Nemyslím si, že je to zcela libozvučné slovo. V angličtině se to vyslovuje jako: [skouda]. Pokud by se automobilka vrátila k pův. názvu Laurint&Klement, podle mě by to znělo lépe…
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? annas, Drap, anonym před 4379 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Chce se podívat do historie, proč název Škoda. Hypotetická otázka, určitě by návrat není jednoduchý, všeobecně známé a zažité pojmenování, zní česky … .
1. Historie firmy Škoda začala roku 1859, kdy hrabě Valdštejn založil v Plzni pobočku své slévárny a strojírny. Vyráběla se zde zařízení pro pivovary, cukrovary, doly, parní stroje, kotle, ocelové mostní konstrukce, zařízení pro železnice atd. Roku 1869 továrnu odkoupil její hlavní inženýr (od roku 1866) Emil Škoda, jehož jméno firma později nesla (jako tzv. Škodovy závody). V roce 1899 se firma transformovala na akciovou společnost a orientovala se především na výrobu zbraní. V té době byla největším průmyslovým podnikem Rakousko-Uherska.
2. Historie společnosti Škoda začíná v roce 1895, kdy se dva cyklisté, mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement, rozhodli založit malý podnik na výrobu jízdních kol (poté, co je neuspokojila reakce německé společnosti na jejich reklamaci vadného bicyklu). V roce 1899 začíná továrna Laurin & Klement vyrábět i motocykly, se kterými se účastní soutěží.
V roce 1905 se začíná vyrábět první model automobilu: Voiturette A; okamžitě se stává prodejním trhákem. Komerční úspěch působí, že se v roce 1907 automobilka mění na akciovou společnost.
Za první světové války je podnik součástí válečné výroby. Po
válce se společnost nadále rozvíjí, kromě osobních vozidel vyrábí
i nákladní, ale také např. letecké motory. S cílem podporovat další
rozvoj (a překonat problémy následující rozsáhlý požár roku 1924)
společnost hledá silného partnera.
Součást Škody Plzeň
V roce 1925 pak dochází ke spojení se strojírenským podnikem Škoda. To znamená konec značky Laurin & Klement, postupně se přechází na jméno a znak Škoda.
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Auto
2 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym, david22 Nahlásit |
Nemyslím si to, Vracet se k původnímu názvu by bylo kontraproduktivní. Ve světě si to už nikdo nepamatuje. Škoda má ale stále své jméno.
0 Nominace Nahlásit |
Laurint&Klement se mi líbí, protože má nádech noblesy…ale to asi jen proto, že když tyhle auta jezdila, bylo taková doba…jenže dneska už to aktuální není…a měnit ve světě už zavedený název skouda je neekonomické…když vezmu kolik Škodovka investovala do rally a reklamy na MS v hokeji, byly by to vyhozené peníze…
0 Nominace Nahlásit |
je to hlavně české slovo! a myslím si, že kdyby se škodovka nazývala
Launrint&Klement ani češi by nevěděli, že je to česká značka, zato
Škoda…
Myslím si, že přejmenování by byla další a dobrá reklama-ve všech
médiích by to bylo a kdo by ještě neslyšel o Škodovce, teď by už
o ní věděl
0 Nominace Nahlásit |
Škoda je zavedený pojem, hlavně u nás, ale třeba i v Číně. Československá kvalita si udělala dobré jméno. A teď kdyby viděli nové pojmenování, tak by je to mátlo.. bylo by to kontraproduktivní.
A mě se jméno Škoda libí
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2637 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1356 | |
led | 1349 | |
aliendrone | 1172 | |
zjentek | 1066 | |
Kelt | 1005 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |