Avatar uživatele
zjentek

Je finančně výhodnější měnit 2× do roka gumy vozu, anebo jezdit celoročně na zimních? Aha?

(Platí v případě, že jde o pneu v řádu 200/55 R15, vozem se najede cca 800km/měs., přičemž jedna sezonní výměna ubutí pak přijde cca na 700kč.)

Zajímavá 0 před 2248 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

Asi je nejvýhodnější mít dvě obuté sady a měnit si kola sám. Ty zimní by se jinak v létě velmi rychle opotřebovaly a taky by se musely počítat náklady na opravy věčně pomuchlané karosérie.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Edison

Jde o to, na kolik si ceníš života. Nejen svého, ale i ostatních účastníků silničního provozu. Zimní gumy v létě na moku opravdu moc nefungují, jsou příliš měkké, nemají dostatečnou adhezi. V zatáčkách nedržej stopu, mají delší brzdnou dráhu.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Arne1

Ve vedrech jako byla letos bys zimáky odrovnal, takže výsledná finanční ztráta by byla větší než za výměnu. Nehledě na jejich (ne)kvalitu v letním provozu.
Navíc je sporná požadovaná výška vzorku. Je psáno, kolik musí mít „zimní pneumatiky“, ne „pneumatiky použité v zimním období“ – doufám, že vnímáš ten rozdíl.
Jak doporučuje Kepler – na zimáky si sežeň nějaké obyčejné plechové disky a nech je na nich trvale obuté. Náklady na výměnu se ti rapidně sníží.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Když už celoročně tak na celoročních!!! Přesto díky požadované výšce vzorku min. 4 mm v zimně, budeš muset pneumatiky, které by ještě dobře sloužily v letním období muset vyhodit.

Dále narazíš na nesoulad požadovaného rychlostního indexu. U zimních můžeš mít na autě pneumatiky za daných podmínek s nižším rychlostním indexem, tedy levnější. U letních, musíš mít index rychlosti takový jaký je V TP!!!!. Tedy u zimních podstatně dražší a ještě je budeš muset dříve vyhazovat, nebo stejně praktikovat přezouvání.

Dosud jsem měl staré auto s kterým jsem jezdil pouze v zimně a novější s kterým jsem jezdil v létě. Nyní začínám praktikovat to, co zde popisuje Kepler. Jednoznačně nejlevnější. Proto jsem se nedávno i zde, zajímal o rychlostní indexy. Staré auto dosloužilo. Po 250 000 km a 21 letech odešla spojka, opravovat nebudu, peníze je třeba začít dávat již do novějšího.

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
EKSOT123

Já tedy jsem koupil už dosluhující auto (450tis km) takže se mi nechtělo pořizovat náhradní disky. Jinak totiž souhlasím s Keplerem. Jenom s tím, že se mi už stalo, když se jen přehazují celá kola, že kolo začlo ucházet. V servisu mi řekli, že je to normální, když prý se to takhle dělá, rezavějící ráfky začnou propuštět vzduch. Ale jiný materiál by byl asi OK.
Takže jezdím na zimních i v létě, najel jsem na nich letos asi 20 000, jestli budou mít na zimu požadované 4 mm se uvidí.
Akorát ještě jsem rád za upozorněni Edisona, že zimní v dešti víc kloužou.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
terry

mosoji, to je krása > v zimně 🙂

před 2248 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek