Avatar uživatele
Selin

Kdo může ovlivnit co se povinně učí na školách ?

mám na mysly jestli je třeba ministr školství toho schopen nebo celkově jak to funguje moc o normách právech a podobných věcech nevyznám
Doplňuji:
ano je tam mysli :) jen má mysl brala že mysl bez mysli a žena bez ženy jako stejný prostě jsem si nevšiml toho „a“

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: Selin

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? ptáč před 3661 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Nevím, proč se ptáte. Zřejmě se vám, nelíbi, které předměty se ve škole učíte. Chcete snad podat návrh na ministerstvo školství, aby změnilo osnovy?

Mnisterstvo školstv, nikoliv jen sám ministr, vydává učebni osnovy, učební plány atd., v nichž je uvedený rozsah učiva pro jednotlivé předměty na všech druzích škol. Prostřednictvím školských úřadů je obdrží školy a řídí se jimi. Vychází se z historie.

Stejně tak učebnice. Na učebnici, z níž se učíte, najdete, že je schválena výnosem ministerstva školství jako učebnice pro základní, nebo střední, případně jako vysokoškolská učebnice.

Žijme v ČR, takže snad je důležité, abychom všichni uměli česky, domluvili se na všech institucích. Nejen ústně, ale i písemně.

Vyučovacím jazykem je čeština. Třeba jen kvůli tomu, abyste si uvědomila, že mysl se nemůže skloňovat podle vzoru žena, že když máte několik vět, je třeba je oddělit čárkou.

Stejně důležitá je matematika, pokud se chcete domluvit v cizině, tak cizí jazyk. Postupně lze brát i ostatní vyučovací předměty, které slouží k tomu, abychom získalii další informace z fyziky, chemie, biologie, zeměpisu atd.

Je však třeba o informacích, které získáte, přemýšlet, hledat souvislosti a vhodně použít. Budete přece pracovat. Vždy nestačí jen zdravý selský rozum, bez vzdělání ničeho nedosáhnete.

Nevzdělaný člověk se dá považovat za člověka zaostalého. Co by v minulosti za to mnozí dali, kdyby mohli studovat. Také za to bojovali, takže opakuji současný stav školství vychází z historie.

Snad jste slyšel jméno J. A. Komenský, jinak také se mu říká učitel národů. Jeho některé pedagogické zásady platí dodnes. Definoval pojmy školní rok, prázdniny atd. Do 6 let by se dětem měli věnovat rodiče, pak by děti navštěvovaly obecnou školu atd. Posledním stupněm vzdělání podle něho byla vysoká škola. Vzdělání nikdy nekončí, je třeba se celý život zajímat o to, co je nového. Pokud nemá či neměl někdo možnost studovat, pomáhá mu četba.

Komenského slova „vzděláním ve vědách, uměních a řemeslech se naučit poznat sám sebe a okolní svět“ stále platí.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kelt

Především je důležité, aby lidé ovládali vlastní jazyk, pravopis ,( správně mám na mysli. ). Uměli číst, psát a počítat, vědět něco o vlastní zemi, trochu o světě a pod. Bohužel tyto informace nejsou stále stejné. V matematice pořád platí 1 + 1=2 a Erbenova Kytice má stejné básně, ale například cizí jazyk, který se vyučuje, závisí na současné politické situaci. Srovnej si film Škola základ života , vyučovala se němčina, francouzština, latina – a dnes, letí jiné jazyky.
Ministerstvo školství schválí učebnice, někdo, patrně ředitel rozhodne, podle kterých knih se bude na jeho škole vyučovat. A učitelé to mají v osnovách.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
ptáč

Mě by zajímalo například, proč si učitelky stěžujou na hloupé žáky. Jo? Je to jasné, na co se ptám? Přitom školství obecně, /- jak se dřív před stO lety říkalo, škola hrou -\ nedokáže žáky zaujmout učivem. Jak probíhá prosím vás takové učivo? Vždyť prostředků jak jich dosáhnout a zkrotit je, těch prostředků je dost. Je to v lidském úsilí se něčemu naučit. A kdo by se měl nejvíc učit od žáků, jsou učitelé, nepotažmo a nevlastně celé školství. To zastarává ve svých konceptech bodování. Čím mě učitelé dnes urazili? Dobou temna. Víte, že deváťáci musí vystřihovat nesmyslné papírové krabičky, lepit je, a do nich vkládat míček, aby se podívali, jak vypadá zatmnění měsíce? Na místo toho, aby školy šly s dobou, používaly dnešní školní pomůcky, jako je třeba free PC program, spolu s dataprojektory, namísto toho zcela funkční a nepoužívané počítače prodávají za 3000,– komukoliv do ruky. Koho a čím chcete prosím vás učit, pane bože? Chápete, že deváťák má jiné zájmy a jiné rozhledy? Víte to, že proboha žřivýho, že nechce mít před sebou písátko z hliny, ořezanou tuhu, ale že pokroku podlehly i živiny člověka? Že vystřihování, pane bože, patří do školky v pěti letech? To je vám všem málo tato jasná otázka a je vám tak zatěžko na ni kliknout? Co lidi zajímá? Prosím vás, někdo chce levné brambory, ale tento uživatel se ptá Kdo může ovlivnit co se povinně učí na školách ? Prosím vás, kdo to tedy ovlivňuje? Maminky v práci, snad váš zvolený zastupitel? Jak můžete chtít zabránit žáku v nezúčastněném prohlížení chytrého telefonu, když na něj jdete středověkou studií? Byli jste někdy na školení a dokázali jste se natolik soustředit, abyste z dlouhého nudného povídání neusnuli? Já na školení byl a usnul jsem. Ale měl jsem vedle sebe notebook který školení nahrával a mnohé si díky tomu pamatuji. Tak ještě jednou, Kdo může ovlivnit, co a jak se do budoucna bude učit na školách? Nebo čas dětí je zadarmo? Proboha, vždyť se píše rok 2014.
Doplňuji:
Omlouvám se za doplnění a pardon. Kdysi by za študýrum dali hodně. Já bych nedal nic, protože mám tu výsadu jako mnozí přispěvatelé, že vzdělávání stojí tolik, co platba za Internet. Záleží na každém, jak s (zatím) informacemi zdarma, naloží. Zatím funguje přístup k datů všem. Díky jim jsem objevil své nedokonalosti, chyby a omyly. Navíc mohu každodenně získávat přehled.
Nesoudím a nikdy jsem neodsuzoval nikoho na základě toho, že ten neumí počítat, ten není češtinář. Já jsem vyučen. No a co? Smazal ze mě proto někdo rozum, moje lidství, nějaký král, prezident, bůh nebo víla?
Vzpomene si někdo na téma zrušení tvrdého a měkkého i/y, kdy před lety probíhala diskuze z řad odborníků? Už asi ne, už to přešlo.
Samozřejmě, že jsem rád, že do internetové televize promluví česky černošský viceprezident zdravotnictví, v Česku studoval v 80tých letech a tímto argumentem se omluvil. Já mu rozuměl a nic mu nevyčítal. Ten pán černoch má jinou práci, než objevovat češtinu, podobně jako já, který je výrobním prostředkem pro zisk nějakého vládce firmy. On přesto sdělil hodně důležitých problémů, jak tam v Africe zápasí s ebolou. Není snad důležitější, aby lidé porozuměli ptajícího se člověka, nebo rozumnému psu který vrtí ocasem, přesto že česky neštěká?

Upravil/a: ptáč

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
ptáč

@Kelt, zde bude ukázka toho, jak hnidopiši vrtají do hoven. Nikdy jsem tak jak to dělášte vy, nikomu nevyčítal chybu. A víšte proč? Protože nejsem jako ty!

před 3661 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek