Nemám rád fyzické tresty, ale proč by se nemohlo místo toho například u nějakého zpratka co zmlatí slabšího jedince nebo jej šikanuje zavést něco jako psychický trest? Příklad: Franta hodí o přestavce po Michalovi pravítko a zasáhne ho do hlavy. On se rozbrečí a Franta mu začne nadávat, že je slaboch. Půlka třídy to vidí, ale každý to ignoruje, protože každý má z Franty strach. Po přestávce přijde učitelka a zeptá se Michala proč brečí. On řekne pravdu a ona na to, že jestli to to udělá Franta ještě jednou, tak bude po škole. To má být jako trest? Proč nejde před tabuli a učitelka se nezeptá každého žáka proč si myslí, že to Franta udělal? Myslím, že by si vyslechnul tolik názoru, které by potrestali daleko lépe, než nějaká hrozba ve formě možnosti být po škole. Učitelka si spíš nechce komplikovat život. :)
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 3077 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Je to z těch důvodů, že to zakazuje zákon. Já bych taky raději některým nafackoval.
0 Nominace Nahlásit |
Učitelky, jak je dnes známe v tomto postkomunistickém zřízení, jsou dostatečným duševním trestem pro děti.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 3077 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Psychicky někoho deptat je stejně neúčinné, takový parchat by se stejně jen oklepal a byl by hodný hodinu. U malých dětí to tak nefunguje, že by si řekl, aha oni mě nemají rádi, tak já už budu hodný. To začne být aktualní až v době puberty. Ale i u psychicky slabšího človíčka to může způsobit nějaký komplex.....i v rannějším dětství, může se cítit raněn a ublížen, ale přesto škodit dál, o to více naschvál.
0 Nominace Nahlásit |
Není to tak snadné. Fyzické tresty – někdy se nedalo rozlišit, zda
nejde o šikanu učitele, nebo nevinný pohlavek.
Psychický trest – jak brát – je jen chvilkový pocit, ale když žák
odejde ze třídy – je to jako by se nic nestalo.
Navíc platí nejen Úmluva o právech dítěte.
Vše nezáleží na učitelích, ti praktický nemůžu nic. Chyba je v celém výchovném systému. Určité restrikce by měly být, ale jaké?
Proč jsou děti agresívní, dovolují si nejen na spolužáky i na učitele je ovlivněno výchovou v rodině.
Např. nevhodné sexuální chování – pomáhá k tomu internet.
Chybí smysluplné využití volného času, syndrom prázdného bytu, rodiče
pracují, nevěnují se tolik dětem po stránce citové, ale zabezpečují je
po stránce materiální.
Rodiče by děti měli vést ke skromnosti, dítě je jiné, je výjimečné – to by si mělo uvědomit, že mu nevadí, když třeba nemá poslední typ mobilu nebo moderní oblečení. atd.
Jak zmińuje prof. Cyril Höschl – http://zpravy.idnes.cz/psychiatr-hoschl-do-skol-se-musi-vratit-tresty-frf-/domaci.aspx?c=A070502_083628_domaci_adb
„U čeho by měli rodiče se svými dětmi začít?
U své osobní a časové investice do svých dětí a rozvíjet u nich
schopnost odkládat uspokojování potřeb. Protože to je opravdu nesmírně
důležitá vlastnost. Učit je to od dětství. Jakmile dítě řve, nevrazit
mu hned dudlík. Nechte ho chvíli řvát. Vždyť život nepřináší
uspokojení hned teď, kdy já si písknu.“
-
Je jasné, že je třeba začít od Adama, tedy od prvopočátku, tedy výchovou
v rodině, objektivost v hodnocení chování dětí – to asi těžko.
Jedině pak se změní i situace ve škole, prestiž učitelů, chování
žáků, „tresty“ se nebudou muset týkat chování, snad jen menších
prohřešků, ale spíš jen přístupu k plnění školních povinností,
které souvisejí s výuko.
Snad si někteří „provokatéři“ uvědomí, že „Osud osvobodí mnohé od trestu, ale od strachu nikoho.“ Seneca
http://azcitaty.cz/citaty-o-trestu/2/#ixzz4C6cskWyR
Upravil/a: annas
2 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?vagra, Drap Nahlásit |
Drap: Upravil jsem znění otázky, aby seděla s textem v podotázce. Tvoje odpověď díky tomu nesedí. :)