Avatar uživatele
MichaelOffic

Jakou má odpovídající kvalitu v digitální podobě audiokazeta?

Myslím frekvenci zvuku/bitrate. Díky za odpovědi.

EDIT: Jde o obyčejnou audiokazetu z obchodu, ale nahrávalo se na ni výstup ve studiu,na konci 90.let.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 2400 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
aliendrone

To záleží na kvalitě záznamu. U digimédií je kopie STEJNĚ kvalitní, jako originál. U analogového záznamu na audiokazetě je z originálu pořízená kopie HORŠÍ jakosti, než originál. A když uděláš kopii kopie kopie prvotní kopie originálu – budeš poslouchat to samé co spousta lidí zde za mlada – převážně HLASITÝ šum s melodií na pozadí!!! :D :D :D

Navíc – kvalita se i samotným přehráváním analogových médií snižovala, drážky gramodesky se jehlou vydíraly, pásky se zase demagnetizovaly. Takže se to prostě NEDÁ odpovídajícím způsobem popsat.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Roman71

Pamatuji si, že nastavení jednoho záznamníku zvuku bylo:
studiová kvalita 48000Hz 16bitů (32bitů)
kvalita CD 44100Hz 16bitů
kvalita MC 22050Hz 16bitů
telefonní kvalita 8kHz 8bitů

Ona kvalita nahrávek běžných audiokazet byla taky dost rozdílná. Stačilo místo Normal kazety použít CrO2 (chromdioxid), k tomu nastavit vhodnou předmagnetizaci a ejhle.. nahrávka byla srovnatelná s CD. Musela to ale být takzvaná „první kopie“, jinak s každou další kopií samozřejmě sílil i šum na pozadí vznikající jednak nedokonalostí záznamu a zadruhé posuvem pásku přes hlavy.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Edison

Kvalita se samozřejmě vyčíslovat a dokonce regulovat dala. Obecně u magnetických záznamů čím vyšší rychlost posuvu, tím vyšší freq. mohla zaznamenat. Stejně tak i velikost zrn magnetického materiálu určovala další parametry. U kazet, kde byla rychlost posuvu jen jedna samozřejmě jistá omezení platila, ale systémy typu dolby zase byly celkem chytré, na svou dobu. Ale i materiály se měnily. V případě užití digitálního záznamu na kazetu max. bitrate byl dán pochopitelně opět rychlostí posuvu média. Dalo by se to asi spočítat, nebo dohledat, kolik to tak mohlo být, ale z hlavy to neřeknu. Pro srovnání existovaly kazety pro kamcordéry už s digitálním záznamem. Tak si myslím, že i audio by šlo s celkem vysokým bitrate.

Upravil/a: Edison

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
aliendrone

Edison >>>
Hele, že ty máš nějaký experimentální browser? Něco jako testovací pro AI či tak nějak? A ten si dělá co chce, či spíše vykresluje co chce, protože jinak je mi záhadou, JAK je možné, že tak často reaguješ na něco ÚPLNĚ JINÉHO. ;) :D :D

  1. Audiokazeta má posuv standardizován na 4,76cm/s – a s tím NEHNEŠ! Je to proto, aby se zachovala přehrávatelnost mezi různými kazeťáky. Tak jaképak „regulace rychlosti posuvu“ audiokazety, že?A to nemluvím o tom, že audiokazeta má ANALOGOVÝ záznam, nikoliv digitální. ;) :D :D
  2. Sděl mi prosím KONKRÉTNĚ JAK chceš převádět digitální veličinu BITRATE z analogového záznamu. Slyšels někdy termín samplování (vzorkovací frekvence)? Jestli nasampluji analogový vzorek v kvalitě 22kHz/8 bit a TEN SAMÝ analogový vzorek ze STEJNÉ audiokazety 192kHz/24bit – budu MÍT POKAŽDÉ jinou kvalitu (a pochopitelně i ÚPLNĚ JINÝ BITRATE)!!! ;) :D :D

Víš – všechno cos napsal SOUHLASÍ, ale je to prostě tak nějak ÚPLNĚ MIMO MÍSU! Tak se pochlub – co to máš za browser? ;) :D :D :D :D :D :D

před 2400 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek