Praxe byla převzata od našich západních sousedů a zakomponována do
našich silničních pravidel. Jedno z mála rozumných opatření
v prostředí bezohledných řidičů.
Doplňuji:
http://auto.idnes.cz/pasti-na-cizince-a-speky-v-predpisech-vybodovat-se-muzete-i-v-nemecku-1iq-/automoto.aspx?c=A110621_180616_automoto_fdv
Upravil/a: mosoj
5Kdo udělil odpovědi palec? annas, briketka10, zzzzz, Mc Merkurion, Nazdar Bazar
před 3770 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
pred položením otázky doporučujem si naštudovať niečo o bezpečnosti cestnej premávky.
každý absolvent autoškoly by mal mať na pamäti jednu z hlavných zásad bezpečnosti – vidieť a byť videný.
a o tom to je.
absurdná je vaša neznalosť, (ne)logika.
:-Q
4Kdo udělil odpovědi palec? annas, ivzez, zzzzz, Mc Merkurion
před 3770 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?zzzzz Nahlásit |
Vůbec to neni absurdní. Je to z důvodů bezpečnosti.
3Kdo udělil odpovědi palec? annas, Mc Merkurion, Nazdar Bazar
před 3770 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
To samozřejmě vymyslel někdo jiný než Čech/Slovák, my jsme to jen „zopičili.“ Mezitím jinde (např. v Rakousku) zjistili, že denní svícení zanechává významnou ekologickou stopu, tak to zase tichým duchem bez humbuku zrušili, jen pár roků poté, co jsme to my s velkou slávou zavedli.
0 Nominace Nahlásit |
Asi to byli Zelení, z ekologických důvodů. Auta mají větší spotřebu, a jde tím pádem víc peněz do státní kasy(z "minerálních"daní):DDD
0 Nominace Nahlásit |
až párkrát potkáš bílý auto za sluníčka v zimě na sněhu,tak o tý absurditě pomlčíš,oni se ti ty žárovičky neopotřebujou…
2Kdo udělil odpovědi palec? briketka10, zzzzz
před 3770 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Eurochytrá eurohlava © jako všechny ostatní „geniální“ euronápady ;)
Tahle absurdita nemá s bezpečností vůbec co dělat!
K čemu vám asi ve 30°C a modré obloze pomůže, že někdo svítí?
Mám dvě teorie, jak si autoři odůvodnili zavedení tohoto zákona:
0 Nominace Nahlásit |
Hele třeba v Německu se svítit nemusí. U nás to má výhody i nevýhody. Já mám Jawku 21, když rozsvítím, tak už není proud na klakson… Ale auta a motorky jsou pak lépe vidět. Co dodat… Smiřme se s tím co je.
1Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion
před 3770 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Arygnoc: Vidět a být viděn. OK. Ale: auta jsou vidět, všichni řidiči
si navykli sledovat ostatní provoz podle rozsvícených světel. Co cyklisti a
chodci? Teď se řeší, zda chodci nemaj povině nosit reflexní vesty. Co bude
pak?
Navíc co pamatuju, tak řidiči na světla svých aut dbali. A teď? Kolik tu
jezdí kyklopů? Kolikrát si říkám proti mně jede motorka, tak tu je
spousta prostoru abych se vyhnul chodci na mé straně… A ouha vona to proti
mně jede dodávka. Osobně jsem proti povinnému svícení ve dne. Nemyslím
si, že to má podstatný bezpečnostní efekt. Zvýšená bezpečnost pro auta
je vykoupena nižší bezpečností pro ostatní účastníky silničního
provozu a vyšší ekologickou a ekonomickou zátěží (řádově 1–5%
spotřeby)
nie všetky autá sú vždy všade vidieť (sivé, biele, svetlé
nevýrazných odtieňov), treba myslieť i na zrakové vady iných
vodičov.
toľko o viditeľnosti.
kyklopi:
kedyi stačilo vymeniť žiarovku.
dnes treba ísť do servisu, prípadne vymeniť celý reflektor – a to lezie
do peňazí.
nevidím nepriaznivý dopad (finančný, ekologický, spoločenský) celodenného svietenia, je to iba zakorenenie v mysli.
:-Q
ososbne som za celodenné svietenie, neraz sa totiž stáva, že práve svietiaci automobil/iné vozidlo zahliadnete „kútikom oka“ – ktoré by ste inak ani nezaregistrovali.
osobne som za celodenné svietenie, neraz sa totiž stáva, že práve svietiaci automobil/iné vozidlo zahliadnete „kútikom oka“ – ktoré by ste inak ani nezaregistrovali – či už ako chodec akebo iný účastník cestnej premávky.
Ševčík >>> auta? to je blbost, ale motorky, co jezdí rychle, tam souhlasím. A v Německu musí přece motorky svítit že:D