Samozřejmě by to asi nebylo možné na základní a učňovské školství, ale k výuce čisté teorie by to mohlo stačit. Ušetřily by se miliardy za dopravu, velké školní budovy, učitelů by nebylo třeba tolik, nákladné bydlení na kolejích a privátech by nebylo potřeba. Vlastně tak nějak podobně funguje dálkové studium. Praxe v laboratořích, dílnách a jiných odborných pracovištích by se uskutečňovala jinde, v odborných kurzech a stážích. No, není to na Nobelovku? Asi ne, že. Máte-li námitky, kritiku a nápady, sem s nimi!
https://pixabay.com/cs/laptop-%C5%BEena-vzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD-studium-3087585/
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Anikitos, Michala11 před 2203 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Myšlenka pěkná, adolescenti tupí. Nějaké časové nebo věkové omezení? Základku bych dodělávala po třicítce:) Nechyběl by kolektiv!? Asi by se plošně zhoršila gramotnost- za mě snad jen ty vejšky. Chci aby mě operoval doktor, co studoval dálkově?!
0 Nominace Nahlásit |
2. jen k přezkušování?
Myslím, že konzultace a dovysvětlení je mnohdy potřebné.
Z internetu i učebnic nemusí všichni všechno pochopit správně.
0 Nominace Nahlásit |
Vždyť je možno již nyní individuální vzdělávání. To jste o něm
ještě neslyšel?
Sice na internetu nejsou k dispozici všechny učebnice, ale materiálu
k učení je dost. A školství je prozatím zdarma. Pouze soukromé školy
vyžadují školné.
http://www.alternativniskoly.cz/domaci-vzdelavani/
http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/individualni-vzdelavani
0 Nominace Nahlásit |
Ano, koncept podobný dálkovému studiu.
Většina výuky na rozumných školách ovšem neprobíhá jen teoreticky
poslechem přednášek (ostatně, dálkové sledování přednášek se
zkoušelo na jedné fakultě brněnského VUT, ale mám dojem že se to moc
neosvědčilo). K tomu máš semináře a numerická cvičení kde je
zapotřebí interakce s vyučujícím. A k tomu praktická cvičení ve
specializovaných laboratořích, to se také dělá na dálku špatně.
0 Nominace Nahlásit |
Není to nic nového, dokonce to i u nás existuje. Podobný způsob výuky
měly už před půl stoletím např. děti diplomatů. V odlehlých místech
Austrálie se děti učí přes vysílačky. V současnosti je možná domácí
výuka na ZŠ.
Nevýhodou je absence kolektivu, vztahů a přímé komunikace, což je pro
život mnohdy důležitější, než školní vědomosti.
0 Nominace Nahlásit |
Ne vždy je to vhodné. Mnoho mladých lidí totiž mimo samotné výuky potřebuje také vytvořit návyky potřebné pro pozdější chození do zaměstnání.
0 Nominace Nahlásit |
0 Nominace Nahlásit |
Možné by to bylo, a dokonce lepší než jaké je to teď, ale nezmění se to brzy. To, že je dnešní školství docela neschopné moc lidí nezajímá…
Jen bod č. 2 bych upravil na přezkušování + třeba (nepovinnou) výuku 4h denně od Po – Čt (ovšem bez počítání absence, bez DÚ aj.) z osobně sestavených předmětů.
Maturitu bych zrušil nebo ji nechal pouze dobrovolnou s tím, že by se na to lidi připravovali samostatně. Určitě bych ji nenechával jako podmínku pro studium na VŠ.
0 Nominace Nahlásit |
Z ekonomického hlediska je to dobrá myšlenka, ale kontakt s lidmi, soutěžení a sranda, binec na kolejích a jiné, prostě vše co myslí na duši, tady chybí.
0
před 2203 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Arne: jo, myslel spíš na tu teorii. Abych pravdu řekl, na přednášky jsem skoro nechodil a všechno šrotoval ze skript. Však mě taky někteří zkoušející viděli poprvé v životě…:-)) No a taky to šlo.
quizzi: tak to jsem objevil ameriku. Fakt jsem o tom dosud nevěděl, zřejmě proto, že se to zatím nijak moc nerozšířilo.
Michalo, uvádím potřetí: na základku by to nebylo vhodné. Žádné věkové ani časové omezení. Někdo by dělal školu 10 let, šikula by to zmákl třeba za dva, tři roky. Kolektiv by chyběl, ale svůj okruh si každý může najít sám. Já myslím, že gramotnost by se nezhoršila, spíše naopak. Školu by studovali ti, co by měli opravdu zájem, takže by se i více naučili. Doktořina je dost specifická: je tam obrovský objem teoretického učiva, ale zároveň musí být určitá praxe. Tu by mohl získat jak jsem naznačil. Ostatně žádný doktor po promoci ještě není hotový doktror. Dobří doktoři, aby udrželi krok se světem, musí stejně studovat celý život.
Nijak, bylo by to dobrovolné. Však jsem taky psal, že pro ZŠ a učně by to nebylo vhodné. Ale bylo by to vhodné pro gymnazisty, střední odborné školy s maturitou a VŠ. Kdo se má učit z donucení, se stejně nic nenaučí.