Většina elektrických lokomotiv má dva sběrače (pantografy), rovněž
tak většina jezdí jen s jedním zdviženým a druhým složeným.
Je jedno, který má zdvihnutý nebo to záleží zda jede vpřed či vzad?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? gagaga, jjj123456789, zzzlatokopka před 3530 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
„Pokud má lokomotiva dvojici sběračů, má při těžkém rozjezdu, námraze na troleji či vytápění soupravy zdviženy oba sběrače, aby nedošlo k přepálení troleje (velký odběr proudu). Je-li na troleji námraza, drtí přední sběrač led a zadní sběrač odebírá proud. Při dosažení rychlosti 50 km/h musí být ale jeden sběrač zaklesnut, aby nedošlo k nebezpečnému rozkmitání troleje. Ve většině případů se jezdí se zdviženým zadním sběračem, protože při zdviženém předním sběrači dochází následkem otěru obložení smykadla k silnému znečišťování čelních skel lokomotivy žhavými odletujícími částečkami. Kdyby navíc došlo ke stržení předního sběrače (překážka na troleji), mohl by utržený přední sběrač strhnout i zadní sběrač. Kdyby byl utržen zadní sběrač, nemohl by zničit přední sběrač a ten by tak mohl být použit místo poškozeného zadního. Další, častější využití předního sběrače je v případech, kdy je za lokomotivou připojeno další hnací vozidlo, pokud jsou hned za lokomotivou vagóny přepravující automobily nebo pokud lokomotiva vede vlak RoLa.“
Zdroj: http://www.atlaslokomotiv.net/page-lexikon.html
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?JájsemRaibek Nahlásit |
Otázka nemá žádné další odpovědi.
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek