Avatar uživatele
ivan997

Je možné jen tak přeskočit ročník na střední škole?

Četl jsem o možnosti přeskočení třídy, pokud tomu ředitel školy vyhoví a žák, který chce přeskočit třídu splní komisionální zkoušky, ale jak těžké to je? Stačí být jen pylný žák, který má samé jedničky ve škole, dokonale umí učivo své třídy a přitom dokonale umí i učivo třídy o rok výš?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Answer Me před 1903 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Vyhláška uvádí

„Ředitel školy může mimořádně nadaného nezletilého žáka na žádost zákonného zástupce nezletilého žáka přeřadit do vyššího ročníku bez absolvování předchozího ročníku. “

https://www.ro­dicevitani.cz/po­radna/poradna-mam-nadaneho-syna-ktereho-to-uz-nebavi-na-zakladce-a-chce-na-stredni/

Žák je mimořádně nadaný, potřebuje vyjádření pedagogicko-psychologické poradny atd Určitě je to těžké, protože musí dohnat učivo za ročník, který vynechá.

Záleží na domluvě, jak mu to ve škole zařídí.

Ale tento postup převažuje víc na ZŠ

„Na přeřazení žáka do vyššího ročníku bez absolvování předchozího ročníku není výslovný právní nárok. Školský zákon řediteli školy neukládá povinnost žádosti vyhovět, a to ani v případě splnění všech výše uvedených zákonných podmínek.“

Poku chcete přestoupit na jinou školu,, ředitel nemusí přestupu vyhovět, pokud nemá na škole místo.. V případě, že měníte i obor, může být dalším problémem velký rozdíl v odborných předmětech mezi původním a novým oborem, na který se hlásíte.

Záleží tedy do kterého ročníku nastoupíte.
Podle zařazení do ročníku je zpravidla nutné složit i rozdílové zkoušky z předmětů, kterou jsou v obou školách rozdílné.

Viz vaše další otázka.

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Frontinus

Pokud je někdo schopen napsat „pylný žák“, nemá smysl o urychlení vzdělávacího procesu vůbec uvažovat 😉

K odpovědi na otázku: Student samozřejmě musí ovládat látku ročníku, který chce přeskočit. Škola není (neměla by být) o odsezených letech, ale o znalostech a dovednostech, takže logicky lze přeskočit pouze vzdělávání v tom, co už student umí, navíc v řadě předmětů (matematika, fyzika, chemie,..) na sebe obsah navazuje, takže znalosti z nižších ročníků jsou nezbytně nutné k pochopení velké části toho, co se učí ve vyšších ročnících.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek