Avatar uživatele
Rokio

Jak velký trest dostane strojvedoucí za sražení ženy vlakem, který řídil?

Zde je odkaz na článek: https://www.id­nes.cz/praha/zpra­vy/vlak-nehoda-umrti-zena-omezeny-provoz-brandysek.A230212_163­922_praha-zpravy_zdo
zdroj: idnes.cz

Jedná se o zabití z nedbalosti. Žena je ta, kdo utrpěla škodlivý následek, takže by měla být pomstěna. Minimálně by se strojvůdce měl omluvit pozůstalým a zaplatit ženě pohřeb.

Zajímavá 0 před 641 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Schluker

Odpověďˇ najdeš v zákonu 266/1994 Sb., o drahách:
§ 4a

Ve zkratce pro tebe Rokio, ta ženská tak neměla co dělat.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Dochy

zabití z nedbalosti? To by mu museli prokázat – třeba že projel i když měl někde zastavit u návěstidla. Stadardně vlak nelze zastavit včas pokud se na trati objeví člověk.
Pomstěna? Proč? Pokud ji někdo přivázal ke kolejím, tak viníka standardně usvědčit a odsoudit. Msta je u nás mimo zákon.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Mravenec

Nevím, proč by se měl strojvedoucí omlouvat a navíc něco platit. Pokud mu debilka skočila pod vlak, rozhodně srážce nemohl zabránit.

Upravil/a: Mravenec

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Zase blábolíš nesmysly. Podle fotografie, i když ještě neni ukončeno vyšetřování lze předpokládat, že to bylo mezi stanicemi, tudíž tam neměla žena co pohledávat. Termín msta, a pomstít jsou termíny, které náš zákoník nezná. V případě , že vlak přejede srnce, či zajíce, lze také strojvůdce stíhat za pytláctví?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

A ty děláš opět hlupáka ze sebe. Jak by asi mohl strojvedoucí zabránit skoku nějakého cvoka pod vlak.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Filip84

Drážní vozidlo, pokud se pohybuje po tělese dráhy, která není součásti provozu na pozemních komunikacích, nejede takovou rychlostí, aby strojvůdce byl s to zastavit vlak na vzdálenost, na kterou má rozhled.

Drážní vozidlo se pohybuje takovou rychlostí, která je nejmenší z těchto pěti:

  • traťová rychlost, která je dána návěstí rychlostník pro daný traťový úsek,
  • konstrukční rychlostí nejpomalejšího z drážních vozidel, která tvoří příslušný vlak,
  • traťová rychlost, která je dána zvláštním rychlostníkem pouze pro určitý druh drážních vozidel, např. pro drážní vozidla třídy přechodnosti III, nebo pro drážní vozidla s nuceným naklápěním vozové skříně,
  • rychlost, která byla drážnímu vozidlu rozkázána rozkazem dirigujícího dispečera, např. pro pomalý úsek (je označen návěstí začátek a konec pomalého úseku), nebo pro jízdu za nemožného dorozumění podle předpisu SŽ D3, atp.

Pokud je, dejme tomu, traťová rychlost 160, hnací drážní vozidlo má konstrukční rychlost 160, dva vozy řady Ampz mají konstrukční rychlost 200, čtyři vozy řady Bmz mají konstrukční rychlost 160 a jeden vůz, řady Bdtax, který je zařazen na konci vlaku, má konstrukční rychlost 80, vlak bude řízen rychlostí 80. Pokud by nebyl, na konci vlaku, zařazen vůz Bdtax, souprava by se pohybovala rychlostí 160 – snad chápeš princip.

Vlak, který se pohybuje 160 kmph, má zábrzdnou vzdálenost cca 1 km. Neexistuje možnost, aby strojvůdce viděl na vzdálenost 1 km. Zároveň strojvůdce musí jet předepsanou rychlostí, protože to není Reichsautobahn, že by si řekl: pošetřím palivo, pojedu namísto 160 jenom 120. By byl „špunt“, za ním čekají další vlaky na volnou traťovou cestu, chápeš to?

Takže, pokud strojvůdce nebyl opilý, dával návěstí podle předpisu, dodržel traťovou, nebo jinak omezenou, rychlost a někdo / něco se mu vrazilo v jízdní dráhu, tak on s tím vlakem tak jako neuhne na stranu, jo, ani nezastaví na fleku.

Tedy, na jeho straně není žádné zavinění, chápeš to? „Škodlivý následek“ utrpěla SŽ a dopravce, kterému patřilo vozidlo, které žena svým nárazem poškodila, a kterým způsobila škodu na zastavení provozu a zpoždění vlaku.

Vrah, který jde vraždit s rozmyslem, si taky nemůže stěžovat, že byl, v rámci nutné obrany, postřelen a přišel o nohu. Neutrpěl „škodlivý následek“, ale svým konáním si ho způsobil sám.

Toto je Ausgerechnet stejný případ.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Ametyst

Je docela rozšířený zvyk v ČR, zkracovat si cestu přes kolejiště. Strojvedoucí nemá zdaleka šanci zastavit megatunový vlak v pohybu na pár metrech jako auto.

Nový příspěvek