Nevím, jak mám dojít k pádu. Nevím, jak si to mám říkat. Nevím, jak se vůbec určují pády. Jsem dyslektik a nikdy jsem se to pořádně nenaučil. Může mi to někdo prosím vysvětlit tak, aby to pochopil někd, kdo je „pomalejší“? Díky
Nám tohle přesně učitelka dala do test. Prý 3 pád a nemám za boha ponětí jak k tomu došli. Nebo „nad tabulí“ –7 pád. Jak na to přišli? díky
Zajímavá 0 před 2999 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Nelze. U sloves pády neurčujeme.
„Tohle přesně“ tam být nemohlo, muselo u toho být nějaké podst.
jm. (např. „aby byl vykonán rozsudek“).
„Nad tabulí“ – tam už podst. jm. je (tabule), takže tam pád určit
půjde. Stačí se naučit pádové otázky a pak už to půjde samo. Nad
kým/čím? – Nad tabulí. Kým/čím je který pád…?
Bez toho, že se naučíte nazpaměť pádové otázky, to nepůjde.
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Obávám se, že se na dyslexii vymlouváš,
na rozlišení slovních druhů a ohýbání slov
dyslexie podle mých zkušeností vliv nemá
(učila jsem dyslektické třídy).
Nevím, jestli ty zaměňuješ časování se skloňováním, nebo
jestli se paní učitelka přeřekla a místo „3. osoba“ řekla
„3. pád“.
Slovesa se časují, mluvíme o osobách, nikoliv o pádech.
Aby byl vykonán → ON (zřejmé z tvaru slovesa) → 3. osoba čísla
jednotného.
———
Až budeš chtít s něčím pomoct příště, nevytrhávej jenom pár
slov,
ale uveď celou větu, potom teprve zdůrazni, nač se ptáš.
—
Kdyby se paní učitelka ptala na pád nevyjádřeného podmětu:
O který pád by šlo?
————
Doplňuji:
Přehlédla jsem tu tabuli…
Najdi si pádové otázky a připomeň si skloňování podstatných jmen.
Nad kým/čím → otázka 7. pádu → nad tabulí → 7. pád
Upravil/a: ivzez
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek