I kdyby to bylo po větru a vzhledem povrchu země zdá se mně to
neskutečné. Boeing 787 dle monitoru u sedadel 1150 Km/h. Jižně od
Grónska a Islandu.
Oukland – Kodaň, letová hladina 12000 – 12500m blíž k Evropě i pod
900Km/h. Právě se mi to nechce věřit. Netuším jaké jsou tam větry pro
případ že se to počítá ve vztahu povrchu země.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Kepler před 2547 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Pokud to bylo z USA do Evropy, pak to podle mne to není pravá vzdušná rychlost, ale rychlost podle GPS a je to způsobeno pásmem tzv. polárního tryskového proudu, kde se kolem 50° s.š. ve výšce kolem 10 km pohybuje vzduch směrem k Evropě rychlostí běžně 160 km/h, ale i dvakrát nebo třikrát rychleji. Šířka tryskového proudu je přes 100 km, výška 3–5 km.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit |
A proč ne? Létá se i rychleji.
https://21stoleti.cz/2006/07/21/10-nejrychlejsich-letadel/
0 Nominace Nahlásit |
Tak na civilní dopravní kysnu, kde ekonomie provozu hraje prim je to zajisté úctyhodný výkon. Nicméně nejen vojenské hračičky, ale i civilní dopravní letada dosáhla podstatně vyšší rychlosti. Tu-144 (> 2400km/h) a Concorde (>2300km/h) a to už v 70. letech.
0 Nominace Nahlásit |
Ano je to možné. Boeing 787 má max. cestovní rychlost 0,85M.
Vzhledem k tomu, že rychlost zvuku ve vzduchu klesá s tlakem a teplotou.
Muselo to být někde ve výšce 4 000 – 5 000 m. Pokud by to bylo výše,
pak by tato rychlost znamenala nadzvukovou rychlost a to si pilot vzhledem ke
konstrukci draku podzvukového letadla nemůže dovolit. Nic není tak
jednoduché jak se zdá.
https://www.treking.cz/pocasi/atmosfericky-tlak.htm
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
Proč by ne? Rychlost zvuku je asi 1 225 km/h a i o něco vyšší rychlosti by se stroji nemělo nic stát, teda pokud pilot není debil a prudce s tím neuhne, to by se pak zlomily křídla. Jinak v dnešní době se vše počítá přes složité programy a simulace, když se navrhuje nový stroj, do toho je Boeing 787 Dreamliner jedno z nejmodernějších letadel starý jen pár let s novou generací trupu, který je ještě odolnější a ohebnější než dřívější letadla.
Ono je to taky tím, že takhle rychle se lítá ve vysokých výškách, kde je řídký vzduch. Letět touhle rychlostí při zemi … no nevím co by se stalo.
0
před 2547 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zdá se ti to správně. Maximální letová rychlost Boeingu 787 je asi 950 km/h (vodorovný let, 12 000 m), takže letět ještě o 200 km rychleji je už nad jeho síly. Málokteré dopravní letadlo umí lehce přes 1000 km/h. Leda by to bylo na plný výkon při výrazném klesání, ale takhle dopraváky nelítají (šetří palivo). Závěr: nepravděpodobné.
Upravil/a: Kepler
0
před 2547 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pravděpodobně šlo o skutečnou cestovní rychlost (vztaženo k zemi a s podporou větru – jet-streamu). Jinak rychlost zvuku ve 12000m je cca 1062km/h a B787 opravdu není nadzvukové letadlo.
0
před 2547 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Emefej: v zásadě máš pravdu, ale ve vyšších zeměpisných šířkách se jet stream nevyskytuje. https://cs.wikipedia.org/wiki/Tryskov%C3%A9_proud%C4%9Bn%C3%AD#/media/File:Jetstreamconfig.jpg
Rychlost zvuku ve výšce 12 000 m je cca 1065 km/hod. Jednalo by se tedy o nadzvukovou rychlost, což zajisté není možné.
Rychlost letadla se měří pitotovo nebo venturiho trubicí. Měří se tedy dynamický a statický tlak. Ze vzájemného poměru a za použití korekcí na tlak vzduchu a jeho teplotu se stanovuje okamžitá rychlost letadla, vzhledem k rychlosti zvuku za těchto podmínek.
Je pravděpodobné, že jste letěli proti vzdušnému proudu a rychlost na tomto rychloměru byla zkreslená. Pilot má v kabině jiné přístroje, včetně ukazatele rychlosti větru.