Koupil sem si kompresor do auta.
Když natlakuju pomocí tohoto budíku na kompresoru pneumatiku od auta na
2,5atm. a poté kvalitním pneuměřičem ješte tlak ověřím,tak mně to
ukazuje tlak v pneumatice 1 ,5atm.
Budík na kompresoru tudíš ukazuje o 1atm. více než je reálný tedy
správný tlak.
Já to vidím na jasnou reklamaci nebo spíše na okamžité vrácení zboží
ve 14.ti denní lhůtě a vrácení peněz.
Je to u těchto malých kompresorů normální?
Když si koupím jiný v podobné cenové relaci bude budík přesný?
Původní neotázka
Malý kompresor do auta
Zajímavá 0 před 2702 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Nepřesnost manometru je u těchto kompresorků normální. Kdybys viděl,
jak je to uvnitř zkonstruováno a vyrobeno, divil by ses, že to vůbec může
fungovat. Ale funguje a v nouzi poslouží.
Ta cena v Alze je přemrštěná. Zrovna včera jsem jeden koupil v Kauflandu
za 129 kaček (!!). Sice nemá napájení 220V, jen 12V z auta, ale v tom je
myslím jeho účel.
Upravil/a: dubraro
0 Nominace Nahlásit |
Ano. Vše je v normě. Přesnost takovýchto měřidel je ± 10%, ty
o něco lepší ±5%.
Platí i pro teploměry a jiné. Přesná měřidla jsou podstatně
dražší.
Rozsah manometru je 18 bar. Povolená odchylka je tedy ± 1,8 bar.
± výrobky na dvě věci, na nic a na h…! Hlavně že to alespoň nafoukne za
přijatelnou dobu! nebo ne?
Jinak viz. dubraro.
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
Ten manometr na kompresoru je jen orientační a není možné jej brát moc vážně. Vím, že ani manometry na pumpách taky nejsou moc přesné, ale rozdíl jedné atm. je přece jenom moc. Nejdřív bych si ještě vše, co píšou v manuálu a jestli je vše používáno správně, ověřil. Rozdíl může být způsoben třeba i netěsnou koncovkou hadice a únikem tlaku, když kompresor neběží. Potom bych možná zboží vrátil, protože je to jednodušší a jistější, než reklamace, kterou nemusí uznat. Je to ale zase sázka do loterie, jakého zajíce v pytli opět koupíš. Já už takhle řeším třetí zesilovač.
0
před 2702 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pokud spolehlivě vyloučíš, že není chyba při tlakování (viz Kepler),
pak bych reklamoval. Měl jsem problém s vadným zařízením pro diagnostiku
couvání na auto (kruci, teď si nemohu vzpomenout jeho přesný název),
bezdrátovou. Tak jsem ji reklamoval (napsal k tomu „slušný“ e-mail 🙂
a e-shop ji, s omluvou, vyměnil a aby neměl problémy, už za odzkoušenou.
Takže byla jistota že funguje.
A řešil jsem takto již více drobnějších problémů a vždy
s úspěchem.
Při běžném nákupu na netu není jistota nikdy.
Další řešení, vrátit a koupit v „kameňáku“ a před obchodem na autě
vyzkoušet a pokud nebude OK ihned měnit, pokud „nekápneš“ na dobrý.
Já mám ty kompresorky dokonce dva, asi po 250,– Kč a ukazují +/- 0,2.
0
před 2701 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Asi bych se zeptala odborníků – moje dobré zkušenosti jsou s: https://www.kompresory-vzduchotechnika.cz/poradna
0
před 2701 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
mosoj: opět pěkná ukázka ignorance: chyba 10% znamená chybu měřené hodnoty, ne rozsahu přístroje. Tedy při tlaku 2,5 bar to je 0,25 bar. Drž se svého bonzování, to ti jde líp.
Pleteš si chybu měření a chybu měřidla. Ty píšeš o chybě měření, vztaženou k naměřené hodnotě, mosoj píše o chybě měřidla, která je vždy vztažená k rozsahu měřidla. Chyba měření je vysoká, pokud měříme hodnotu, která je malou částí rozsahu měřidla. A to je právě případ těchto manometrů, kdy měřená hodnota obvykle okolo 2–3 bar je asi desetina rozsahu manometru.
Termín chyba měřidla neexistuje. Existuje jen přesnost měřidla.
Přesnost přístroje udává zaručenou horní mez systematické chyby
měření čili největší možný rozdíl mezi naměřenou a skutečnou
hodnotou veličiny. Udává se buď v absolutní hodnotě (např. 0,01 mm),
anebo v procentech měřicího rozsahu, případně naměřené hodnoty. https://cs.wikipedia.org/wiki/M%C4%9B%C5%99ic%C3%AD_p%C5%99%C3%ADstroj
Jde tedy o soustavnou (systematickou chybu). Podle toho se měřidla
rozdělují do tříd přesnosti. Není ale možné odvozovat absolutní chybu
měření od max. rozsahu. Podle této logiky bychom při chybě 1,8 bar někdy
naměřili nulu, nebo dokonce podtlak.
Tu hodnotu to ukazuje v době huštění i v klidu.
Cokoli hustím tak rafička postupně stupá. Skončím s huštěním např na
hodnotě 1,8atm. Když to přeměřím jiným ověřeným pneuměřičem
naměřím 2,8atm.
Když nasadím hadičku kompresoru na pneumatiku a nechám ho vyplý ukáže mi
to hodnotu 1,8atm. Kompresor zapnu a ručička bude zase stoupat.
V klidu by to mělo ukazovat přibližně stejně jako kterýkoliv jiný pneuměřič. Omlať jim to o hlavu