Avatar uživatele
kemo

Jsou popsané problémy u kompresoru „normální“?

Koupil sem si kompresor do auta.
Když natlakuju pomocí tohoto budíku na kompresoru pneumatiku od auta na 2,5atm. a poté kvalitním pneuměřičem ješte tlak ověřím,tak mně to ukazuje tlak v pneumatice 1 ,5atm.
Budík na kompresoru tudíš ukazuje o 1atm. více než je reálný tedy správný tlak.
Já to vidím na jasnou reklamaci nebo spíše na okamžité vrácení zboží ve 14.ti denní lhůtě a vrácení peněz.
Je to u těchto malých kompresorů normální?
Když si koupím jiný v podobné cenové relaci bude budík přesný?

https://www.al­za.cz/hobby/4cars-ac-dc-12v-230v-d4803214.htm?kam­pan=adpla-ho_obecna_auto-moto_medium_c_9062781­_1o1_AUPRA4632&gclid­=Cj0KEQjw4cLKBRCZmN­Tvyovvj-4BEiQAl_sgQmvn8h­cUU_jxQukSju6im5FIl­BDksvalNqFP_lHGG3o­aAkrG8P8HAQM%EC%F8i%E8

Původní neotázka
Malý kompresor do auta

Upravil/a: annas

Zajímavá 0 před 2702 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
dubraro

Nepřesnost manometru je u těchto kompresorků normální. Kdybys viděl, jak je to uvnitř zkonstruováno a vyrobeno, divil by ses, že to vůbec může fungovat. Ale funguje a v nouzi poslouží.
Ta cena v Alze je přemrštěná. Zrovna včera jsem jeden koupil v Kauflandu za 129 kaček (!!). Sice nemá napájení 220V, jen 12V z auta, ale v tom je myslím jeho účel.

Upravil/a: dubraro

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

To ti nikdo nezaručí. Tento jsi také kupoval s tím, že bude fungovat.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
mosoj

Ano. Vše je v normě. Přesnost takovýchto měřidel je ± 10%, ty o něco lepší ±5%.
Platí i pro teploměry a jiné. Přesná měřidla jsou podstatně dražší.
Rozsah manometru je 18 bar. Povolená odchylka je tedy ± 1,8 bar.
± výrobky na dvě věci, na nic a na h…! Hlavně že to alespoň nafoukne za přijatelnou dobu! nebo ne?

Jinak viz. dubraro.

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Ten manometr na kompresoru je jen orientační a není možné jej brát moc vážně. Vím, že ani manometry na pumpách taky nejsou moc přesné, ale rozdíl jedné atm. je přece jenom moc. Nejdřív bych si ještě vše, co píšou v manuálu a jestli je vše používáno správně, ověřil. Rozdíl může být způsoben třeba i netěsnou koncovkou hadice a únikem tlaku, když kompresor neběží. Potom bych možná zboží vrátil, protože je to jednodušší a jistější, než reklamace, kterou nemusí uznat. Je to ale zase sázka do loterie, jakého zajíce v pytli opět koupíš. Já už takhle řeším třetí zesilovač.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Jiří Bohumil

Pokud spolehlivě vyloučíš, že není chyba při tlakování (viz Kepler), pak bych reklamoval. Měl jsem problém s vadným zařízením pro diagnostiku couvání na auto (kruci, teď si nemohu vzpomenout jeho přesný název), bezdrátovou. Tak jsem ji reklamoval (napsal k tomu „slušný“ e-mail 🙂 a e-shop ji, s omluvou, vyměnil a aby neměl problémy, už za odzkoušenou. Takže byla jistota že funguje.
A řešil jsem takto již více drobnějších problémů a vždy s úspěchem.
Při běžném nákupu na netu není jistota nikdy.
Další řešení, vrátit a koupit v „kameňáku“ a před obchodem na autě vyzkoušet a pokud nebude OK ihned měnit, pokud „nekápneš“ na dobrý.
Já mám ty kompresorky dokonce dva, asi po 250,– Kč a ukazují +/- 0,2.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dalmatinka

Asi bych se zeptala odborníků – moje dobré zkušenosti jsou s: https://www.kom­presory-vzduchotechni­ka.cz/poradna

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Kepler

mosoj: opět pěkná ukázka ignorance: chyba 10% znamená chybu měřené hodnoty, ne rozsahu přístroje. Tedy při tlaku 2,5 bar to je 0,25 bar. Drž se svého bonzování, to ti jde líp.

před 2701 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
dubraro

Pleteš si chybu měření a chybu měřidla. Ty píšeš o chybě měření, vztaženou k naměřené hodnotě, mosoj píše o chybě měřidla, která je vždy vztažená k rozsahu měřidla. Chyba měření je vysoká, pokud měříme hodnotu, která je malou částí rozsahu měřidla. A to je právě případ těchto manometrů, kdy měřená hodnota obvykle okolo 2–3 bar je asi desetina rozsahu manometru.

před 2701 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Termín chyba měřidla neexistuje. Existuje jen přesnost měřidla. Přesnost přístroje udává zaručenou horní mez systematické chyby měření čili největší možný rozdíl mezi naměřenou a skutečnou hodnotou veličiny. Udává se buď v absolutní hodnotě (např. 0,01 mm), anebo v procentech měřicího rozsahu, případně naměřené hodnoty. https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/M%C4%9B%C5%99ic%C3%AD­_p%C5%99%C3%AD­stroj
Jde tedy o soustavnou (systematickou chybu). Podle toho se měřidla rozdělují do tříd přesnosti. Není ale možné odvozovat absolutní chybu měření od max. rozsahu. Podle této logiky bychom při chybě 1,8 bar někdy naměřili nulu, nebo dokonce podtlak.

před 2701 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Arne1

A tu hodnotu to zobrazuje v okamžiku huštění nebo v klidu ?

před 2702 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
kemo

Tu hodnotu to ukazuje v době huštění i v klidu.
Cokoli hustím tak rafička postupně stupá. Skončím s huštěním např na hodnotě 1,8atm. Když to přeměřím jiným ověřeným pneuměřičem naměřím 2,8atm.
Když nasadím hadičku kompresoru na pneumatiku a nechám ho vyplý ukáže mi to hodnotu 1,8atm. Kompresor zapnu a ručička bude zase stoupat.

před 2702 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Arne1

V klidu by to mělo ukazovat přibližně stejně jako kterýkoliv jiný pneuměřič. Omlať jim to o hlavu

před 2701 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek