Hudba se píše pomocí not, noty se liší délkou a sílou, nástroj určuje barvu. Pokud by existovala nějaká databáze všech hudebních skladeb z celého světa a počítač našel dvě stejné noty, myšleno výškou, taktem, tempem intenzitou a nástrojem, dalo by se říci, že zde je společný motiv. Samozřejmě že tento motiv mohou být tři a více not, ale za stejných podmínek. Čistě matematicky – klavír má 88 kláves, asi nejvíce. Taktů, tónin, je také určité množství, takže možností, v tomto případě variací existuje velmi mnoho možností – variací, ale ne nekonečně mnoho. Mohou se tedy motivy opakovat, nebo je hudba prakticky nevyčerpatelná? Možná jsem to napsal složitě. Ale děkuji vám za odpověď.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3148 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ta otázka mi přijde trochu zmatená. Motiv je v hudební teorii definován
jako nejkratší úsek hudby, který ještě nese nějaký (hudební) smysl.
V tomto ohledu se může jedna o alespoň 2 tóny (za výjimečných
okolností může být motivem i jediný tón), ale také třeba
i o 10 tónů, vždy záleží na kontextu. Slovo také může mít jednu
slabiku nebo třeba osm. Stejné či podobné motivy se samozřejmě můžou
prolínat různými skladbami, přesto se dá říci, že hudba je
nevyčerpatelná. Je to podobné jako třeba s čísly – složením dvou
číslovek dostaneme v naší desítkové soustavě 100 možností, podobné
je to s hudebními motivy. Může jich být opravdu obrovské množství
(podobně jako slov), ale ještě mnohem větší množství může být pak
témat, která jsou nadřazeným stupněm k motivům (stejně tak se
z nesmírného množství slov dá složit ještě větší množství
různých vět).
Abych to shrnul, hudbu jistě lze považovat za „prakticky
nevyčerpatelnou“, jiná věc však je, je s touto nevyčerpatelností
nakládá např. populární hudba, to by ale bylo na jinou a mnohem delší
debatu.
0 Nominace Nahlásit |
Hudební motivy sice bývají značně originální, ale zcela neopakovatelné spíše ne. Jen dosti podobné.
0
před 3148 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Naprosto chápu, co chtěl xxx3 říct a nijak to nerozporuji. Jen bych ale chtěl podotknout, že aby hudební motiv zněl alespoň trochu libozvučně, pak jednotlivé tóny daného motivu musejí patřit do konkrétní tóniny (resp. modu) a pak těch možností už zase tolik není. Oktávové skoky taky nejsou příliš běžné a ne vždy pěkné. Pokud, čistě teoreticky, počítáme s kombinací všech jedenácti půltónů ve všech slyšitelných oktávách, pak je kombinací sice více, ale pak se jedná spíše o shluk tónů než o melodický motiv. Jinak řečeno: To, že se hudební motivy opakují je celkem běžné a to i u skladeb, jejichž autoři o té druhé skladbě v životě neslyšeli…
0
před 3144 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek