Avatar uživatele
Dochy

Jaká byla zhruba nejvyšší průměrná cestovní rychlost (dle JŘ) vlaků kolem r. 1910?

Nějak se s kolegou nemůžeme shodnou a nedaří se mi najít relevantní informace. Víme, že v té době existovaly lokomotivy umožňující jet přes 100km/h. Ale zajímá nás skutečná cestovní rychlost vlaku v té době (cca 1910–1914) v oblasti zhruba odpovídající současné ČR (+ okolí). Ideálně info typu: Praha-Brno, traťová vzdálenost xx km, čas xx:yy, tj. prům rychlost zz km/h (příp. další info typu: jaká lokomotiva, obvyklé řazení vagonů, úsek s maximální rychlostí,… zdroj… další podrobnosti/za­jímavosti).

Při hledání jsem našel pár listů z JŘ zhruba z té doby, ale většinou šlo zřejmě o zastávkové vlaky a (nevěřili byste tomu 😉 ) všude byly německé názvy a popisky, takže jsem se v tom nevyznal.

Já vím, vymýšlím si nehorázně 😉

Zajímavá 0 před 2976 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
kelley

http://www.pa­rostroj.net/his­torie/Jesenic­ko/hanusovice_gl_pro­voz.htm , https://www.pa­cifikem.cz/?in­c=210_bra , http://www.chocen-litomysl.cz/his­torie-publikace-115-let-trati-chocen-vysoke-myto-litomysl.html , https://www.ge­ocaching.com/ge­ocache/GC38G0­Q_podripske-lokalky-ii?guid=bc64ec32-4149-44a3-9ee5-adf3affdd200 … Google a hledat „jízdní řád vlaku z roku 1910“ – obrázky… 🙂

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Dochy

kelley: Díky, zajímavé články, ale nenašel jsem v nich odpověď na otázku (nebo jsem něco podstatného přehlédl?). Google už jsem samozřejmě zkoušel a ptám se právě proto že jsem se tak k relevantní odpovědi nedostal. Ve Tvých odkazech pokud jsou k dispozici jízdní řády, tak jsou to lokálky, které musí začít brzdit před stanicí dřív než se rozjedou od předchozí…

před 2976 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek