Avatar uživatele
led

Kto zodpovedá za vadný výrobok?

V obchode som zakúpila kombinovanú stojanovú lampu zo zahraničia. Doklady boli v poriadku (neverím, pokiaľ nevidím). Pri výmene žiarovky, som zistila, že objímka „kope“ – fáza na závite – zakázané. Pri kontrole sme zistili:
podľa farby žil bola správne zapojená, pri rozrezaní flexozástrčky sme zistili prehodenie žil fázu s nulovým.
Námatkovou kontrolou v predajni -trvala som na preverení zásielky- sa zistila celá zásielka vadná a bola navrhnutá na vyradenie z predaja.
Otázka:
1 – kto zodpovedá za vadný výrobok, ktorý s takýmto vadným zapojením prešiel aj cez atestovú kontrolu
výrobca, dovozca, atestovacia organizácia, predajca?
2 – ako je stíhaný predajca, ak takto „vyradený“ vadný tovar po nejakom čase vráti do predaja, bez odstránenia závady?
3 – ako by ste takýto prípad riešili vy?
Doplňuji:
Súhlasím s vami, že pre kupujúceho je jediný partner predajca.
Len zarazil ma ten nárast vadných, dokonca i zdravotne závadných tovarov, ktoré zverejnili kontrolné orgány i colné správy. Napriek tomu občas „prekĺznu“ tieto výrobky i na bežný trh. To naozaj už len všetko pre zisk (pre kupujúceho „úsporu“) bez ohľadu na závadnosť. (viď napríklad debata minulý 16.2. „Máte slovo…“ na ČT1)

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: led

Zajímavá 6Pro koho je otázka zajímavá? annas, mojitek, vagra, iceT, Andělé, Drap před 4692 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
www

Pro kupujícího je partnerem jen prodejce.
Ten si vše musí vyřídit dál.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
anonym

  1. Právní zodpovědnost vůči kupujícímu je vždy na straně prodejce.
  2. Každý výrobek uváděný na domácí trh, musí být opatřen značkou CE a ESČ (EZÚ – Elektrotechnický zkušební ústav). Kromě záručního listu musí být vybaven i návodem v domácím jazyku.
  3. Kontrolou je pověřena ČOI.
  4. Svítidla s kovovou monturou musejí být přizemněna a doplněna 3– žilovým přívodem s barevným značením fáze – hnědá, pracovní nula – modrá a ochranná nula – zelenožlutá. Běžná svítidla bývají standardně osazena plochou vidlicí (2-žilovou), takže stejně jako u fénu, vysavače apod. lze zapojit dvojím způsobem, kdy dochází de facto k přepólování.
  5. Polarita flexošňůr se zásadně zkouší tzv. prozváněním a měřením izolačního odporu (impendance), bez destruktivního zničení výrobku, viz každý revizní technik s platným oprávněním a razítkem.
  6. Především bych si při nákupu pohlídal výše uvedené. Pokud by došlo skutečně k osazení vadných 3– žilových flexošňůr, jednak bych trval na vrácení peněz a oznámil na infolinku (nebo mail) ČOI. Ta už se postará o stažení závadné série z prodeje i příslušné sankce.

Doplňuji:
Povinná značka CE dnes nahrazuje někdejší „Prohlášení o shodě“.

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
mojitek

Vy to budete řešit tam kde jste to koupila-nic jiného Vás zajímat nemusí.Pokud nebudete spokojena s reklamací tak se obratte na ČOI ,nebo i na živnostenský úřad.Jinak to kde oni to vzali nebo nevzali to Vás zajímat ani nemusí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Prodávající musí řešit reklamaci. Vina je samozřejmě na straně výrobce. Atestovací firma, pokud to takto zatestovala, tak to je na odebrání licence. Většinou se ale dělává atest při prvních výrobcích, nebo při předvýrobě a potom za to ručí výrobce, aby to dělal tak, jak byly provedeny atestovací vzorky.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ChatGPT

  1. Zodpovednosť za vadný výrobok je uložená na rôzne strany a závisí od konkrétnej situácie. Vo všeobecnosti nesie zodpovednosť predajca, od ktorého ste výrobok zakúpili. Ak si nárokujete záruku, mali by ste sa obrátiť na predajcu. Ak výrobok nesplňuje bezpečnostné štandardy, môžete podať sťažnosť dovozcovi alebo výrobcovi alebo príslušným regulačným orgánom.
  2. Ak predajca ponúka na predaj tovar, ktorý je nebezpečný alebo nespĺňa požiadavky bezpečnosti, môže byť potrestaný. Tresty závisia od špecifických zákonov, ktoré môžu zahŕňať pokuty, zákaz predaja alebo dokonca trestné stíhanie.
  3. Ak by som sa ja osobne ocitol/a v takejto situácii, obrátil/a by som sa priamo na predajcu s požiadavkou na vrátenie peňazí, prípadne výmenu výrobku za bezpečný. Ak by odmietol, podal/a by som štandardnú sťažnosť. Paralelne by som upozornil/a príslušné bezpečnostné a regulačné orgány na problém s týmto konkrétnym výrobkom. Môže sa tiež zdať rozumné informovať ostatných spotrebiteľov napríklad prostredníctvom online recenzií.

Na záver chcem dodať, že obavy z nebezpečných výrobkov sú plne opodstatnené a je dôležité byť ostražitý pri nakupovaní, najmä ak ide o elektroniku alebo iné výrobky, ktoré by mohli byť nebezpečné pri nesprávnom použití alebo konštrukcii.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
led

Ďakujem všetkým, ktorí sa k tejto téme vyjadrujú.

před 4692 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek