Není mi jasné co myslíš tou hrou přes internet… Hraní? Stahování? Koukání na video?
U TV je dané přenosové pásmo pro přenos signálu. To pásmo je rezervované a hlídané státem (tuším český telekomunikační úřad?)
U internetu nemáš zaručené prakticky nic. Data lezou různými cestami a snaží se najít cestu kk cíli. Přenosová kapacita je přidělována vždy pro konkrétní část cesty a konkrétní paket. (vše větší je rozdělené do jednotlivých paketů). Jednotlivé trasy jsou sdílené s dalšími uživateli. Důsledek: Nikdo Ti nezaručí, že přenosová cesta právě pro Tvůj přenos bude Tobě k dispozici v požadované šířce a kvalitě… (něco za něco – nemáš jen pár TV programů, které získaly licenci na vysílání, můžeš se dostat k neuvěřitelné spoustě obsahu, ale nikdo Ti nezaručí, že to bude hned jak si usmyslíš)
Upravil/a: quentos
3Kdo udělil odpovědi palec? led, anonym, luckykubrt
před 2556 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Snažíš se porovnat neporovnatelné a faktorů pro kvalitu a bezchybnost je víc. U televize ti zjednodušeně stačí pouze kvalitní signál a vhodný přijímač, u PC je to složitější, nicméně pokud všechny faktory a komponenty vyhovují, není důvod, aby nebyl obraz stejně kvalitní.
Upravil/a: quentos
2Kdo udělil odpovědi palec? Dochy, luckykubrt
před 2556 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zdá se, že ve své otázce narážíš v podstatě na jedinou věc … FPS, tedy počet snímků které ať už filmový přehrávač nebo hra generuje a ty pak máš ve výsledku pocit plynulosti obrazu a pohybu …
Tady je třeba si uvědomit jednu věc. Zatímco FPS u videa je pevně dané a zajistí ho do značné míry i hardwarová akcelerace MPEG která je dnes přítomná snad v každé grafické kartě/ovladačích. Tak u her je to maličko složitější 🙂 Obsah 3D her je pochopitelně také akcelerován, ale je to nesrovnatelně výpočetně náročnější úloha, proto je obvyklé že mnoho uživatelů prostě nemá dostatečně výkonou grafickou kartu aby zvládla vykreslovat prostorovou scenerii vždy vyšší rychlostí než je 30fps běžné pro filmové snímkování (lépe však 60fps pro pocit plynulého obrazu i v dynamičtějších scénách)
Chcete plynulejší hry, chce to výpočetní výkon. Protože počítáním prostorových a veškerých světel a stínů, herní logiky, komunikace přes síť k tomu všemu pochopitelně potřebujete mnohem vyšší výkon než k relativně primitivímu vykreslování rastrových obrázků jeden za druhým při přehrávání videa.
Každá hra navíc bude mít jiné nároky, některá bude vyžadovat především sílu procesoru, jiná bude závislá na výkonu grafické karty či obojího, jiná naopak spolkne 8GB ram jen to fikne a zpomalí jen kvůli nedostatku operační paměti …
Pokud srovnáváš přehrávání filmů přes internet s běžnou TV. Ditigální televize definuje pak důvod neplynulého přehrávání přes internet je pravděpodobně jenom absence QoS (na tvém domácím routeru). Pomocí QoS můžeš říci které druhy datových paketů na kterých portech budou mit přednost před jinými a tak se ti například nestane že stahování přes BitTorrent na pozadí prakticky znemožní nepřerušované sledování youtube videa, stačí portu bittorrentu přidělit nižší prioritu a k těmto chybám docházet nebude. Bohužel jen málo kdo ho má pravidla QoS správně nastavena …
Upravil/a: anonym
1Kdo udělil odpovědi palec? luckykubrt
před 2555 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zdá se, že ve své otázce narážíš v podstatě na jedinou věc … FPS, tedy počet snímků které ať už filmový přehrávač nebo hra generuje a ty pak máš ve výsledku pocit plynulosti obrazu a pohybu …
Tady je třeba si uvědomit jednu věc. Zatímco FPS u videa je pevně dané a zajistí ho do značné míry i hardwarová akcelerace MPEG která je dnes přítomná snad v každé grafické kartě/ovladačích. Tak u her je to maličko složitější 🙂 Obsah 3D her je pochopitelně také akcelerován, ale je to nesrovnatelně výpočetně náročnější úloha, proto je obvyklé že mnoho uživatelů prostě nemá dostatečně výkonou grafickou kartu aby zvládla vykreslovat prostorovou scenerii vždy vyšší rychlostí než je 30fps běžné pro filmové snímkování (lépe však 60fps pro pocit plynulého obrazu i v dynamičtějších scénách)
Chcete plynulejší hry, chce to výpočetní výkon. Protože počítáním prostorových a veškerých světel a stínů, herní logiky, komunikace přes síť k tomu všemu pochopitelně potřebujete mnohem vyšší výkon než k relativně primitivímu vykreslování rastrových obrázků jeden za druhým při přehrávání videa.
Každá hra navíc bude mít jiné nároky, některá bude vyžadovat především sílu procesoru, jiná bude závislá na výkonu grafické karty či obojího, jiná naopak spolkne 8GB ram jen to fikne a zpomalí jen kvůli nedostatku operační paměti …
Já tedy do toho moc nevidím. Jen vím, že televizní obraz jde přes nějaké různé radiové frekvence a maximálně obraz šuměl, když bylo špatné počasí. Internet jde přes dráty a každá aplikace se řídí různými programy. Takže při hře je zásek způsobený nejspíš interakcí s uživatelem, kdy program narazí na nějakou akci na kterou není naprogramován. A možná i to dělení do menších souborů je příčinou padání a mrznutí na rozdíl od televizního signálu, který se podle mně rozděluje jen na audio a video stopu, ale jinak jde jako jeden celek. Klikání na jednotlivé odkazy na počítači se zdá asi jednodušší než ve skutečnosti je. Samozřejmě, že důležítá je i kvalita zařízení, která aplikaci přijímá. A samozřejmě jsem myslel hraní her na počítači, ale ono to platí i pro ostatní akce. Když byla poškozena televize projevovali se na ni duchy nebo byl obraz deformovaný. Taky televize v počátcích asi měla víc nedokonalostí než dnes. Asi by to chtělo i ten počítač nějak doladit. U tohoto typu, ale člověk neví jestli je to hardwarem nebo softwarem. Každopádně hra mi připadá jako klikání na různé předměty, které odkazují na jiné předměty, počítají se různé věci (životy, levely nebo suroviny) a zkouší se hráčova hbitost nebo logika. Nicméně program v televizi mi přijde plynulejší, ale to bude asi tím, že jsou počítače ještě v počátcích.
Tedy já se pohybuji velmi dlouho v oboru ale z téhle vaší otázky jsem mimo, nevím jak s ní naložit, nevím co vlastně řešíte. Zda vám vadí, že nemáte dostatečný výkon procesoru, nebo grafické karty k dosazení vyokého FPS (a potažmo plynulosti pohybu v rámci hry), nebo vám vadí že obraz není dávno přenášen analogově a tak není možné do něj vpravit žádné duchy ani šum, protože to povaha digitálního přenosu prakticky vylučuje, poškozený digitální signál se dá snadno opravovat do perfektní podoby a teprve až velmi poškozený digitální signál je obvykle nezpracovatelný, takže procesor jeho příjem utne, vymaže vyrovnávací paměti a pokusí se s časovým odstupem datový stream intrepretovat znovu – což způsobí zaseknutí obrazu místo typických analogových šumů.
Pořád mi není jasné o jakou konkrétní hru Ti jde. U TV je obsah dán a přenáší se trasou, která je přesně pro potřeby přenosu připravena a plně k dispozici (až na vyjímky špatného příjmu signálu či nějakého lokálního rušení)
U PC záleží na mnoha věcech. Pokud se Ti trhá hra, může to být přetížením počítače, či u multiplayer her také přetížením či poruchou na cestě mezi Tebou a dalšími hráči. Také to může být naprosto debilně napsanou aplikací, ale profi hra v takovém stavu by se k Tobě dostat neměla…
No mám problémy u většiny her větší nebo menší (pomalé nebo žádné vykreslení obrázku, mrznutí hry a dlouhé nebo žádné načítání videa). Pořád nevím jestli jde jen o malou paměť nebo mám špatný software (nemůžu ani přeinstalovat Windows jen ho defragmentuji). Ale PC se mi načítá pomalu tak jde asi jen o paměť, což se ale u televize stávat nemohlo, protože paměť neobsahovala, ale film běžel plynule bez zasekávání. 🙂
Jinak tedy momentálně hraji Big Farm. Hodně se mi to seká při přechodu na dočasnou farmu, někdy vidím místo obrázku jen ozubená kolečka a zmizí v inventáři aniž bych věděl, co tam vlastně bylo.
Jo a nemyslím si, že současné počítače jsou v počátcích a proto na ně není možné vytvořit fungující hru…
Přijde na to jakou má luckykubrt konfiguraci, možná kdyby ji tu zmínil měli bychom v příčinách jasno, odhaduji to na Pentium 4 s 1GB RAM …
Tak ono na blbou otázku se dá najít jen opravdu těžce kloudná odpověď, podobně jako se tu nedávno ptal někdo na ID počítače, až se nám mozkové závity zavařily, ale nakonec se ukázalo, že šlo o službu mojeID, darmo mluvit.
Možná se nedá televizní přenos s internetovým srovnávat, ale jen tak pro informaci: Takhle mi funguje počítač od jeho opravy, že bych neviděl ani jeden film celý v pořádku. Jinak mi ale funguje (před tím nešel vůbec). ☹ No očekával bych, že digitalizovaný signál přes internet bude lepší… nemá se cestou, kde ztratit, ne ? Anebo můj procesor Celeron 2,4 Gb nezvládá načítání.
Bedy | 1528 | |
Michal Kole | 1199 | |
led | 1156 | |
Hlada | 1131 | |
mosoj | 1124 | |
gecco | 904 | |
www | 828 | |
badisko | 817 | |
cochee | 814 | |
Dochy | 725 |
Software |
Hardware |
Internet |
Programování a webdesign |
Sítě |
Bezpečnost |
Ostatní počítače a internet |