují výjimky, jako např. zpravodajství,
ale tam by se loupež ve vlastním domě „neschovala“.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Edison

Arne, máte pro své tvrzení nějaký podklad???

před 1907 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… život …

před 1904 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Tak život, nebo „podle našeho právního řádu“??? Tady píšeš pokaždé něco jiného… Tyhle výkřiky do tmy si odpusť. Náš právní řád je založen na ROVNOSTI před zákonem. A to pro VŠECHNY. V důsledku to znamená, že lump z pohledu práva není lumpem, pokud mu soudem není prokázán opak. Chtěl bys to snad jinak? To jako já prohlásím, že jsi lump a automaticky tak bude s tebou podle toho zacházeno a prokazovat se bude ex-post? Mnoooo… tak to navrhni. A začni u sebe. Uvidíme, jak se Ti to bude líbit.

před 1904 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… pachatel je chráněn víc než oběť, a myslím PACHATELE, ne podezřelého (s presumcí neviny souhlasím) …
.. na čem je náš právní řád založen vím, ale tomu už snad dneska nikdo nevěří, taktéž cenzura >>> co se nehodí, o tom se nepíše, člověk už dávno poznal, že před zákonem jsme si rovni, ale někteří jsou rovnější, a že existuje spoustu způsobů, jak vše vyřešit k vlastní spokojenosti, přestože to nejni vždy košer …
… jo, a důkazy ??? pachatel se ze spisu o tobě dozví vše, ty o „pozřelém“, kerého chytneš za ruce nic …

před 1904 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… a má slova potvrzuje i soudce: „Pachatelé mají více práv než oběti, varoval soudce Jan Sváček“ https://www.no­vinky.cz/doma­ci/clanek/pacha­tele-maji-vice-prav-nez-obeti-varoval-soudce-jan-svacek-206222

před 1903 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Ty ale píšeš o právu, Buď jsi to napsal špatně, nebo plácáš nesmysle. Rozdíl mezi podezřelým a tebou, jako oznamovatelem je ten, že podezřelý má právo se bránit. Ty, jako oznamovatel se nemáš proti čemu bránit. Takže věci jsou vyvážené. Krom toho to není tak docela pravda.

před 1903 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
zjentek

Marci, je to skutečně úsměvné… Ovšem v případě mý otázky už jde o záznamy PŘÍMO Z DOMU, jak otázka napovídá (VE vlastním domě). To už jsme dál, než na zahradě. (;

Platí totéž VE VLASTNÍM DOMĚ?

před 1907 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
marci1

V citaci se uvádí: „V případě, že jste si na svém pozemku nainstalovali kamerový systém a následně došlo k incidentu, který tento systém zaznamenal (např. zachycení zloděje při VLOUPÁNÍ DO DOMU), můžete samozřejmě pořízený záznam předat Polici ČR za účelem vyšetřování“.
Domnívám se, že totéž platí i v DOMĚ.

před 1907 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
marci1

Zveřejnění obrazového záznamu zloděje je nezákonné.
Případ, ve kterém byla trestem pokuta ve výši 5.000,– Kč:
http://www.bulletin-advokacie.cz/us­tavni-soud-k-otazce-zverejneni-obrazoveho-zaznamu-fotografie-z-kamery-zachycujici-osobu-podezrelou-z-kradeze
🙂

před 1907 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
zjentek

Děsí mě první věta- „Zveřejňovat záznamy bez souhlasu je zcela vyloučeno.“ To platí pro záznamy čehokoli?

Přece př. Google Street Wiew, nikdo se mě předem neptal, než jsem se našel na netu i se svým kocourem. A ani dodatečně nikdo nepřišel s prosbou o zveřejnění. A jistě pro ně platí zákony „půdy“, na který točili, čili tytéž co pro mě.

Takže video z vlastní ložnice bych asi vyvěsit mohl, kdybych na něm zamazal tváře lupičů, kteří mně vlastně v tu chvíli zničili čistej záběr tý komnaty… Anebo nemohl anyway? Ono je totiž prakticky totéž, jako příklad Googlu výše. Nebo čemu věřit?

před 1907 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

Záznamy osob, z nichž se dá poznat, o koho jde, lze zveřejnit pouze se souhlasem těchto osob. Tento souhlas byste musel kdykoliv prokázat (musel by být písemný nebo nahraný).

před 1907 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Jinými slovy, postup jak takový záznam zveřejnit a zůstat nepostihnutelný existuje, … prostě to mušíš zveřejnit přes cizí IP a předstírat krádež dat ze strany hackera, rozhodně nepřiznat žes data někam sám vědomě nahrál 🙂 protože oni ti to nijak nedokážou … snadné …

před 1907 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
zjentek

No jestli tady mluvíme vážně, no kidding, tak je to teda pěknej bordel v tý republice! Já před otázkou četl tohle>>> https://www.no­vinky.cz/koktej­l/clanek/zlode­je-prekvapila-kamera-v-aute-zvecnila-jeho-prekvapeni-40298941?dop-ab-variant=4&seq-no=5&source=hp …Takže v Oregonu jsou s tímto vyrovnaný, „v pohodě“, jo? (;

před 1907 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

a ano bavíme se naprosto vážně, pokud takový materiál chcete publikovat, udělejte to tak aby nebylo možné zjistit že jste to udělal vy. Takže TOR a zapírat … pak je to v pohodě.

před 1907 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Officiální cestou a pod svým jménem můžeš záznam ale kdykoliv předat policii, to je naprosto v pořádku. V takovém případě není třeba chránit se neznámým hackerem a krádeží záznamu kterou si nemohl ovlivnit.

před 1907 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

no jo, Oregon není Česká republika. V evropě se ochrana osobních údajů bere celkem dost vážně. Proto to není tak jednoduché.

před 1907 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

abyste rozumě, to vaše přiznání úmyslu je klíčové. Bez něj totiž nemají nic, i kdybyste to nahrál ze své IP a i kdybyste to nedej bože nahrál na svůj vlastní youtube účet pořád to není důkaz toho, že jste to provedl vědomě vy osobně, mohl to být kdokoliv jiný z rodiny, a vy netušíte proč, mohl to být hacker ovládající vzdáleně váš PC a vy opět netušíte proč, ale to není vaše starost. Podstatné je, že IP adresa nevede k vám jako důkaz sama o sobě.

před 1907 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek