Jsem na gymnáziu a uvažuji o studiu profesionálního pilota. Kdybych šel na pilota, po kurzu bych chtěl pilotovat dopravní letadla. Máte zkušenosti s obtížnosti školy, úspěšností, předměty, medical potvrzení 1. třídy a pak pilotováním dopravního letadla?
Zajímavá 0 před 855 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jeden mladík z rodiny studoval na vysoké .vojenské škole v Košicícíh, stal se vojenským pilotem, dokonce instsruktorem. Měl tedy hodně nalétaných hodin, takže v 35 letech začal pobírat vojenský důchod. V 90. letech došlo k reorganizaci, nabídli mu místo na jníém vojenském. letišti,. dokonce mohl jít do Prahy, ale musel by splnilt další podmínky. Jenže se oženil a jeho žena se odmítla někam jinam stěhovat. Krátkou dobu působil v Bratislavě, nakonec opustil armádu a kamarády si zařídili autoservis.
Byl to člověk technický nadaný, slestavil si např. auto od píky,
závodil nas motorce.
Proro něho bylo létání snadné, jako když řídíl auto či motorku.
rozuměl i technické stránce, Jenže často psychicky náročné,
předevšíém když někteří z kamarádů neodhadli výšku a zřítiili se
dolů. Vzpomínám na jedno letecké neštěstí, o němž vyprávěl, když se
vojenské letadlo zřítilo a ostatní kolegové vyproštovali své vojáky ze
zříceného letadla. Slovenskem otřásla nehoda vojenského letounu Antonov
An-24. Vezl vojáky, kteří se vraceli z vojenské mise v Kosovu. Zřítil
se v Maďarsku, několik stovek metrů od slovenské hranice. Zahynulo
42 lidí, jeden z vojáků jako zázrakem přežil.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/special-pad-slovenskeho-armadniho-letadla.A060125_144602_prilohy_mr
Jak je to u civilních pilotů nevím. Ale diky nové dohodě budou moci vojenští piloti létat bez zkoušek v civilu. To tehdy bez zkoušek nešlo.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Osobní ne, ale syn známých je pilotem.
Aktuálně na velkých dopravních letadlech typu Airbus.
Co vím, tak to vyjde hodně draho. Nestačí jen pouhý kurz.
Jde o hodně nalétaných hodin a ty jsou drahé.
Zprvu menší letadla, postupně větší.
0
před 855 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ja jen vim, ze ta cesta je dlouha – je potreba platit nekrestanske penize za skolu a treninkove letove hodiny, kdy letas nejakym malym kouskem v ramci vyuky, kterou si ale taky platis. A nic z toho nejsou male castky. Ale je to investice do budoucna, pokud se vse podari, budes na oplatku vydelavat nekrestanske penize ty.
0
před 855 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Malá ukázka:
https://www.oranzovestranky.cz/gamma/rservice.php?akce=tisk&cisloclanku=2006031402
https://www.oranzovestranky.cz/gamma/view.php?cisloclanku=2006031703
Odkazy na další díly jsou pod články.
0
před 854 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zkušenosti nepotřebuješ.
Jsou to, v principu, papíry na Maschinenführera. Ale trošku složitější, ale ne až tak moc.
Musí Tě pustit lékař. Mně by, třeba, nepustil – mám brýle, a asi by ani můj sluch nedostačoval.
Musíš se naučit theorii. Ta je těžší, je to podobné tomu mašinistovi, který taky musí mít zkoušky na každou mašinu, kterou pak smí řídit. Pokud je, navíc, parní, tak musí mít topičskou zkoušku atp. To je úplně stejný princip.
Pak máš „jízdy“, jak v autoškole, nebo když se šalinbaba učí jezdit tramwayí. Akorát že nejezdíš, ale létáš.
Je to práce, jako každá jiná práce ve službách (chauffeurů), až na jednu věc: Ty máš papíry na samolet, které byly drahé, a jakože drahé je opravdu drahé, s millionovou částkou počítej minimálně. Zároveň musíš nalétat určitý počet hodin ročně, jinak o tu licenci přijdeš, a to tak, že nadobro, a pokud jí budeš chtít, tak jí musíš celou zaplatit znovu.
Pokud Tě zaměstná nějaká velká společnost (já nevím, já letěl jenom 3× s Air Koryo, 2× s Antonovem An-24, 1× Ilyushinem Il-18, ČSA jsou nějak v krachu, takže znám jenom: lidově demokratické Air Koryo), tak je ale vysoce pravděpodobné, že budeš dlít v nějaké takyspolečnosti za základní mzdu a budeš rád za každý let, protože jednak za ten let si nadzákladně zaplacený, a hlavně to potřebuješ, jinak bys přišel o licenci.
Není to z mé hlavy, jak začala hysterická reakce pomatených lidí, kteří nezažili ontologickou nouzi, kolem té choroby, tak s tím přišel otec, že se bavil v cugu s nějakým pilotem, no a já si to pak hledal, jak to je: takto to je.
Ten kluk si plnil dětský sen. Zničilo ho to. Každý ne/štěstí svého strůjce. Kdo nečerpá z sebe, ale z okolí, tak tak, často, dopadá.
Upravil/a: Filip84
0
před 854 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Přirovnání ke strojvedoucímu je velice přiléhavé. Za mého mládí to bylo povolání vysoce prestižní a také vysoce protekční. Kromě vzdělání a zdravotního stavu musel mít člověk také vhodný kádrový profil a podporu někoho vysoce postaveného. Dnes už strojvedoucího, za současných podmínek, nikdo dělat nechce a jezdí u nás Bulhaři či Ukrajinci, kteří leckdy ani neumí česky, natož aby důkladně znali železniční předpisy. Stejně tak dopravní piloti už nejsou takoví páni jako bývali. Snižují jim platy, propouštějí a ti co zůstanou pak mají tolik služeb, že za letu usínají. Zůstala jim ale obrovská zodpovědnost, každé vteřinové pochybení pak desítky lidí po měsíce v klidu rozpitvávají, aby mohli být potrestáni.